הרשמה

Mass Effect 3: יותר סקילים

פיתוח דמות מורחב לשפרד וחייליו.

Mass Effect 3 נחשף החודש על פני מבחר של מגזיני דפוס, והראשון שבהם שמגיע לידי מנויים הוא Game Informer. המידע שפורסם מתוכו מוצג להלן בשני חלקים - בחלק הראשון מידע על המשחקיות ובחלק השני על העלילה, למי שרוצה להימנע מספויילרים.

Mass Effect 3 הוא החלק האחרון בטרילוגיית שפרד, ויוצא בסוף השנה למחשב ולקונסולות ה-HD.

פרטי משחקיות חדשים:

  • המשחק יגיע עם קומיקס אינטראקטיבי, כך שמי שלא שמר את סוף משחק Mass Effect 2 שלו יוכל לבחור איך דברים התנהלו והסתיימו לקראת המשחק החדש, דבר שישפיע על דמויות ואירועים בעלילה.
  • עצי היכולות של כל סוגי הדמויות פותחו כך שתהיינה יותר אפשרויות בחירה ויותר מקומות לגדול אליהם. כוחות עוברים אבולוציה יותר מפעם אחת.
  • מודים לנשקים מאפשרים הוספת חלקים לשינוי ושדרוג היכולות שלהם. 
  • מספר רב של סופים, חלקם טובים, חלקם רעים.
  • אין מולטיפלייר. Bioware חושבת על מולטיפלייר לעתיד הסדרה, אולי כספין-אוף.

פרטי עלילה חדשים:

  • משתתפים מפרקים קודמים (חלקם היו יכולים למות בבחירות משחק מסויימות, במקרה כזה כמובן לא יופיעו): אשלי, רקס, קיידן, גארוס, ליארה, ליג'ן, מורדין, אנדרסון.
  • המשחק מתחיל במהלך משפט צבאי שמתנהל כנגד שפרד על תוצאות משימתו ב-The Arrival, ה-DLC האחרון של ME2. תקיפת ה-Reapers מתחילה תוך כדי ההליכים.
  • ה-Illusive Man וקרברוס צדים את שפרד במטרה להרוג אותו, מסיבות לא ידועות. 

תגובות

  1. 1

    16:26 08.04.2011 | אמא שלי היא חתול אמא שלי היא חתול (אורח)

    אמא שלי היא חתול.

  2. 2

    16:26 08.04.2011 | אמא שלי היא חתול אמא שלי היא חתול (אורח)

    אמא שלי היא חתול.

  3. 3

    16:26 08.04.2011 | אמא שלי היא חתול אמא שלי היא חתול (אורח)

    אמא שלי היא חתול.

  4. 4

    16:29 08.04.2011 | יואב יואב (אורח)

    אין מולטיפלייר!!!! ואני מקווה שאף פעם לא יהיה!

  5. 5

    16:29 08.04.2011 | יואב יואב (אורח)

    אין מולטיפלייר!!!! ואני מקווה שאף פעם לא יהיה!

  6. 6

    16:29 08.04.2011 | יואב יואב (אורח)

    אין מולטיפלייר!!!! ואני מקווה שאף פעם לא יהיה!

  7. 7

    16:31 08.04.2011 | אני אני (אורח)

    מעניין איך יעבוד כל נושא חקירת הכוכבים...

  8. 8

    16:31 08.04.2011 | אני אני (אורח)

    מעניין איך יעבוד כל נושא חקירת הכוכבים...

  9. 9

    16:31 08.04.2011 | אני אני (אורח)

    מעניין איך יעבוד כל נושא חקירת הכוכבים...

  10. 10

    16:38 08.04.2011 | maxy16 maxy16 (אורח)

    מס 1 - אתה נכשל בפסיכומטרי

  11. 11

    16:38 08.04.2011 | maxy16 maxy16 (אורח)

    מס 1 - אתה נכשל בפסיכומטרי

  12. 12

    16:38 08.04.2011 | maxy16 maxy16 (אורח)

    מס 1 - אתה נכשל בפסיכומטרי

  13. 13

    16:41 08.04.2011 | גיא גיא (אורח)

    מירנדה..?

  14. 14

    16:41 08.04.2011 | גיא גיא (אורח)

    מירנדה..?

  15. 15

    16:41 08.04.2011 | גיא גיא (אורח)

    מירנדה..?

  16. 16

    16:51 08.04.2011 | ג'קי ג'קי (אורח)

    זה הולך להיות המשחק הכי טוב בכל הזמנים. או שהוא יהיה ח** כמו Dragon Age 2

  17. 17

    16:51 08.04.2011 | ג'קי ג'קי (אורח)

    זה הולך להיות המשחק הכי טוב בכל הזמנים. או שהוא יהיה ח** כמו Dragon Age 2

  18. 18

    16:51 08.04.2011 | ג'קי ג'קי (אורח)

    זה הולך להיות המשחק הכי טוב בכל הזמנים. או שהוא יהיה ח** כמו Dragon Age 2

  19. 19

    17:04 08.04.2011 | lior_geva67 lior_geva67

    כבר מחכה!!!!

  20. 20

    17:33 08.04.2011 | yoda yoda

    אני מקווה שיהיה ספין אוף עם מולטיפלייר של ה first contact war

    אני ממש מחכה למאס אפקט 3!

  21. 21

    18:42 08.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    כמה דברים שיש לי להגיד על הכתבה -

    "המשחק יגיע עם קומיקס אינטראקטיבי, כך שמי שלא שמר את סוף משחק Mass Effect 2 שלו יוכל לבחור איך דברים התנהלו והסתיימו לקראת המשחק החדש, דבר שישפיע על דמויות ואירועים בעלילה." - מה אחד קשור לשני?

    "עצי היכולות של כל סוגי הדמויות פותחו כך שתהיינה יותר אפשרויות בחירה ויותר מקומות לגדול אליהם. כוחות עוברים אבולוציה יותר מפעם אחת." - מצויין, אחד השינויים הלא מוברכים שהביא איתו המשחק השני שכלל צימצום היכולות רחווית ה-RPG שהראשון הציג, מה שלדעתי מנע מהשני להיות מושלם (וגם מנע ממנו מלהיות יותר טוב מהראשון לפחות לשחקני RPG ותיקים). השאלה אם פחות או יותר מ-ME1...

    "מודים לנשקים מאפשרים הוספת חלקים לשינוי ושדרוג היכולות שלהם." - הם גם מאפשרים הוספת מליוני דולרים סתמיים לחשבון של BioWare.

