הרשמה

Elemental "מלא באגים"

אופס, או אולי אפילו מילה חזקה יותר.

לפי PC Games, משחק האסטרטגיה-פנטזיה בתורות של Stardock (יוצרי Gal Civ), שיצא אתמול, כל-כך מלא בבאגים ובלתי תפקודי עד שהמגזין לא המתין לסיום כתיבת הביקורת שלו לפני פרסום אזהרה בנושא לקוראים.

"הביקורת מתעכבת בגלל בעיות ההשקה [של Elemental], אבל הרגשנו שהמצב מצדיק אזהרה מוקדמת. המשחק שתקבלו בקופסה, או בהורדה במקרה של רכישה דיגיטלית, מלא באגים כחורים בכברה. לא מומלץ לרכוש אותו".

כתב המגזין ממשיך בתיאור הבעיות בהן נתקל תוך כדי משחק, על שני מחשבים שונים: התרסקויות, קרבות טקטיים שעובדים רק במיעוט מהמקרים, יריבי AI שלא טורחים לצאת מהעיר בה הם מתחילים את המשחק או אפילו להגן עליה, מולטיפלייר לא עובד.

בפורומים הרשמיים של המשחק שחקנים מדווחים על בעיות שונות, למרות שרובם מגינים על המשחק וטוענים שעניין הבאגים נופח מעבר לכל פרופורציה. אולי כדאי להזכיר בשלב זה ש-Master of Magic, המשחק הקלאסי עליו מבוסס Elemental, היה גם הוא משחק מבוגבג באופן ידוע לשמצה. לא שזה תירוץ מוצלח במיוחד לשחרור משחק במצב המדווח.

בשורה התחתונה, אולי כדאי לחכות לטלאי ראשון לפני שמשקיעים. Stardock ידועים בתמיכתם המסורה לטווח ארוך בכותרים שלהם, ואני די בטוח שתוך חודש-חודשיים יהיה מדובר בסיפור אחר לגמרי.

להלן ביקורת וידאו ששחקן אחד מיהר להעלות, ובה, למרות באגים, תיעוד חסר, קמפיין עלילתי טריוויאלי ומולטיפלייר שבשלב זה עדיין לא עובד, הוא משבח את עושרו של המשחק.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:50 26.08.2010 | InterAl InterAl

    המצב של המשחק גרוע בהרבה מכמה באגים. ה-AI שלו פשוט לא מסוגל לשחק את המשחק, ואפילו ברמת הקושי הגבוהה ביותר הוא פשוט ביזיון והמשחק לא מאתגר בכלל. קניתי אותו ב-preorder והאמת שאני די מצטער על זה. אולי עוד כמה חודשים טובים המשחק יגיע למצב שחיק, אבל נכון לעכשיו הוא רחוק מאוד מזה. מי ששוקל אם לקנות, עדיף שיחכה ל-CIV5. קנו את elemental רק עוד כמה חודשים, אחרי שרוב הבעיות שלו יתוקנו ושה-AI יהיה במצב סביר (ואפילו אז אני מניח שהוא לא יתקרב לרמה של civ5).

  2. 2

    04:12 26.08.2010 | 65 65 (אורח)

    ואו מלא באגים, בואו נבכה

  3. 3

    09:31 26.08.2010 | מיש מיש (אורח)

    ל-1, אתה לא יכול להשוות את Elemental שכולו נעשה בחצי מהתקציב של מערכת השיווק של Civ 5 בלבד למפלצת של Firaxis. זה משחק קטן וחמוד שלדעתי ישתפר מהר יותר ממה שאתה חושב ואני חושב שהוא כיף במצבו הנוכחי כרגע, בייחוד כשהעדכון האחרון כבר מתקן את רוב הבאגים שמדווחים ב-PCGamer.

  4. 4

    09:33 26.08.2010 | InterAl InterAl

    3 - אני בהחלט יכול להשוות כשהמשחק מתומחר כמשחק AAA - חמישים דולרים אמריקאיים תקינים. כצרכן, אין מבחינתי שום הבדל בינו לבין CIV5. אם המשחק היה מתומחר כיאה למשחקי אינדי, גם היחס אליו היה שונה.

  5. 5

    09:46 26.08.2010 | m3rc1ful m3rc1ful (אורח)

    רק לציין שיצא כבר טלאי 1.05, כשרק אתמול שוחרר 1.01.
    לדעתי החברה בסטארדוק עובדים מסביב לשעון כדי לסדר אותו.
    לא שאני מצדיק את ההתרשלות שלהם מלכתחילה בלשחרר אותו עם כל כך הרבה חורים...

  6. 6

    10:10 26.08.2010 | מיש מיש (אורח)

    אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה, מצידי תשרוף את הקבצים מהמחשב שלך, הכוונה היא שהמשחקים האלה לא באמת ברי-השוואה, תגיד מה שתרצה.

  7. 7

    12:25 26.08.2010 | InterAl InterAl

    אתה מדבר שטויות. זה שלמשחק יש production values נחותים מאלה של סיב לא אומר שהמשחקים לא ברי השוואה. במיוחד לאור העובדה ששניהם משחקי 4X, ז'אנר שהגיימפליי בו הוא העיקר, וגרפיקה/ערכי הפקה מעולם לא שיחקו בו תפקיד חשוב. עובדה שאת galciv2 לא היססו להשוות ל-civ4, הביקורות לא הפסיקו לשבח אותו, והרבה גיימרים אפילו חושבים שהוא מתעלה על civ4 (וה-AI שלו נחשב ל-AI הטוב ביותר שנעשה למשחק בז'אנר - טוב בהרבה מזה של civ4 - וזה למרות התקציב הדל).
    הנקודה היא שאפשר לעשות משחק 4X איכותי גם בהרבה פחות מהתקציב של אלמנטל. את SMAC למשל עשו בהרבה פחות, והוא נחשב בעיני רבים ל-4X הטוב מעולם. גם galciv נעשה בפחות, והוא משחק איכותי ועמוק בהרבה.

    הבעיה באלמנטל היא לא ערכי ההפקה היחסית נמוכים, אלא פשוט בגלל שמדובר במשחק לא כל כך טוב. הגיימפליי לא עמוק מספיק, ה-AI לגמרי brain-dead והוא מרגיש rushed בטירוף. חבל, כי מאוד ציפיתי למשחק ורציתי שהוא יצליח. אבל כנראה שגם לסטארדוק, מצוינים ככל שיהיו, יש נפילות לפעמים. קורה.

  8. 8

       | פורסם ע"י