הרשמה

יוצר Heavy Rain: למפתחים נמאס מנחתי חלל

דייויד קייג', מנכ"ל Quantic Dream ויוצר משחקים כמו Fahrenheit ו-Heavy Rain, מנצל את ההזדמנות שנפלה בחלקו כדי להתלונן על חוסר היצירתיות בתעשיה.

ההזדמנות בה מדובר היא זכייתו של Heavy Rain בשלושה פרסי האקדמיה הבריטית - על חדשנות טכנית, מוזיקה מקורית וסיפור.

בראיון ל-Guardian ביטא קייג' את תסכולו ממצב התעשיה, וזה תסכול שלדעתו הרבה יוצרים אחרים חולקים.

 "משחקים כל הזמן צועדים באותם שבילים. הם תמיד על להיות חזק, להיות האיש הטוב מול האנשים הרעים - זה חלק קטנטן ממה שאפשר לעשות. יש הרבה סיפורים אחרים לספר, כל-כך הרבה רגשות אחרים לחקור..."

"באירופה לא כל-כך קל לספק אותנו. לא מספיק לנו שנותנים לנו אקדח ביד. אבל זה לא רק באירופה - אני שומע מהרבה מפתחים אמריקאים שאומרים אותו הדבר: אני בן 40, נמאס לי לכתוב משחקים שבהם אתה רק יורה בכולם. זה היה כיף כשהייתי בן 20 אבל עכשיו אני רוצה לעשות משהו אחר. אני לא רואה את אותם הסרטים שראיתי כשהייתי בן 20, אני לא שומע את אותה מוזיקה, אבל אני עדיין עושה את אותם המשחקים! למפתחים נמאס. הם רוצים לדבר על משפחה, על פוליטיקה, מה שלא יהיה - למה לא במשחק? אין סיבה".

 "[פרס הסיפור] הוא זה שחלמתי עליו. עבדתי קשה על הסיפור, וזה היה הראשון שלי שהיה מבוסס על משהו אישי. זה לא על נחתי חלל שנלחמים בחייזרים, זה על מערכת היחסים שלי עם בני הראשון ואיך הוא שינה את חיי, על איך לאהוב מישהו בלי לצפות למשהו בתמורה הוא ניסיון חדש לגמרי".

לגבי מכירות ה-2 מיליון המפתיעות לטובה של Heavy Rain, קייג' שואף להרבה יותר. "יש עוד הרבה אנשים לשכנע שם בחוץ. הבט על Call of Duty, כמה הוא מוכר. לשם אני רוצה להגיע. ואפילו זו רק ההתחלה - כמה אנשים צפו ב-Avatar? זה המקום שאנחנו צריכים להגיע אליו".

קייג' ממשיך וטוען שסיפורי ונושאי משחקים צריכים לבוא מליבם וחייהם של המפתחים, ולא ממחלקות השיווק שמחליטות מהו הנושא הפופולרי בקרב שחקנים בשנה הבאה - "וזה מה שיגרום לתעשיה להתקדם צעד ענק קדימה. מאסתי בנחתי חלל".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:26 22.03.2011 | האמ האמ (אורח)

    האמת זה טוב שיש 2 צדדים בעלילה, יש אנשים מסויימים שאוהבים לירות וכל זה, אבל יש אנשים שמעדיפים חוויות ועלילות מרגשות במשחקים, לא יפריע לי לשחק בשניהם.

  2. 2

    15:28 22.03.2011 | InterAl InterAl

    כריס קרופורד אמר את זה כבר לפני 20 שנה בנאום הדרקון שלו. אני חושב שהתקווה הזאת מתממשת לאט לאט, עם התבגרות התעשייה והתבגרות קהל הגיימרים.