    "ה-Illusive Man וקרברוס צדים את שפרד במטרה להרוג אותו, מסיבות לא ידועות" - קרברוס? אני יודע שבאנגלית Cerberus יכול להיות גם קרברוס אבל מספיק לשחק 2 דקות במשחק השני כדי לדעת שזה סרברוס...

  22. 22

    18:42 08.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    כמה דברים שיש לי להגיד על הכתבה -

    "המשחק יגיע עם קומיקס אינטראקטיבי, כך שמי שלא שמר את סוף משחק Mass Effect 2 שלו יוכל לבחור איך דברים התנהלו והסתיימו לקראת המשחק החדש, דבר שישפיע על דמויות ואירועים בעלילה." - מה אחד קשור לשני?

    "עצי היכולות של כל סוגי הדמויות פותחו כך שתהיינה יותר אפשרויות בחירה ויותר מקומות לגדול אליהם. כוחות עוברים אבולוציה יותר מפעם אחת." - מצויין, אחד השינויים הלא מוברכים שהביא איתו המשחק השני שכלל צימצום היכולות רחווית ה-RPG שהראשון הציג, מה שלדעתי מנע מהשני להיות מושלם (וגם מנע ממנו מלהיות יותר טוב מהראשון לפחות לשחקני RPG ותיקים). השאלה אם פחות או יותר מ-ME1...

    "מודים לנשקים מאפשרים הוספת חלקים לשינוי ושדרוג היכולות שלהם." - הם גם מאפשרים הוספת מליוני דולרים סתמיים לחשבון של BioWare.

    "ה-Illusive Man וקרברוס צדים את שפרד במטרה להרוג אותו, מסיבות לא ידועות" - קרברוס? אני יודע שבאנגלית Cerberus יכול להיות גם קרברוס אבל מספיק לשחק 2 דקות במשחק השני כדי לדעת שזה סרברוס...

  23. 23

    18:42 08.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    כמה דברים שיש לי להגיד על הכתבה -

    "המשחק יגיע עם קומיקס אינטראקטיבי, כך שמי שלא שמר את סוף משחק Mass Effect 2 שלו יוכל לבחור איך דברים התנהלו והסתיימו לקראת המשחק החדש, דבר שישפיע על דמויות ואירועים בעלילה." - מה אחד קשור לשני?

    "עצי היכולות של כל סוגי הדמויות פותחו כך שתהיינה יותר אפשרויות בחירה ויותר מקומות לגדול אליהם. כוחות עוברים אבולוציה יותר מפעם אחת." - מצויין, אחד השינויים הלא מוברכים שהביא איתו המשחק השני שכלל צימצום היכולות רחווית ה-RPG שהראשון הציג, מה שלדעתי מנע מהשני להיות מושלם (וגם מנע ממנו מלהיות יותר טוב מהראשון לפחות לשחקני RPG ותיקים). השאלה אם פחות או יותר מ-ME1...

    "מודים לנשקים מאפשרים הוספת חלקים לשינוי ושדרוג היכולות שלהם." - הם גם מאפשרים הוספת מליוני דולרים סתמיים לחשבון של BioWare.

    "ה-Illusive Man וקרברוס צדים את שפרד במטרה להרוג אותו, מסיבות לא ידועות" - קרברוס? אני יודע שבאנגלית Cerberus יכול להיות גם קרברוס אבל מספיק לשחק 2 דקות במשחק השני כדי לדעת שזה סרברוס...

  24. 24

    19:59 08.04.2011 | 435 435 (אורח)

    9 אתה מודע לכך שbioware הכניסו מערכת ייבוא שמירות המשפיעות על התוצאות לפי ההחלטות שלך במשחק?

  25. 25

    19:59 08.04.2011 | 435 435 (אורח)

    9 אתה מודע לכך שbioware הכניסו מערכת ייבוא שמירות המשפיעות על התוצאות לפי ההחלטות שלך במשחק?

  26. 26

    19:59 08.04.2011 | 435 435 (אורח)

    9 אתה מודע לכך שbioware הכניסו מערכת ייבוא שמירות המשפיעות על התוצאות לפי ההחלטות שלך במשחק?

  27. 27

    20:27 08.04.2011 | on_air on_air

    ל-2 זה לא אמור להפריע לך כי אף אחד לא מכריח אותך לשחק במולטי פלייר

  28. 28

    21:14 08.04.2011 | יואב יואב (אורח)

    ל- 11

    אני לא משחק מולטיפלייר, הבעיה שלי עם מולטיפלייר היא שהוא טופס מקום על הדיסק על חשבון העלילה

  29. 29

    21:14 08.04.2011 | יואב יואב (אורח)

    ל- 11

    אני לא משחק מולטיפלייר, הבעיה שלי עם מולטיפלייר היא שהוא טופס מקום על הדיסק על חשבון העלילה

  30. 30

    21:14 08.04.2011 | יואב יואב (אורח)

    ל- 11

    אני לא משחק מולטיפלייר, הבעיה שלי עם מולטיפלייר היא שהוא טופס מקום על הדיסק על חשבון העלילה

  31. 31

    21:22 08.04.2011 | אבל...אבל... אבל...אבל... (אורח)

    מה עם שאר הצוות? תנו לי לנחש, הפעם (ספוילרז!) שפרד ימות מזיהום בכבד ויקום אחרי חמישה חודשים כדי לגלות שיש לו ספינה חדשה (שוב) וצוות חדש (שוב)

  32. 32

    21:22 08.04.2011 | אבל...אבל... אבל...אבל... (אורח)

    מה עם שאר הצוות? תנו לי לנחש, הפעם (ספוילרז!) שפרד ימות מזיהום בכבד ויקום אחרי חמישה חודשים כדי לגלות שיש לו ספינה חדשה (שוב) וצוות חדש (שוב)

  33. 33

    21:22 08.04.2011 | אבל...אבל... אבל...אבל... (אורח)

    מה עם שאר הצוות? תנו לי לנחש, הפעם (ספוילרז!) שפרד ימות מזיהום בכבד ויקום אחרי חמישה חודשים כדי לגלות שיש לו ספינה חדשה (שוב) וצוות חדש (שוב)

  34. 34

    01:32 09.04.2011 | מנחם בן מנחם בן (אורח)

