הרשמה

Silent Hill

Silent Hill

סדרת משחקי Silent Hill היא הניגוד המופנם לגועל המוחצן של Resident Evil, הגרסה הפסיכולוגית, השקטה אך חודרת עד בסיס עמוד השדרה של ז'אנר האימה-הישרדות. ל-Resident Evil של Capcom יש כבר לפחות שלושה משחקים סלולריים - עכשיו גם לסדרה של Konami יש אחד, שנקרא פשוט - Silent Hill.

Silent Hill מגיעה לטלפון בצורת הרפתקה מגוף ראשון. שלושים שנה לאחר שהיה אחד הניצולים היחידים של טבח בבית יתומים, מרגיש בן שהוא נמשך בכוח בלתי ניתן לעצירה בחזרה אל המוסד הארור. המשחק נפתח בחדר הכניסה בקומה הראשונה של המבנה הישן והנטוש. בן לא זוכר הרבה מאותו ליל זוועות שהסתיים במותם האלים של רוב הילדים ואנשי הצוות - אבל זה בסדר, המקום ישמח להזכיר לו.

בן הוא לא הגיבור היחיד של המשחק - שלושה ילדים שרדו את אותו לילה, ובמהלך העלילה נגלם את שלושתם, כל אחד בתורו. נחקור את בית היתומים לא רק בצבעים הקודרים של גרסת ההווה, אלא גם בגוונים האדמדמים-טראומתיים של הלילה הגורלי, לפני אותם שלושים שנה, עם היכולת לעבור פחות או יותר כרצוננו בין הזמנים. ברמה הנראטיבית Silent Hill שומר על נאמנות קפדנית למותג - מעבר לדם ולפחד הוא עוסק בטראומה והדחקה, ושומר על אותה תכונה Silent-Hill-ית חשובה: אתה אף פעם לא יכול להיות בטוח עד כמה האירועים במשחק מתרחשים במציאות, או בעולמו הפנימי המיוסר של הגיבור.

[vod]http://sunny.vgames.co.il/FLV_Video/231207/Silent_Hill_-_Orphan___PREVIEW_.flv[/vod]

האווירה של משחקי Silent Hill נפגעת כאן בגלל מחסור כמעט מוחלט באפקטים קוליים. לאפליקציות ג'אווה יש מגבלות זיכרון שמקשות על שילוב סאונד מעבר למוזיקת מידי - למרבה הצער גם מוזיקה כמעט שאין כאן. למרות זאת, הכתיבה ממוקמת מספיק טוב במורשת הסדרה כדי לתת למשחק את הטעם הנכון, והגרפיקה, למרות שהייתה יכולה להיות חדה יותר, עושה עבודה מכובדת.

סגנון המשחקיות הוא המקום העיקרי בו המשחק נבדל מקודמיו, מאחר ובתשעים אחוזים הוא בנוי כהרפתקה מסורתית: השחקן מזיז סמן על פני המסך, מסתכל ומשתמש בדברים, מרים חפצים ומשתמש בהם בנקודה הנכונה כדי להתקדם. מאחר ומדובר ב-Silent Hill, חלק מהחידות לובשות צורה של חידות "אמיתיות" - כתבי חידה שפענוחם חושף הוראות הפעלה למגנון כזה או אחר בעולם המשחק. המשחק נועד לכם רק אם אתם מאלה שנהנים מקטעי פתרון החידות במשחקי הסדרה, ומוכנים לקבל משחק שבנוי כולו על עיקרון זה. יש גם לא מעט הליכה חזור ושוב במסדרונות בית היתומים, בלי דבר להסתכל עליו בדרך מלבד נופים סטטיים, וכמובן, האפשרות להיתקע אם אתם לא עולים על הפתרון - המשחק ליניארי למדי - כך שה-Silent Hill הזה לא מיועד לחסרי הסבלנות שבינינו. חובבי הקווסטים המצמררים, מצד שני, ימצאו פה אתגר ראוי והרבה שלדים בארון, במחיר צנוע של מספר קטעי אקשן שטחיים.

ציון: 7.5/10

משתמשי סלקום: הורידו את המשחק לטלפון שלכם עכשיו!

לסיקורי משחקי סלולר נוספים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:29 24.07.2008 | Týr Týr

    אחלה משחק.. למרות שנתקעתי בו איפשהו..

  2. 2

       | פורסם ע"י