הרשמה

מגלים עם דורה: העיר האבודה

דורה, כוכבת הילדים הבלתי מעורערת, מגיעה למחשב האישי במשחק שיגרום לכל הילדים בסביבה להתמכרות.

גם מי שמתנזר מטלוויזיה שמע על דורה, כוכבת הילדים המצויירת שמשגעת את העולם. אולי בגלל שאני שונא קפיטליזם, או אולי בגלל שאת ילדיי אני מעדיף לחנך גם בלי סדרות טלויזיה מלוקקות, דאגתי שהילדים שלי לא יפגשו עם אותה דורה. עד היום.

למרבה הפתעתי, המשחק "מגלים עם דורה: העיר האבודה" הוא מוצר איכותי מאוד, והילדים לא הסכימו להתנתק מהמחשב. אחרי שהתגברתי על השוק הראשוני (דורה? אצלי בבית?) גיליתי גם אני משחק חכם לילדים, שיעזור להם בצעדים הראשונים בכל הקשור לעולם המספרים.

במידה והילדים שלכם בגיל המתאים (המשחק מיועד לילדים בני 3 ומעלה), לא תטעו אם תביאו להם את המשחק הזה. כל הכבוד לדורה!

דורה, דורה, דורה החוקרת!אני זוכר את הפעם הראשונה שנתקלתי בדורה, הילדה המקסיקנית הקטנה, שמככבת בסדרת הטלוויזיה "מגלים עם דורה". ניצוצות באוויר לא עפו שם, את זה אני מבטיח לכם. התגובה הראשונית שלי הייתה – "איכס! עוד מוצר מלוקק שמהווה רק תירוץ למכירת מוצרים מסחריים!". במהלך השנים שחלפו הקפדתי להתרחק ככל האפשר מהילדה שחורת השיער, ובודאי שלא הבאתי לילדי שום מוצר שלה. אבל לא לעולם חוסן. מבקר משחקי ילדים לא יכול להתעלם מאחת הקופסאות שמונחות אצלו, נכון?

נו מילא, חשבתי לעצמי, ניתן לילדים לשחק קצת ונכתוב ביקורת צפויה וקוטלת, וכבונוס – נכניס גם השתלחות ארסית על הקפיטליזם הארור שמקיף אותנו. מה כבר יכול לקרות? תארו לכם את הפתעתי המושלמת כשאחרי שעתיים של משחק, הילדים שלי לא הסכימו לקום מהמחשב. "עוד דורה" הם בכו, ואשתי – שלא ממש נופלת ממשחקי המחשב שאני מביא בדרך כלל – החרתה אחריהם: "תן להם לשחק עוד קצת. הם כל כך נהנים!". עובדות החיים האכזריות טפחו על פני: קפיטליזם – אחד, חגי – אפס.

הילדים רוצים עוד משחקים? קראו את הביקורת על האחרון של הארי פוטר!

מוצר מהודק

מה יש לומר, מי שהכין את דורה יודע איך המוח של הילדים עובד. במקום לתת להם לשחק במשחקונים קטנים ללא קשר ישיר ביניהם, יוצרי "דורה: העיר האבודה" הכינו עלילה של ממש, שעד כמה שהבנתי הדלה מגעת – דומה עד מאוד לפרק סטנדרטי של הסדרה.

לא שאני מתלונן, נהפוך הוא: האפשרות העלילתית היא האפשרות היחידה שבני בכורי הסכים לשחק, שוב ושוב ו... שוב. לא משנה כמה ניסינו לשכנע אותו לקפוץ לאפשרות הבחירה המהירה במשחקונים, הוא בשלו – רק עלילה; מהתחלה ו-ע-ד הסוף!

אבל מי שהפליאה אותי יותר מכל, הייתה דורה עצמה. הילדה פשוט לא סותמת את הפה מתחילת המשחק ועד סופו. היא רק עסוקה בלדבר, לפטפט ולזרוק איזה מילה או שתיים באנגלית. ואז לדבר עוד קצת. והדבר המדהים באמת בכל העסק הזה, הוא שזה דווקא מוצא חן בעיני הילדים! אני חושב שאחת הסיבות המרכזיות לחן דלעיל היא הדיבוב העברי המעולה של הדמויות, ובמיוחד של דורה, שמצליחה להישמע קלילה וחייכנית כל הזמן.

עלילות דורה בעיר הגדולה

העלילה, שבה יוצאת דורה לחיפוש אחר הדובון אוסיטו ביחד עם חברה הקופיף בוטס, מהווה רקע חביב למסע בן ששת התחנות בהן היא תעבור ותשחק. בכל תחנה מחכה לנו משחקון אחר שצריך להשלים. המשחקונים הללו הם לרוב מקוריים ועם זאת קלים להבנה וגם די מאתגרים.

רוב המשחקונים עוסקים בצורה זו או אחרת במספרים ומיעוטם גם בזריזות. באחד המשחקונים, למשל, צריך לעזור לחזיר השודד להכניס את השודדים שלו אל הספינות המתאימות להם על-פי צבע ומספר מקומות. במשחק אחר נפתחים חלונות לפסקי זמן קצרים וצריך לזהות אם מופיע שם חפץ שאנו מעוניינים בו. אם כן – צריך ללחוץ עליו מהר, לפני שהחלון ייסגר.

באופן רשמי המשחק מיועד לגילאי 3+, אבל האמת היא שמה שחשוב כאן זה ידיעה בסיסית במספרים ולא הגיל עצמו. בכל אופן, שלוש רמות הקושי – זיהוי המספרים, סידור המספרים ופעולות חשבון בסיסיות – עוזרות להרחיב את קהל היעד עד לאלו שכבר הולכים לכיתה אלף. עם זאת, מניסיון, אלו האחרונים ימצו את המשחק מהר יותר מאשר הקטנים.

עוד לילדים ב-Vgames: גורדי בהרפתקאה מהסרטים

דורע

למרות הכותרת המתחכמת, אין באמת הרבה דברים רעים לומר על המשחק. נכון, הגרפיקה קצת פשוטה מדי לפעמים, לימוד האנגלית הוא די שולי, וקשה להתעלם מכך שגם ילד קטן יסיים את המשחק כולו בשעה-שעתיים בלבד, אבל אין בכל אלו כדי להפריע באמת למה שהמשחק עושה נכון: יצירת חוויה מהנה שהילדים אוהבים לחזור אליה שוב ושוב.

השורה התחתונה

בקיצור, למרות ההסתייגות הראשונית שלי מדורה ופועלה, אין לי אלא להודות בטעות: דורה היא אחלה דמות עם אחלה גישה לילדים, והמשחק שלה משקף את זה היטב. אם הילד שלכם עושה את צעדיו הראשונים בעולם המספרים אני חושב שתתקשו למצוא אופציה יותר כייפית בשבילו מאשר "מגלים עם דורה: העיר האבודה".

חדש ב-Vgames: מתלבטים איזה משחק לקנות לילדים? בואו לבקר בפורום משחקי הילדים של Vgames!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י