    אתם צריכים לזכור שהמדע הבדיוני הקולנועי התחיל את דרכו עוד בתקופת הסרט האילם, כאשר בשנת 1902 יצא סרטו של במאי הקולנוע הצרפתי ז'ורז' מלייס, "Le Voyage dans la Lune", ששאב השראה מנובלות המדע הבדיוני של ז'ול ורן וה. ג'. ולס. ב-1910 עובד ספרה של מרי שלי "פרנקנשטיין" לסרט, והיה הראשון ששילב בין ז'אנר המדע הבדיוני לז'אנר האימה, וב-1913 עובד לראשונה לקולנוע ספרו של רוברט לואי סטיבנסון, "ד"ר ג'קיל ומר הייד", אם כי היו בו יותר אלמנטים מז'אנר האימה. לקראת שנות ה-30 ובמהלכן, יצאו מספר סרטי מדע בדיוני דוגמת "מטרופוליס" ב-1927, קינג קונג ו"האיש הבלתי נראה" ב-1933, בנוסף לגרסאות קולנועיות מחודשות לפרנקנשטיין וד"ר ג'קיל ומר הייד.
    הז'אנר היה בדעיכה מסוימת בשנות ה-40, עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה התמקדה התעשייה בעיקר בסרטי תעמולה. בשנות ה-50 זכה הז'אנר לתחייה מחודשת כאשר יצאו מספר סרטי מדע בדיוני וסרטי אימה דלי תקציב, המושפעים לרוב מז'אנר הספרות הזולה, דוגמת הסרטים "פלישת חוטפי הגופות", "מלחמת העולמות", "הכוכב האסור" (שהיה אחד ממקורות ההשראה של ג'ין רודנברי ליצירת סדרת מסע בין כוכבים מאוחר יותר), והסרט התיעודי "היעד: הירח", שנכתב לפי תסריט מאת רוברט היינליין.
    בסוף שנות ה-60 ולקראת שנות ה-70 קיבל ז'אנר זה דחיפה אל עבר הקונצנזוס ופריצה אל החלל, עם סרטי קולנוע כדוגמת "2001: אודיסיאה בחלל" (שארתור סי קלארק עזר בכתיבתו), "סולאריס" (שזכה לעיבוד מחודש מאוחר יותר), "כוכב הקופים", "מפגשים מהסוג השלישי", "מלחמת הכוכבים - פרק 4: תקווה חדשה", "מסע בין כוכבים: הסרט" ו"הנוסע השמיני" (שלושת הסרטים האחרונים הובילו לסדרות סרטים מצליחות מאז). האחרון שילב מחדש בין תרבות האימה למדע הבדיוני כאשר הביא לתודעת הציבור את התוצאות ההרסניות שבגילוי עולמות חדשים.
    את שנות ה-80 פתח סרט המדע בדיוני "פלאש גורדון". אחריו יצאו סרטו של סטיבן ספילברג משנת 1982 "אי.טי. - חבר מכוכב אחר" מציג חייזר ידידותי לבני-אדם, "טרון" של דיסני שמציג עולם וירטואלי בתוך המחשב באמצאות CGI, ו"בלייד ראנר" סרטו של רידלי סקוט מאותה שנה, שהציג עולם עתידני אפל וקודר בסגנון פילם נואר. בנוסף, עובדה גרסה קולנועית לספרו של פרנק הרברט, חולית. בשנות השמונים התפתחה האנימה היפנית, שעסקה לרוב בעולמות עתידניים ופוסט-אפוקליפטיים. "אקירה" הוא מראשוני סרטי האנימה שהוקרנו בארצות הברית. אחריו הוצג העולם העתידני של "הרוח שבמעטפת", ששויך לתרבות הסייברפאנק.
    מסוף שנות השמונים, דרך שנות ה-90 ובמשך שנות ה-2000, גדל מספר סרטי הקולנוע העוסקים בז'אנר, בד בבד עם התקרבות המילניום והתפתחות עידן המחשבים והאינטרנט. חקר החלל נזנח מעט לטובת העיסוק בהתפתחויות טכנולוגיות על כדור הארץ ("דו"ח מיוחד"), בהנדסה גנטית והשלכותיה ("אינטליגנציה מלאכותית", "פארק היורה"), ובתרבות הסייברפאנק. נוצרו סרטי מד"ב המשלבים פעולה ואפקטים מיוחדים כגון "שליחות קטלנית", "רובוקופ", "זיכרון גורלי", ועיבוד קולנועי לספרו של רוברט היינליין, "גברים בחלל". הועלתה האפשרות כי החיים על פני כדור הארץ ייכחדו לאחר נפילת מטאורים (כפי שהוצג בסרטים "ארמגדון" ו"פגיעה קטלנית"), פלישה חייזרית ("היום השלישי" של רולנד אמריך והחידוש ל"מלחמת העלומות" של סטיבן ספילברג) ותואר קיומה של מציאות חלופית (כפי שהוצגה בסדרת סרטי ה"מטריקס", "הקומה השלוש עשרה" ו"סטארגייט"). ב-2004 יצא סרט הקולנוע "אני, רובוט" המבוסס באופן רופף על ספרו של אייזק אסימוב, ומתאר עתיד אוטופי שבו אנדרואידים משרתים נאמנה את אדוניהם, בני האדם. עתיד זה גם תואר באחד מהסרטונים הקצרים שנעשו על
    כמו כן חלוץ ספרות המדע הבדיוני בישראל הוא יונתן רטוש שתרגם אנתולוגיה של ספרות מדע בדיוני מארצות הברית בשנת 1952, והוציאה לאור בשם "היה היה בעתיד". באותה תקופה יצא לאור כתב העת למדע בדיוני קוסמוס, אך לאחר 6 גיליונות נפסקה הופעתו. חלף זמן רב עד שהסוגה החדשה מצאה את מקומה על מדפי הספרים בישראל, על אף הפריחה שזכתה לה בארצות הברית בשנות ה-50.
    ספר המדע הבדיוני הראשון, ככל הנראה, שתורגם לעברית היה מזון אלים של ה.ג'. וולס (עובד על ידי א"א עקביא) בשנת 1913‏[5]. אולם עד לראשית שנות השישים תורגמו רק מספר מועט של ספרים וסיפורים לעברית.
    המתרגם הרציני הראשון של ספרי מדע בדיוני לעברית בישראל היה עמוס גפן, שתרגם את "The Puppet Masters" של רוברט היינליין בשם "פלישה לכדור הארץ" בשנת 1961. שנה אחר כך נעשה ניסיון נוסף על ידי חברת הוצאה לאור בשם ינשוף שקמה במטרה להדפיס ספרי מדע בדיוני בלבד. היא הוציאה תחילה לאור את ספרו של ג'ון וינדהם "The Midwich Cuckoos" בשם "ילדי החלל" ואחר כך שני ספרים של סופרים סובייטיים "כוכב הברזל" של איוון יפרמוב ו"מסע בין כוכבים" של ג. אלטוב, ואז נעלמה. בסוף שנות ה-60 תורגמו שני ספרים נוספים לעברית בעקבות סרטים שהגיעו לארץ, "המסע הפנטסטי" של אייזק אסימוב, ו"אודיסיאה בחלל 2001" של ארתור סי קלארק. תחום המדע הבדיוני והפנטזיה זכה לפריחה בשנות השבעים, שבמהלכן נוסדו סדרות מד"ב רבות, שהידועות בהן הן אלה של הוצאות זמורה ביתן ועם עובד (שעדיין קיימות). בתקופה זו תורגמו קלסיקות רבות של הז'אנר לעברית, ביניהן ספרים של אייזק אסימוב, היינליין, קלארק, אלפרד בסטר ולארי ניבן. באוקטובר 1978 ראה אור מגזין המד"ב הישראלי, פנטסיה 2000, שיצא לאור במשך שש שנים ופרסם 44 גיליונות עד שנסגר בסוף 1984. החוברת ה-45 יצאה לאור במלאת 30 שנה לגיליון הראשון, באוקטובר 2008, במסגרת פסטיבל אייקון.
    בשנות השמונים הסתמנה דעיכה בז'אנר, ומספר הכותרים החדשים התמעט. תקופה זו נמשכה עד אמצע שנות התשעים, אז זכה הז'אנר לחיים חדשים מכיוון ספרות הפנטזיה. הוצאות חדשות החלו להוציא ספרי מדע בדיוני ופנטזיה בכמות הולכת וגוברת. ב-1996 הוקמה האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, שריכזה תחת כנפיה פעילות ענפה, בכלל זה כנסים, אירוח סופרי מד"ב מחו"ל, כתבי עת מודפסים ומקוונים, הרצאות, תחרויות סיפורים ועוד.
    בשנת 2002 ראה אור הגיליון הראשון של חלומות באספמיה - כתב עת לספרות ספקולטיבית, שעיקר תוכנו הוא סיפורי ז'אנר ישראליים מקוריים. הייתה זו פריצת דרך בתחום יצירת המד"ב הישראלית, שהוגבלה לפני כן לפורומי אינטרנט ולספרים בודדים. בשנת 2006 ערך מט"ח תחרות סיפורים קצרים שאותה הקדיש למדע בדיוני ולפנטזיה. בשנת 2007 החל לצאת לאור מגזין נוסף, מרקורי והסדרות הטלוויזיה המד"ב הנפילים של Yes והאי של HOT.

