הרשמה

קאפקום: 75 כותרים בשנה הקרובה

נתונים מעניינים מדו"ח סוף השנה של Capcom

לאחרונה גילינו שההכנסות של קאפקום ירדו משמעותית בשנת הכספים 2009 (שהסתיימה במרץ 2010), ושאחד הכותרים שהחברה מתכננת להוציא בשנת הכספים הקרובה, ז"א עד מרץ 2011, הוא מגה-מן אונליין.

75 כותרים ב-2010

אבל אלה לא הנתונים המעניינים היחידים שאפשר להוציא מדו"חות סוף השנה של החברה. קודם כל, קאפקום מתכוונת להוציא 75 כותרים במהלך השנה, מהם:
- 19 ל-PSP
- 16 ל-PS3
- 15 ל-DS
- 12 ל-Xbox360
- 6 ל-Wii
- ורק 2 למחשב

צריך לזכור שחלק מהכותרים האלה לא יהיו בלעדיים לפלטפורמה יחידה, כך שלא מדובר באמת ב-75 כותרים, אלא ב-75 גרסאות, או SKUs, אם רוצים להעמיד פנים שמבינים.

חמשת הכותרים הנמכרים ביותר של קאפקום בשנה האחרונה היו:

  1. Monster Hunter Freedom Unite ל-PSP, שמכר 1.35 מיליון יחידות
  2. Monster Hunter Tri ל-Wii, שמכר 1.15 מיליון יחידות (ביפן בלבד, הוא שוחרר במערב רק בחודש שעבר)
  3. Resident Evil 5, שיצא בסוף שנת הכספים 2008, מכר על ה-PS3 וה-360 גם יחד 950,000 יחידות
  4. במקום הרביעי והחמישי שני כותרים שהוגדרו כאכזבה על ידי קאפקום: במקום הרביעי Bionic Commando, עם 700,000 יחידות
  5. במקום החמישי Resident Evil: Darkside Chronicles ל-Wii, שמכר 600,000 יחידות

 למה מצפה קאפקום השנה? קודם כל, להגדיל את ההכנסות שלה ל-71 מיליארד ין, מול 44 מיליארד השנה ו-63 מיליארד ב-2008. הכותרים הנמכרים ביותר ל-2010, לפי הערכותיה, יהיו Monster Hunter Freedom 3 ל-PSP, ממנו היא מצפה למכירות של יותר מ-3.5 מיליון עותקים (ביפן בלבד, הוא לא מגיע השנה למערב); מ-Dead Rising 2 היא מצפה למכירות של 3 מיליון עותקים; Lost Planet 2, שכידוע כבר יצא ולא הרשים, ההערכה היא שימכור 2.2 מיליון עותקים; ולבסוף, Marvel vs Capcom 3, למרות שהוא יצא רק ברבע האחרון של השנה, אמור למכור עם השקתו כ-2 מיליון עותקים.

דשדוש בשוק המערבי

עוד כיוון שחשוב לקאפקום להתקדם בו הוא פלח השוק שלה במערב, מקום בו היא משקיעה בשנים האחרונות ללא התוצאות המבוקשות עד כה. ביפן פלח השוק של החברה הוא חמישי בגודלו, אחרי נינטנדו, Square-Enix, נמקו-בנדאי וקונאמי, ולפני סגה, Level 5 וסוני, עם בסה"כ 6.1 אחוזים מן המכירות.

באירופה וצפון אמריקה קאפקום אפילו לא נכנסת לעשר המובילות, ומחזיקה בפחות מ-2.5 אחוזים מהשוק. נינטנדו, EA ו-Activision נאבקות על הבכורה, עם בסביבות 15-16 אחוז מהשוק לכל אחת.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:26 11.05.2010 | DrizziTx DrizziTx

    תראו את lost planet 2 ותבינו למה, פשוט לא מתקדמים ונשארים מקובעים אם אותן הבעיות וסיגנון משחק מהכותר הקודם שכשל ... נו באמת ...

  2. 2

    16:40 11.05.2010 | Marvel vs Capcom 3 ? Marvel vs Capcom 3 ? (אורח)

    MARVEL היא לא חברה מתחרה?
    איך לקאפקום יש זכות להשתמש בחברה מתחרה לקידום שלה ולהפצת משחקים שלה?

  3. 3

    17:21 11.05.2010 | מוזס מוזס (אורח)

    חשבת אולי שהם קנו את הרישיון ממארוול כדי להשתמש בדמויות שלה?
    אנשים תפעילו קצת את מה שיש לכם שם בקודקוד

  4. 4

    18:32 11.05.2010 | צודק צודק (אורח)

    הבעיה של קאפקום היא שהם נשארים תקועים ולא מנסים לחדש ולהעיז, הם חיים בעידן הארקייד (בדיוק כמו סגה) הם אולי מתאימים לשוק היפני אבל בלי כותרים מושקעים שפונים לקהל בינלאומי רחב ולא רק לקהל היפני ופחות משחקי המשך הם ישארו תקועים בעבר. הם צריכים ללמוד מנינטנדו ו-Square-Enix (למרות שנינטנדו היא ממחזרת מאוד גדולה)

  5. 5

    18:55 11.05.2010 | אפיפית אפיפית

    DMC זה לא של קאפקום ? '-' או שאני מתבלבל לגמרי

  6. 6

    09:41 12.05.2010 | א א (אורח)

    ^ כן של capcom מה הנקודה ?

  7. 7

       | פורסם ע"י