הרשמה

משחקים ללא הפסקה

חזרנו תערוכת המשחקים של Essen, היה מגניב וגרמני. תערוכת המשחקים הזו היא ה-E3 של עולם משחקי הלוח, שם מוצגים כל המשחקים החדשים ביותר, וניתן לשחק בהם ולהתרשם. כמות הנוכחים היתה מרשימה מאוד, במיוחד בסוף השבוע עצמו, אז בקושי אפשר היה לזוז - משפחות שלמות הגיעו לשחק, והאולמות היו רצופים בשולחנות הדגמה מלאים לגמרי. בלי להכביר בפרטים, נעבור למשחקים עצמם:

ראיתי, לא למדתי את החוקים, אבל התרשמתי לטובה:

Zooloretto: נראה כמו משחק של ניהול גן חיות, שזכה בפופלריות רבה, עם המוני שולחנות הדגמה. אני אוהב לנהל גני חיות, אז חבל שלא הספקתי לשחק.

Agricola: משחק כבד להפתיע של גידול ירקות - כן, כן. כל שחקן מגלם חוואי, ועליו לשתול חלקות של ירקות שונים, לקנות כלי עבודה, ולמכור בשוק ירקות. המשחק הגיע מחברה מקומית קטנה והיו לו רק שני שולחנות הדגמה (שהיו מלאים תמיד באנשים מבוגרים למדי), אבל הוא נראה עמוס בפרטים ואני אוהב משחקים שכאלו.

Starcraft: מפלצת האסטרטגיה החדשה של Fantasy Flight Games עשתה הופעה ראשונה באירופה. המשחק מאוד מרשים, כצפוי, והמיניאטורות מצוינות ממש. על פניו הוא נראה כמו גרסה מחוזקת של משחק הלוח של Warcraft (לא WOW), אבל כנראה שיש בו הרבה פרטים נוספים.

Tannhauser: משחק לוח מבוסס מיניאטורות שנראה מגניב, אבל גם יקר, אז בסוף החלטנו לוותר עליו. משתמש בשיטה pathfinding חדשנית כלשהי.

Khronos: משחק של בנייה לאורך שלוש תקופות היסטוריות, עם קצת מסע בזמן. ניתן לחזור לעבר ולבנות דברים, ואז הם יתפתחו לאורך התקופות וכו'. הרעיון מאוד מעניין, אבל נראה שהביצוע קצת פחות טוב - המשחק לא נראה מורכב מספיק, והמשתתפים לא נראו נלהבים מדי. החלטתי לוותר.

7 Ages: משחק פיתוח היסטורי בסגנון Civilization, רק עם מפה ממש גדולה, ואלף מיליון מיליוני סוגי יחידות ומשאבים וכו'. בקיצור, הולך לכיוון הקיצוני. הוא גם עשוי ברמה יחסית חובבנית, אבל עדיין, אני מכור למשחקים שכאלו. היה נראה מגניב ומאוד, אבל מאוד, ארוך.

About Time: עוד משחק של חברה קטנה, הפעם משחק טריוויה עם מספר גימיקים. העיקרון הוא לנחש את השנה בה התרחש האירוע. נראה סימפטי ומשעשע, וכנראה שמעניין יותר מטריוויה השגרתי.

Kingsburg: נראה כמו גרסה מיוחדת ומתחדשת של פורטו ריקו. כולנו משחקים דוכסים ששומרים על גבולות הממלכה, ועלינו להציע שוחד וטובות שונות לאנשי חצר המלך כדי להשיג מימון לבניית אמצעי הגנה ואימון חיילים כנגד מתקפת גובלינים ויצורים דומים. צבעוני, כנראה פשוט למדי ללימוד, וזכה לפופולריות גבוה למדי.

Cuba: משחק הלוח החדש והבולט של Rio Grande. לפי לוח המשחק ושיחות עם אנשים ששיחקו בו, זהו פשוט פורטו ריקו 2.0. שזה נחמד, אבל לא שווה את הכסף בעיני. אז ויתרנו.