  35. 35

    01:32 09.04.2011 | מנחם בן מנחם בן (אורח)

    אתם צריכים לזכור שהמדע הבדיוני הקולנועי התחיל את דרכו עוד בתקופת הסרט האילם, כאשר בשנת 1902 יצא סרטו של במאי הקולנוע הצרפתי ז'ורז' מלייס, "Le Voyage dans la Lune", ששאב השראה מנובלות המדע הבדיוני של ז'ול ורן וה. ג'. ולס. ב-1910 עובד ספרה של מרי שלי "פרנקנשטיין" לסרט, והיה הראשון ששילב בין ז'אנר המדע הבדיוני לז'אנר האימה, וב-1913 עובד לראשונה לקולנוע ספרו של רוברט לואי סטיבנסון, "ד"ר ג'קיל ומר הייד", אם כי היו בו יותר אלמנטים מז'אנר האימה. לקראת שנות ה-30 ובמהלכן, יצאו מספר סרטי מדע בדיוני דוגמת "מטרופוליס" ב-1927, קינג קונג ו"האיש הבלתי נראה" ב-1933, בנוסף לגרסאות קולנועיות מחודשות לפרנקנשטיין וד"ר ג'קיל ומר הייד.
    הז'אנר היה בדעיכה מסוימת בשנות ה-40, עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה התמקדה התעשייה בעיקר בסרטי תעמולה. בשנות ה-50 זכה הז'אנר לתחייה מחודשת כאשר יצאו מספר סרטי מדע בדיוני וסרטי אימה דלי תקציב, המושפעים לרוב מז'אנר הספרות הזולה, דוגמת הסרטים "פלישת חוטפי הגופות", "מלחמת העולמות", "הכוכב האסור" (שהיה אחד ממקורות ההשראה של ג'ין רודנברי ליצירת סדרת מסע בין כוכבים מאוחר יותר), והסרט התיעודי "היעד: הירח", שנכתב לפי תסריט מאת רוברט היינליין.
    בסוף שנות ה-60 ולקראת שנות ה-70 קיבל ז'אנר זה דחיפה אל עבר הקונצנזוס ופריצה אל החלל, עם סרטי קולנוע כדוגמת "2001: אודיסיאה בחלל" (שארתור סי קלארק עזר בכתיבתו), "סולאריס" (שזכה לעיבוד מחודש מאוחר יותר), "כוכב הקופים", "מפגשים מהסוג השלישי", "מלחמת הכוכבים - פרק 4: תקווה חדשה", "מסע בין כוכבים: הסרט" ו"הנוסע השמיני" (שלושת הסרטים האחרונים הובילו לסדרות סרטים מצליחות מאז). האחרון שילב מחדש בין תרבות האימה למדע הבדיוני כאשר הביא לתודעת הציבור את התוצאות ההרסניות שבגילוי עולמות חדשים.
    את שנות ה-80 פתח סרט המדע בדיוני "פלאש גורדון". אחריו יצאו סרטו של סטיבן ספילברג משנת 1982 "אי.טי. - חבר מכוכב אחר" מציג חייזר ידידותי לבני-אדם, "טרון" של דיסני שמציג עולם וירטואלי בתוך המחשב באמצאות CGI, ו"בלייד ראנר" סרטו של רידלי סקוט מאותה שנה, שהציג עולם עתידני אפל וקודר בסגנון פילם נואר. בנוסף, עובדה גרסה קולנועית לספרו של פרנק הרברט, חולית. בשנות השמונים התפתחה האנימה היפנית, שעסקה לרוב בעולמות עתידניים ופוסט-אפוקליפטיים. "אקירה" הוא מראשוני סרטי האנימה שהוקרנו בארצות הברית. אחריו הוצג העולם העתידני של "הרוח שבמעטפת", ששויך לתרבות הסייברפאנק.
    מסוף שנות השמונים, דרך שנות ה-90 ובמשך שנות ה-2000, גדל מספר סרטי הקולנוע העוסקים בז'אנר, בד בבד עם התקרבות המילניום והתפתחות עידן המחשבים והאינטרנט. חקר החלל נזנח מעט לטובת העיסוק בהתפתחויות טכנולוגיות על כדור הארץ ("דו"ח מיוחד"), בהנדסה גנטית והשלכותיה ("אינטליגנציה מלאכותית", "פארק היורה"), ובתרבות הסייברפאנק. נוצרו סרטי מד"ב המשלבים פעולה ואפקטים מיוחדים כגון "שליחות קטלנית", "רובוקופ", "זיכרון גורלי", ועיבוד קולנועי לספרו של רוברט היינליין, "גברים בחלל". הועלתה האפשרות כי החיים על פני כדור הארץ ייכחדו לאחר נפילת מטאורים (כפי שהוצג בסרטים "ארמגדון" ו"פגיעה קטלנית"), פלישה חייזרית ("היום השלישי" של רולנד אמריך והחידוש ל"מלחמת העלומות" של סטיבן ספילברג) ותואר קיומה של מציאות חלופית (כפי שהוצגה בסדרת סרטי ה"מטריקס", "הקומה השלוש עשרה" ו"סטארגייט"). ב-2004 יצא סרט הקולנוע "אני, רובוט" המבוסס באופן רופף על ספרו של אייזק אסימוב, ומתאר עתיד אוטופי שבו אנדרואידים משרתים נאמנה את אדוניהם, בני האדם. עתיד זה גם תואר באחד מהסרטונים הקצרים שנעשו על