  3. 3

    15:53 22.03.2011 | טילון טילון (אורח)

    מצטרף למה שנאמר כאן...בגלל זה אני נהנה גם מבלאק אופס וגם מ-ASSASSINS CREED החדש

  4. 4

    16:04 22.03.2011 | צודק צודק (אורח)

    מצד אחד - אני מסכים - כי כמו כל סוג של מדיה, משחקי וידאו חייבים תמיד לחדש, להתקדם, לרגש ולספק את חווית המשחק האולטימטיבית. משחקים כמו HEAVY RAIN ומשחק ה"בבושקות" החדש או כל משחק אינדי מעניין רק מעשירים את התחום והופכים אותו משהו מיוחד.
    מצד שני - אני חולק - כי עלילות בדיוניות/פנטזיה או כל מה שאינו מציאותי (כמו נחתי חלל שנלחמים בחייזרים בצד השני של הגלקסיה) הוא מה שמושך את השחקנים מלכתחילה, הבריחה מהמציאות והאפשרות "לשחק" כדמות (או משהו אחר) שאינו קיים במציאות.
    זה בעצם כמו לומר שנמאס לקרוא ספרי פנטזיה/מד"ב - אבל זה מה שאוהבים את הבריחה מהמציאות, שחקני הארדקור לא רוצים לגדל משפחה במשחק (סימס) או שחק משחקים בעלי עלילות עם סיפורים מהמציאות.

  5. 5

    16:15 22.03.2011 | ududy ududy

    4, אני לא חושב שהוא התכוון ליטרלית שבמשחקים לא יהיו יותר דמויות ואירועים פנטסטיים, כולל נחתי חלל.

    הבט על המשחקים שהוא יצר - פרנהייט: מכשפים, חייזרים, נינג'ות רובוטיות, מה אין שם; Heavy Rain - בלש פרטי, רוצח סדרתי, עיתונאית שסובלת מהלם קרב - בוודאי כולם או לפחות רובם לא דברים שהוא נפגש בהם בחייו אישית.

    הכוונה היא שגם במשחקי פנטזיה ומד"ב, הדגש צריך להיות לא רק על "כבשו את הגבעה!" או "עצרו את האורקים!", "פיו-פיו" או בתר ושסף, אלא יותר על דברים שבני אדם מכירים ושאכפת להם מהם: קשרים בין אישיים מסוגים שונים, נושאים שבין אדם לחברו, בין אדם לחברה, בין אדם למצפונו, בין אדם לעולם.

  6. 6

    17:12 22.03.2011 | לInterAI תגובה 2 לInterAI תגובה 2 (אורח)

    מה זאת אומרת התקווה הזאת מתממשת לאט לאט? זה ממש לא נראה ככה,אם כבר זה נראה שאנחנו רק מתרחקים מכך לאט לאט.
    אילו משחקים מחוץ לז'אנר ה rpg הציגו משהו בוגר בסגנון שקייג' מדבר עליו?
    הכל עדיין נכתב במטרה לכבוש את קהל את החצ'קונים האמריקאי.

  7. 7

    17:12 22.03.2011 | xcv xcv (אורח)

    you sir, are a scholar and a gentleman!

  8. 8

    17:20 22.03.2011 | !# !# (אורח)

    ולי נמאס שבכל משחק יריות מודרני יש את אותה הצבא (ארה"ב) ובגלל זה את אותם הנשקים...עם כל האהבה שלכם לM4 תגוונו קצת!

  9. 9

    17:25 22.03.2011 | GDI GDI

    מסכים עם כל מילה.
    התעשיה חייבת להתבגר ולגוון בתוכן העלילתי שהיא מציאה לשחקנים.עד כה ראיתי לא מעט סיפורים טובים במשחקים,אך אף אחד מהם לא ריגש אותי כמו ספר טוב או סרט מותח.

    יש משחקים שלמשך זמן קצר הלכו בסיפור לכיוון הנכון,אך מהר מדי "נזכרו" לספק סיפור שיטחי.