טליסמן, מהדורה 4: בדיוק כמו טליסמן מהדורה 3, רק יפה יותר. וממש חבל, כי טליסמן הוא משחק מיושן ומלא בבעיות.

 

שיחקתי אבל לא קניתי:

Tribun: משחק חברתי\תחרותי חדש באווירה רומאית. עיקר המשחק סובב השגת קלפים ממוספרים בשבעה צבעים, שמייצגים סיעות שונות בחברה הרומאית, החל מגלדיאטורים וכלה בכוהנים. בעל סכום הקלפים הגבוה ביותר בכל צבע שולט באותה סיעה וזוכה בבונוס כלשהו. יש דרכים רבות ושונות להשיג קלפים, חלקן בהימורים, חלקן בתשלום, וכן הלאה. אך לא ניתן לעשות הכל בו-זמנית וצריך לחלק את המשאבים שלך באופן נכון, כי בכל סיבוב בו אינך פועל במרץ לטובת המטרה, השחקנים האחרים זוכים ביתרון עליך. משחק מהנה ותחרותי מאוד, שצפוי לצאת בעוד כשלושה חודשים גם באנגלית, מ-FFG.

Colosseum: אני מחכה לשחק במשחק הזה (של Days of Wonder) כבר מאז ששמעתי שהוא יוצא. והוא אחלה! כל שחקן מגלם בעל קולוסיאום ברומא, שמנסה להשיג את ההצגות המוצלחות ביותר, להרחיב את המבנה שלו, ולארח אנשים חשובים. המשחק מחולק למספר מנגנונים פשוטים, שמתרכבים יחדיו כדי לאפשר מגוון דרכי משחק. נדרש שיקול ותכנון לטווח ארוך, והכל צבעוני ונעים לעין. המשחק קצר למדי - או שאולי זה רק נראה ככה בגלל שלא מספיקים לעשות את כל מה שרוצים. בכל מקרה, לא קנינו רק כי לא היתה גרסה אנגלית.

Battlelore: עוד משחק של Days of Wonder שאני מחכה לו כבר המון זמן, ושוב לא התאכזבתי. משחק אסטרטגיה מושקע ומעניין, עם מגוון סוגי יחידות ופעולות - וזאת היתה רק גרסת ההדגמה, הפשוטה יחסית! לא נראה עמוס מדי, צבעוני ומהיר למשחק. אני רוצה כזה, אבל אפילו עותק אנגלי אחד לא היה.

Prophecy: חבר'ה, שכחו מטליסמן. Z-man יצרו את הטליסמן הבא: מערכת הרפתקאות מעניינת, מגוון אמצעי תעבורה, חמישה סוגי מיומנויות, והכל פשוט ואלגנטי. אלא מה, המשחק מרגיש קצת כמו מהדורה 1 שזועקת למהדורה 2. למרות שרצינו, לא קנינו מתוך ציפיה לכך שמהדורה 2 תהיה טובה יותר.

Hamburgum: משחק מעניין של מסחר ובניית כנסיות, ששם דגש רב על דרכים מחוכמות להשגת נקודות ניצחון. לכאורה הרבה אפשרויות, אך למעשה הרגשנו שאנחנו מנותבים לצורת משחק אחת ומחזורית, וזה לא מצא חן בעינינו. אז למרות שיש בו כמה עקרונות משחקיות מעניינים בעיני, החלטנו לוותר.

 

קניתי:

War on Terror: משחק סאטירי של כמה חבר'ה מאוניברסיטה באנגליה. כל שחקן מגלם מעצמה עולמית, במטרה "לשחרר" כמה שיותר מדינות אויב, למעשה בשביל הנפט שלהן. מעבר ליחידות צבאיות ניתן גם לממן טרוריסטים, יחידה מיוחדת שכל אחד יכול לשלוט בה - כך שהם עלולים לפנות גם נגדך! בכל תור מוגרלת מעצמה אחרת להיות "מעצמת הרשע", ואז יכולים כולם להתקיף אותה ללא סנקציות או מחשבה נוספת. בנוסף, ניתן להפוך לטרוריסט בעצמך, ושחקנים נוספים שיהפכו לטרוריסטים בהמשך יצטרפו אליך למאבק במעצמות העל. נראה פשוט למדי ומשעשע, וננסה אותו בקרוב.