    כמו כן חלוץ ספרות המדע הבדיוני בישראל הוא יונתן רטוש שתרגם אנתולוגיה של ספרות מדע בדיוני מארצות הברית בשנת 1952, והוציאה לאור בשם "היה היה בעתיד". באותה תקופה יצא לאור כתב העת למדע בדיוני קוסמוס, אך לאחר 6 גיליונות נפסקה הופעתו. חלף זמן רב עד שהסוגה החדשה מצאה את מקומה על מדפי הספרים בישראל, על אף הפריחה שזכתה לה בארצות הברית בשנות ה-50.
    ספר המדע הבדיוני הראשון, ככל הנראה, שתורגם לעברית היה מזון אלים של ה.ג'. וולס (עובד על ידי א"א עקביא) בשנת 1913‏[5]. אולם עד לראשית שנות השישים תורגמו רק מספר מועט של ספרים וסיפורים לעברית.
    המתרגם הרציני הראשון של ספרי מדע בדיוני לעברית בישראל היה עמוס גפן, שתרגם את "The Puppet Masters" של רוברט היינליין בשם "פלישה לכדור הארץ" בשנת 1961. שנה אחר כך נעשה ניסיון נוסף על ידי חברת הוצאה לאור בשם ינשוף שקמה במטרה להדפיס ספרי מדע בדיוני בלבד. היא הוציאה תחילה לאור את ספרו של ג'ון וינדהם "The Midwich Cuckoos" בשם "ילדי החלל" ואחר כך שני ספרים של סופרים סובייטיים "כוכב הברזל" של איוון יפרמוב ו"מסע בין כוכבים" של ג. אלטוב, ואז נעלמה. בסוף שנות ה-60 תורגמו שני ספרים נוספים לעברית בעקבות סרטים שהגיעו לארץ, "המסע הפנטסטי" של אייזק אסימוב, ו"אודיסיאה בחלל 2001" של ארתור סי קלארק. תחום המדע הבדיוני והפנטזיה זכה לפריחה בשנות השבעים, שבמהלכן נוסדו סדרות מד"ב רבות, שהידועות בהן הן אלה של הוצאות זמורה ביתן ועם עובד (שעדיין קיימות). בתקופה זו תורגמו קלסיקות רבות של הז'אנר לעברית, ביניהן ספרים של אייזק אסימוב, היינליין, קלארק, אלפרד בסטר ולארי ניבן. באוקטובר 1978 ראה אור מגזין המד"ב הישראלי, פנטסיה 2000, שיצא לאור במשך שש שנים ופרסם 44 גיליונות עד שנסגר בסוף 1984. החוברת ה-45 יצאה לאור במלאת 30 שנה לגיליון הראשון, באוקטובר 2008, במסגרת פסטיבל אייקון.
    בשנות השמונים הסתמנה דעיכה בז'אנר, ומספר הכותרים החדשים התמעט. תקופה זו נמשכה עד אמצע שנות התשעים, אז זכה הז'אנר לחיים חדשים מכיוון ספרות הפנטזיה. הוצאות חדשות החלו להוציא ספרי מדע בדיוני ופנטזיה בכמות הולכת וגוברת. ב-1996 הוקמה האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, שריכזה תחת כנפיה פעילות ענפה, בכלל זה כנסים, אירוח סופרי מד"ב מחו"ל, כתבי עת מודפסים ומקוונים, הרצאות, תחרויות סיפורים ועוד.
    בשנת 2002 ראה אור הגיליון הראשון של חלומות באספמיה - כתב עת לספרות ספקולטיבית, שעיקר תוכנו הוא סיפורי ז'אנר ישראליים מקוריים. הייתה זו פריצת דרך בתחום יצירת המד"ב הישראלית, שהוגבלה לפני כן לפורומי אינטרנט ולספרים בודדים. בשנת 2006 ערך מט"ח תחרות סיפורים קצרים שאותה הקדיש למדע בדיוני ולפנטזיה. בשנת 2007 החל לצאת לאור מגזין נוסף, מרקורי והסדרות הטלוויזיה המד"ב הנפילים של Yes והאי של HOT.

  36. 36

    01:32 09.04.2011 | מנחם בן מנחם בן (אורח)