    כמו FALLUOT 3 שהיית צריך למצוא את אביך,אך למרות זאת מעט מדי זמן עובר איתו כדי שיהיה אפשר לאמר משהו יותר מ"עד שעישיתי את כל הקווסטים" כאשר הוא מת וישר עוברים ל"חסל את האנקלב"

    בRDR יש בסוף המשחק משימות קלות יחסית שעוסקות בניסיון לחזור לחיי משפחה.כאן האמת זה עורר אצלי מחשבות,אך לא מספיק כדי להגיע לרמה של כתיבה גבוהה.

  10. 10

    17:25 22.03.2011 | DrizziTx DrizziTx

    "עיתונאית סובלת מהלם קרב" ... מאיפה זה בא???

  11. 11

    18:57 22.03.2011 | adartzt12 adartzt12 (אורח)

    הם צודקים מילב במילה

  12. 12

    19:04 22.03.2011 | InterAl InterAl

    6 - משחקי מיינסטרים כאלה אין הרבה, אבל בדור האחרון אפשר לציין למשל את שני הביושוקים והמשחקים של bioware כדוגמאות למשחקים עלילתיים עמוקים ולא שגרתיים שזכו להצלחה רבה. יש גם משחקים פחות מוכרים כמו cryostasis, the path, braid, facade שהם יצירות אמנות של ממש.

  13. 13

    19:38 22.03.2011 | ל 12 ההוא מ6 ל 12 ההוא מ6 (אורח)

    אמרתי לא להביא דוגמאות מRPG (ביוור) שכן פה אין ממש שינוי מהותי וגם אז rpgs חיו באטמוספרה משלהם מבחינת העלילה והכתיבה.

    בקשר למשחקי אינדי,מה שבשוליים לא ממש נחשב לשינוי בעיני,אם המגמה למשל בהולייוד זה לייצר זבלוני קומיקס והמשכונים על גבי המשכונים אז אפשר קשה יהיה לאמר שהקולנוע צועד לכיוון טוב רק בגלל שבישראל יצרו את עספור נכון?

    כשייצא משחק בלוקבאסטר רציני שמציג עלילה טובה ובוגרת אז יהיה על מה לדבר.
    heavy rain הוא כעיקרון אמור היה להיות צעד בכיוון הנכון אך מי ששיחק במשחק יודע שהעלילה לא ברמה גבוהה וכתובה נורא.
    העובדה שהוא זכה בקטגוריית סיפור באיזשהו פרס היא תעודת עניות לתעשייה.
    בסופו של דבר עדיין קשה לראות את האור למרות שההנחות שלך לגבי גיל המשתמשים שגדל ואמור להביא לשינוי כזה הן נכונות בעיקרון,אבל לא תמיד ההיגיון מתכתב עם המציאות.

  14. 14

    19:47 22.03.2011 | היי היי (אורח)

    הוא טועה ובגדול למכירות cod הוא לא יגיע כי אוכלוסיית הגיימרים טיפשה כולם קונים כל שנה cod וחושבים שישתפר אז זהו שלא לא מזמן קניתי heavy rain לps3 פי עשר יותר כיף מבלק אופס

  15. 15

    21:22 22.03.2011 | מסכים לגמרי מסכים לגמרי (אורח)

    אני אוהד גדול מאוד של משחקים בעלי עלילה טובה העלילה בדיוק כמו המשחקיות חלק שמושך אותי ללא עלילה אלה רק להרוג ולנצח אני לא מבין למה לעשות את זה במשחקים עם עלילה יש לך משמעות גם אם וירטואלית זאת עדיין משמעות מקווה להמשך של ההתפתחות של סיפורים בעלי עומק ביחד עם שיפור של משחקיות וז'אנרים חדשים בעתיד

  16. 16

    23:15 22.03.2011 | D.O.R D.O.R

    עלילה טובה יותר חשובה מהמשחקיות של המשחק.

  17. 17

       | פורסם ע"י