HeroScape: לאחר חיפושים רבים מצאנו גירסה אנגלית של משחק המיניאטורות-פלסטיק-צבועות הזה, ורכשנו כמעט ללא מחשבה נוספת. כבר הרבה זמן שאני חולם עליו בלילות ומפנטז עליו בימים. למרבה הצער נראה שקופסת הקרטון עצמה נפגעת ממש בקלות - MB רגילים להוציא צעצועים, לא משחקי לוח - מה שגורם לו להיראות כבר עכשיו כאילו הוא יד שנייה. זה משביז קצת, אבל אני בטוח שכאשר אבנה את הלוח הגדול ואתחיל לשחק, ההרגשה תעבור.

Zombies!!!: אני זוכר שקראתי פעם על המשחק הזה ב-BGG, אז כשראיתי אותו במחיר מוזל, לא חשבתי יותר מדי. כולם משחקים את ניצוליה האחרונים של עיירה רדופת זומבים, שמנסים להימלט לפני שעדרי הזומבים האדירים ישתפו אותם. בסגנון "אני רק צריך לרוץ יותר מהר *ממך*", המטרה היא להוביל את הזומבים על חבריך כדי לעכב אותם מלהגיע אליך. הלוח נבנה תוך כדי משחק ויש ממש הרבה זומבים, אז אני מאמין שזה משחק קצר, אינטנסיבי ואכזרי. נשחק בקרוב ונראה.

Race for the Galaxy: אני די סומך על Rio Grande, ולכן כבר כשראיתי את משחק ההתיישבות הגלקטית הזה, ידעתי שאני הולך לקנות אותו. לשמחתי לא התאכזבתי, וזהו משחק מהנה ומורכב, שעונה יפה על יצר ההתיישבות הגלקטי שלי. כל סיבוב מתנהל במספר שלבים המבוצעים בו-זמנית על ידי כולם. השחקנים בוחרים בעצמם אלו שלבים יתרחשו בכל סבב, ובדומה לפורטה ריקו, מי שבחר בשלב יקבל בונוס כלשהו. עם זאת, שלבים שלא נבחרו לא יבוצעו, כך שיכולים למשל לעבור סבב רבים ללא שלב "התיישבות" שמאפשר לפתח פלנטות חדשות.

מערכת האייקונים של המשחק מורכבת למדי, ומאפשרת שילובים רבים ומעניינים. הבעיה היחידה היא שאין שום אינטראקציה בין השחקנים, ולמעשה כל אחד משחק עם עצמו. עדיין, חשוב לדעת איפה עומדים האחרים, ולו כדי להבין כמה מהר עליך לפעול. נרמז על בואה של הרחבה, וייתכן שהיא תוסיף צד אינטראקטיבי למשחק.

Gheos: במשחק זה, מבית Z-man, מגלמים אלים שבונים את העולם בתחילתה של ההיסטוריה. כל שחקן מוסיף ללוח משולשים חדשים ובכך יוצר יבשות ואיים. לפי הסימונים המופיעים במקומות שונים על המשולשים הוא מעניק למאמינים בו מזון, עושר ושגשוג, כשהמטרה היא שהמאמינים שלך יהיו המוצלחים ביותר מבין כולם. נשחק בו בקרוב ונדע מה בדיוק הולך שם.

Masqurade: עוד משחק מבית Z-man, והפעם משהו יפני ומוזר מאוד. זהו משחק קלפים קצר, בו השחקנים מגלמים ישויות קוסמיות אדירות שמנסות להשתלט על העולם באמצעות שליחיהם, "הרקדנים". בכל תור נבחרים מקומות שונים אליהם נשלחים הרקדנים, אשר יכולים גם להילחם בשומרים עבור אוצרותיהם או אחד בשני עבור סמנים אלוהיים שונים. בפעם הראשונה קצת קשה לעקוב אחרי מה לעזאזל קורה שם, ונראה שהמשחק מתאים בעיקר לשלושה-ארבעה שחקנים, ולא לזוג. ננסה אותו שוב בקרוב, הוא היה די מעניין, גם אם תמוהה.