    אתם צריכים לזכור שהמדע הבדיוני הקולנועי התחיל את דרכו עוד בתקופת הסרט האילם, כאשר בשנת 1902 יצא סרטו של במאי הקולנוע הצרפתי ז'ורז' מלייס, "Le Voyage dans la Lune", ששאב השראה מנובלות המדע הבדיוני של ז'ול ורן וה. ג'. ולס. ב-1910 עובד ספרה של מרי שלי "פרנקנשטיין" לסרט, והיה הראשון ששילב בין ז'אנר המדע הבדיוני לז'אנר האימה, וב-1913 עובד לראשונה לקולנוע ספרו של רוברט לואי סטיבנסון, "ד"ר ג'קיל ומר הייד", אם כי היו בו יותר אלמנטים מז'אנר האימה. לקראת שנות ה-30 ובמהלכן, יצאו מספר סרטי מדע בדיוני דוגמת "מטרופוליס" ב-1927, קינג קונג ו"האיש הבלתי נראה" ב-1933, בנוסף לגרסאות קולנועיות מחודשות לפרנקנשטיין וד"ר ג'קיל ומר הייד.
    הז'אנר היה בדעיכה מסוימת בשנות ה-40, עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה התמקדה התעשייה בעיקר בסרטי תעמולה. בשנות ה-50 זכה הז'אנר לתחייה מחודשת כאשר יצאו מספר סרטי מדע בדיוני וסרטי אימה דלי תקציב, המושפעים לרוב מז'אנר הספרות הזולה, דוגמת הסרטים "פלישת חוטפי הגופות", "מלחמת העולמות", "הכוכב האסור" (שהיה אחד ממקורות ההשראה של ג'ין רודנברי ליצירת סדרת מסע בין כוכבים מאוחר יותר), והסרט התיעודי "היעד: הירח", שנכתב לפי תסריט מאת רוברט היינליין.
    בסוף שנות ה-60 ולקראת שנות ה-70 קיבל ז'אנר זה דחיפה אל עבר הקונצנזוס ופריצה אל החלל, עם סרטי קולנוע כדוגמת "2001: אודיסיאה בחלל" (שארתור סי קלארק עזר בכתיבתו), "סולאריס" (שזכה לעיבוד מחודש מאוחר יותר), "כוכב הקופים", "מפגשים מהסוג השלישי", "מלחמת הכוכבים - פרק 4: תקווה חדשה", "מסע בין כוכבים: הסרט" ו"הנוסע השמיני" (שלושת הסרטים האחרונים הובילו לסדרות סרטים מצליחות מאז). האחרון שילב מחדש בין תרבות האימה למדע הבדיוני כאשר הביא לתודעת הציבור את התוצאות ההרסניות שבגילוי עולמות חדשים.
    את שנות ה-80 פתח סרט המדע בדיוני "פלאש גורדון". אחריו יצאו סרטו של סטיבן ספילברג משנת 1982 "אי.טי. - חבר מכוכב אחר" מציג חייזר ידידותי לבני-אדם, "טרון" של דיסני שמציג עולם וירטואלי בתוך המחשב באמצאות CGI, ו"בלייד ראנר" סרטו של רידלי סקוט מאותה שנה, שהציג עולם עתידני אפל וקודר בסגנון פילם נואר. בנוסף, עובדה גרסה קולנועית לספרו של פרנק הרברט, חולית. בשנות השמונים התפתחה האנימה היפנית, שעסקה לרוב בעולמות עתידניים ופוסט-אפוקליפטיים. "אקירה" הוא מראשוני סרטי האנימה שהוקרנו בארצות הברית. אחריו הוצג העולם העתידני של "הרוח שבמעטפת", ששויך לתרבות הסייברפאנק.
    מסוף שנות השמונים, דרך שנות ה-90 ובמשך שנות ה-2000, גדל מספר סרטי הקולנוע העוסקים בז'אנר, בד בבד עם התקרבות המילניום והתפתחות עידן המחשבים והאינטרנט. חקר החלל נזנח מעט לטובת העיסוק בהתפתחויות טכנולוגיות על כדור הארץ ("דו"ח מיוחד"), בהנדסה גנטית והשלכותיה ("אינטליגנציה מלאכותית", "פארק היורה"), ובתרבות הסייברפאנק. נוצרו סרטי מד"ב המשלבים פעולה ואפקטים מיוחדים כגון "שליחות קטלנית", "רובוקופ", "זיכרון גורלי", ועיבוד קולנועי לספרו של רוברט היינליין, "גברים בחלל". הועלתה האפשרות כי החיים על פני כדור הארץ ייכחדו לאחר נפילת מטאורים (כפי שהוצג בסרטים "ארמגדון" ו"פגיעה קטלנית"), פלישה חייזרית ("היום השלישי" של רולנד אמריך והחידוש ל"מלחמת העלומות" של סטיבן ספילברג) ותואר קיומה של מציאות חלופית (כפי שהוצגה בסדרת סרטי ה"מטריקס", "הקומה השלוש עשרה" ו"סטארגייט"). ב-2004 יצא סרט הקולנוע "אני, רובוט" המבוסס באופן רופף על ספרו של אייזק אסימוב, ומתאר עתיד אוטופי שבו אנדרואידים משרתים נאמנה את אדוניהם, בני האדם. עתיד זה גם תואר באחד מהסרטונים הקצרים שנעשו על
    כמו כן חלוץ ספרות המדע הבדיוני בישראל הוא יונתן רטוש שתרגם אנתולוגיה של ספרות מדע בדיוני מארצות הברית בשנת 1952, והוציאה לאור בשם "היה היה בעתיד". באותה תקופה יצא לאור כתב העת למדע בדיוני קוסמוס, אך לאחר 6 גיליונות נפסקה הופעתו. חלף זמן רב עד שהסוגה החדשה מצאה את מקומה על מדפי הספרים בישראל, על אף הפריחה שזכתה לה בארצות הברית בשנות ה-50.
    ספר המדע הבדיוני הראשון, ככל הנראה, שתורגם לעברית היה מזון אלים של ה.ג'. וולס (עובד על ידי א"א עקביא) בשנת 1913‏[5]. אולם עד לראשית שנות השישים תורגמו רק מספר מועט של ספרים וסיפורים לעברית.
    המתרגם הרציני הראשון של ספרי מדע בדיוני לעברית בישראל היה עמוס גפן, שתרגם את "The Puppet Masters" של רוברט היינליין בשם "פלישה לכדור הארץ" בשנת 1961. שנה אחר כך נעשה ניסיון נוסף על ידי חברת הוצאה לאור בשם ינשוף שקמה במטרה להדפיס ספרי מדע בדיוני בלבד. היא הוציאה תחילה לאור את ספרו של ג'ון וינדהם "The Midwich Cuckoos" בשם "ילדי החלל" ואחר כך שני ספרים של סופרים סובייטיים "כוכב הברזל" של איוון יפרמוב ו"מסע בין כוכבים" של ג. אלטוב, ואז נעלמה. בסוף שנות ה-60 תורגמו שני ספרים נוספים לעברית בעקבות סרטים שהגיעו לארץ, "המסע הפנטסטי" של אייזק אסימוב, ו"אודיסיאה בחלל 2001" של ארתור סי קלארק. תחום המדע הבדיוני והפנטזיה זכה לפריחה בשנות השבעים, שבמהלכן נוסדו סדרות מד"ב רבות, שהידועות בהן הן אלה של הוצאות זמורה ביתן ועם עובד (שעדיין קיימות). בתקופה זו תורגמו קלסיקות רבות של הז'אנר לעברית, ביניהן ספרים של אייזק אסימוב, היינליין, קלארק, אלפרד בסטר ולארי ניבן. באוקטובר 1978 ראה אור מגזין המד"ב הישראלי, פנטסיה 2000, שיצא לאור במשך שש שנים ופרסם 44 גיליונות עד שנסגר בסוף 1984. החוברת ה-45 יצאה לאור במלאת 30 שנה לגיליון הראשון, באוקטובר 2008, במסגרת פסטיבל אייקון.
    בשנות השמונים הסתמנה דעיכה בז'אנר, ומספר הכותרים החדשים התמעט. תקופה זו נמשכה עד אמצע שנות התשעים, אז זכה הז'אנר לחיים חדשים מכיוון ספרות הפנטזיה. הוצאות חדשות החלו להוציא ספרי מדע בדיוני ופנטזיה בכמות הולכת וגוברת. ב-1996 הוקמה האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, שריכזה תחת כנפיה פעילות ענפה, בכלל זה כנסים, אירוח סופרי מד"ב מחו"ל, כתבי עת מודפסים ומקוונים, הרצאות, תחרויות סיפורים ועוד.
    בשנת 2002 ראה אור הגיליון הראשון של חלומות באספמיה - כתב עת לספרות ספקולטיבית, שעיקר תוכנו הוא סיפורי ז'אנר ישראליים מקוריים. הייתה זו פריצת דרך בתחום יצירת המד"ב הישראלית, שהוגבלה לפני כן לפורומי אינטרנט ולספרים בודדים. בשנת 2006 ערך מט"ח תחרות סיפורים קצרים שאותה הקדיש למדע בדיוני ולפנטזיה. בשנת 2007 החל לצאת לאור מגזין נוסף, מרקורי והסדרות הטלוויזיה המד"ב הנפילים של Yes והאי של HOT.

  37. 37

    01:50 09.04.2011 | ל14 ל14 (אורח)

    אתה פתטי

  38. 38

    01:50 09.04.2011 | ל14 ל14 (אורח)

    אתה פתטי

  39. 39

    01:50 09.04.2011 | ל14 ל14 (אורח)

    אתה פתטי

  40. 40

    02:16 09.04.2011 | בן בן (אורח)

    ל14
    אתה טמבל
    אבל קרעת אותי מצחוק! חחחח

  41. 41

    02:16 09.04.2011 | בן בן (אורח)

    ל14
    אתה טמבל
    אבל קרעת אותי מצחוק! חחחח

  42. 42

    02:16 09.04.2011 | בן בן (אורח)

    ל14
    אתה טמבל
    אבל קרעת אותי מצחוק! חחחח

  43. 43

    02:30 09.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    14 - הרגת אותי עם הערך מווקיפדיה חחח...
    רוב הגיימרים (שאני אחד מהם) הפ די אינטליגנטים, אבל יש גבול...

    10 - בטח שאני מודע! הרי אין שחקן שלא שיחק במשחק השני שמודע לך! והסדרה עשתה את העניין הזה של ייבוא שמירות יותר מכל סדרה אחרת ואני בטוח ב-BioWare יצליחו גם עם שלוש (זה האמת לא כל כך קשה מנגד לשאר היבטי הפיתוח. אם זאת דיברתי על המשפט: "המשחק יגיע עם קומיקס אינטראקטיבי, כך שמי שלא שמר את סוף משחק Mass Effect 2 שלו יוכל לבחור איך דברים התנהלו והסתיימו לקראת המשחק החדש, דבר שישפיע על דמויות ואירועים בעלילה." - שאלתי מה הקשר בין הקומיקס האינטרקטיבי ולבניית מצב מסויים של ME3 שעובד כמו יבוא השמירות...

  44. 44

    02:30 09.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    14 - הרגת אותי עם הערך מווקיפדיה חחח...
    רוב הגיימרים (שאני אחד מהם) הפ די אינטליגנטים, אבל יש גבול...

    10 - בטח שאני מודע! הרי אין שחקן שלא שיחק במשחק השני שמודע לך! והסדרה עשתה את העניין הזה של ייבוא שמירות יותר מכל סדרה אחרת ואני בטוח ב-BioWare יצליחו גם עם שלוש (זה האמת לא כל כך קשה מנגד לשאר היבטי הפיתוח. אם זאת דיברתי על המשפט: "המשחק יגיע עם קומיקס אינטראקטיבי, כך שמי שלא שמר את סוף משחק Mass Effect 2 שלו יוכל לבחור איך דברים התנהלו והסתיימו לקראת המשחק החדש, דבר שישפיע על דמויות ואירועים בעלילה." - שאלתי מה הקשר בין הקומיקס האינטרקטיבי ולבניית מצב מסויים של ME3 שעובד כמו יבוא השמירות...

  45. 45

    02:30 09.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    14 - הרגת אותי עם הערך מווקיפדיה חחח...
    רוב הגיימרים (שאני אחד מהם) הפ די אינטליגנטים, אבל יש גבול...

    10 - בטח שאני מודע! הרי אין שחקן שלא שיחק במשחק השני שמודע לך! והסדרה עשתה את העניין הזה של ייבוא שמירות יותר מכל סדרה אחרת ואני בטוח ב-BioWare יצליחו גם עם שלוש (זה האמת לא כל כך קשה מנגד לשאר היבטי הפיתוח. אם זאת דיברתי על המשפט: "המשחק יגיע עם קומיקס אינטראקטיבי, כך שמי שלא שמר את סוף משחק Mass Effect 2 שלו יוכל לבחור איך דברים התנהלו והסתיימו לקראת המשחק החדש, דבר שישפיע על דמויות ואירועים בעלילה." - שאלתי מה הקשר בין הקומיקס האינטרקטיבי ולבניית מצב מסויים של ME3 שעובד כמו יבוא השמירות...

  46. 46

    02:57 09.04.2011 | שפרד שפרד (אורח)

    למי שלא הבין לגבי הקומיקס האינטרקטיבי...

    במשחק יהיה מן קומיקס שאתם תוכלו לחבר בו לפי האפשרויות איך עלילת המשחקים הקודמים התקדמו, שזה ממש רעיון מגניב.

    אתה בעצם מרכיב סיפור.

  47. 47

    02:57 09.04.2011 | שפרד שפרד (אורח)

    למי שלא הבין לגבי הקומיקס האינטרקטיבי...

    במשחק יהיה מן קומיקס שאתם תוכלו לחבר בו לפי האפשרויות איך עלילת המשחקים הקודמים התקדמו, שזה ממש רעיון מגניב.

    אתה בעצם מרכיב סיפור.

  48. 48

    02:57 09.04.2011 | שפרד שפרד (אורח)

    למי שלא הבין לגבי הקומיקס האינטרקטיבי...

    במשחק יהיה מן קומיקס שאתם תוכלו לחבר בו לפי האפשרויות איך עלילת המשחקים הקודמים התקדמו, שזה ממש רעיון מגניב.

    אתה בעצם מרכיב סיפור.