Fallen Lands: משחק כיבוש\פנטזיה מבית הוצאה רוסי ולא מוכר בשם Assa. לא בדיוק ברור לי מה קורה שם, אבל נראה שבונים את המפה תוך כדי, ושיש לך גיבור שחוקר ארצות ומקבל אוצרות, תוך כדי שהוא בונה צבא ויוצא לכבוש שטחים. אני מת על משחקים כאלה, אז פשוט קניתי - אפילו לא פתחתי אותו עדיין.

Aqua Romana: משחק שקראתי עליו דברים טובים, והיה בהנחה, אז פשוט קניתי. נראה כמו משחק המחשב Pipe-mania רק בגרסת לוח, ועם כל מני תוספות מעניינות. נשחק ונראה.

Mr. Jack: משחק בילוש לזוג. שמונה חוקרים מסתובבים בשכונת וויטצ'אפל באנגליה בלילה אפל, ואחד מהם הוא למעשה ג'ק בתחפושת! מיהו אותו פושע?! אחד השחקנים מגלם את ג'ק, ועליו להימלט מהשכונה או להישאר חסוי עד שעוברים שמונה סיבובים ועולה הבוקר. לכל דמות יש יכולת מיוחדת, והלוח מגוון למדי. בסך הכל משחק מאוד מעורר מחשבה, עם חיסרון אחד - אפילו אחרי שישה משחקים, ג'ק לא ניצח אפילו פעם אחת. אנחנו חושבים לנסח חוק בית או שניים בשביל להקל עליו קצת.

Incan Gold: משחק מהיר ופשוט. החוקרים האמיצים נכנסים עמוק יותר לחורבות המקדש בחיפוש אחר אוצרות, אבל הסיכון הולך וגובר שיתקלו במלכודת כלשהי. משחק משפחתי חביב, עם תחכום או שניים בשביל לגוון קצת.

Eve CCG: גם כאן אין לי מושג מה הולך, אבל זה מבוסס על משחק המחשב EVE-Online, שאני אוהב, והוא זכה לתשבוחות וביקורות משמחות, שגם את זה אני אוהב. אז קניתי סטרטר, ונראה מה הולך.

 

מחפשים פרטים נוספים על המשחקים? כנסו לפורום משחקי תפקידים ולוח.

רוצים לשחק בעצמכם? בימים הקרובים נפרסם הודעה על אירוע משחקים מיוחד ב-"טקטיקה", החנות החדשה למשחקי לוח בתל אביב! הפרטים יפורסמו בעמוד הראשי של Vgames ובפורום משחקי תפקידים ולוח, שווה לחכות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:53 23.10.2007 | Adversary Adversary

    נדיר!

    אם יש לך כמה חברים שאוהבים לשחק א המשחקי לוח זה עדיף על כל משחק מחשב!

  2. 2

    16:57 23.10.2007 | Shaman Shaman

    נשמע שהיה לך ממש נחמד

    נשמע שהיה לך ממש נחמד,ורוב המשחקים גם נראים ממש מגניבים.
    אתה כתבת בלשון רבים.עם מי היית בזה?
    *הולך לחפש מידע על EVE*

  3. 3

    11:44 24.10.2007 | pikko pikko

    מה העניין?

    מה העניין מכל זה לא הבנתי! זה משחק לוח שמוכרים בארץ?....

  4. 4

    15:27 24.10.2007 | Blueprint Blueprint

    זה יהיה הם פותחים חנות...

    שתיקרא טקטיקה, למשחקי תפקידים ולוח

  5. 5

    10:50 25.10.2007 | Necromancer Necromancer

    מה נסגר?

    מה נסגר איתך אבא'לה? בכל מה שקניתה לא שיחקתה...

    אז על מה אתה כותב?

  6. 6

    13:34 10.02.2009 | gta gta (אורח)

    זה המחק הכי כפי

  7. 7

    22:01 29.08.2009 | אסף אסף (אורח)

    איך משחקים?

  8. 8

       | פורסם ע"י