  49. 49

    12:25 09.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    רגע, אשלי, רקס, קיידן, גארוס, ליארה, ליג'ן, מורדין, אנדרסון לא יהיו בכלל ב Mass Effect 3 או שזה תלוי לפי השמירה שלך בשני המשחקים הקודמים?

  50. 50

    12:25 09.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    רגע, אשלי, רקס, קיידן, גארוס, ליארה, ליג'ן, מורדין, אנדרסון לא יהיו בכלל ב Mass Effect 3 או שזה תלוי לפי השמירה שלך בשני המשחקים הקודמים?

  51. 51

    12:25 09.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    רגע, אשלי, רקס, קיידן, גארוס, ליארה, ליג'ן, מורדין, אנדרסון לא יהיו בכלל ב Mass Effect 3 או שזה תלוי לפי השמירה שלך בשני המשחקים הקודמים?

  52. 52

    12:27 09.04.2011 | סר גיי סר גיי (אורח)

    אני רוסי שותה וודקה

  53. 53

    12:27 09.04.2011 | סר גיי סר גיי (אורח)

    אני רוסי שותה וודקה

  54. 54

    12:27 09.04.2011 | סר גיי סר גיי (אורח)

    אני רוסי שותה וודקה

  55. 55

    13:11 09.04.2011 | spahYa spahYa

    ל19 הם יהיו תלוי לפי השמירה שלך

  56. 56

    13:33 09.04.2011 | yoda yoda

    ל9 לדעתי המודים לנשקים יהיו כמו במשחק הראשון שמצאת אותם בקופסאות ובתפריט יכולת צרף אותם לנשקים.
    ולא יעלו כסף.

  57. 57

    16:21 09.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    איך אפשר לשלוט במוות של האנשים ב Long walk? כדי שתהיה לי שמירה טובה בשביל Mass Effect 3 וגם מה הסדר הכי טוב לשחק את ה DLC ב Mass Effect 2?

  58. 58

    16:21 09.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    איך אפשר לשלוט במוות של האנשים ב Long walk? כדי שתהיה לי שמירה טובה בשביל Mass Effect 3 וגם מה הסדר הכי טוב לשחק את ה DLC ב Mass Effect 2?

  59. 59

    16:21 09.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    איך אפשר לשלוט במוות של האנשים ב Long walk? כדי שתהיה לי שמירה טובה בשביל Mass Effect 3 וגם מה הסדר הכי טוב לשחק את ה DLC ב Mass Effect 2?

  60. 60

    17:11 09.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    22 - באמת נראה לך? BioWare היא אומנם לא חברה שרק הכסף חשוב לה (דוגמאת EA ומשחקי הסימס 3452 הרחבות לכל אחד) או Blizzard עם WoW אבל אם היא הצליחה לעשות רווחים (קטנים או גדולים לא נכנתי לה לארנק) מה-DLC של הנשק אין סיבה שהם גם לא יעשו זאת הפעם

    23 - בעיקרון לא משנה איך תשחק את זה אתה בכל זאת תהנה כי זה משחק נפלא אבל, בעיקרון, יהיה עדיף עם תשחק את שני האחרונים (Lair of the Shadow Broker ו-The Arrival) אחרונים מכיוון שהם מהווים מין סוג של גשר ל-ME3 כש-The Arrival הוא האחרון שעדיף לשחק. חוץ מזה, אני לא יודע אם אתה אוהב לשמור את הטוב לסוף או לא אבל בנוסף ל-Lair of the Shadow Broker ה-DLC הכי טוב הוא Overlord. תשחק איך שטוב לך...

  61. 61

    17:11 09.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    22 - באמת נראה לך? BioWare היא אומנם לא חברה שרק הכסף חשוב לה (דוגמאת EA ומשחקי הסימס 3452 הרחבות לכל אחד) או Blizzard עם WoW אבל אם היא הצליחה לעשות רווחים (קטנים או גדולים לא נכנתי לה לארנק) מה-DLC של הנשק אין סיבה שהם גם לא יעשו זאת הפעם

    23 - בעיקרון לא משנה איך תשחק את זה אתה בכל זאת תהנה כי זה משחק נפלא אבל, בעיקרון, יהיה עדיף עם תשחק את שני האחרונים (Lair of the Shadow Broker ו-The Arrival) אחרונים מכיוון שהם מהווים מין סוג של גשר ל-ME3 כש-The Arrival הוא האחרון שעדיף לשחק. חוץ מזה, אני לא יודע אם אתה אוהב לשמור את הטוב לסוף או לא אבל בנוסף ל-Lair of the Shadow Broker ה-DLC הכי טוב הוא Overlord. תשחק איך שטוב לך...

  62. 62

    17:11 09.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    22 - באמת נראה לך? BioWare היא אומנם לא חברה שרק הכסף חשוב לה (דוגמאת EA ומשחקי הסימס 3452 הרחבות לכל אחד) או Blizzard עם WoW אבל אם היא הצליחה לעשות רווחים (קטנים או גדולים לא נכנתי לה לארנק) מה-DLC של הנשק אין סיבה שהם גם לא יעשו זאת הפעם

    23 - בעיקרון לא משנה איך תשחק את זה אתה בכל זאת תהנה כי זה משחק נפלא אבל, בעיקרון, יהיה עדיף עם תשחק את שני האחרונים (Lair of the Shadow Broker ו-The Arrival) אחרונים מכיוון שהם מהווים מין סוג של גשר ל-ME3 כש-The Arrival הוא האחרון שעדיף לשחק. חוץ מזה, אני לא יודע אם אתה אוהב לשמור את הטוב לסוף או לא אבל בנוסף ל-Lair of the Shadow Broker ה-DLC הכי טוב הוא Overlord. תשחק איך שטוב לך...

  63. 63

    18:08 09.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    ל 24- הבנתי את מה שאתה אומר על זה ש Arrival הוא סוג של גשר אבל The Shadow Broker, מה הקשר שזה גשר. אתה רק עוזר לליארה והיא הופכת לשדו ברוקר החדש. מה מיוחד בזה ל Mass effect 3?

  64. 64

    18:08 09.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    ל 24- הבנתי את מה שאתה אומר על זה ש Arrival הוא סוג של גשר אבל The Shadow Broker, מה הקשר שזה גשר. אתה רק עוזר לליארה והיא הופכת לשדו ברוקר החדש. מה מיוחד בזה ל Mass effect 3?

  65. 65

    18:08 09.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    ל 24- הבנתי את מה שאתה אומר על זה ש Arrival הוא סוג של גשר אבל The Shadow Broker, מה הקשר שזה גשר. אתה רק עוזר לליארה והיא הופכת לשדו ברוקר החדש. מה מיוחד בזה ל Mass effect 3?

  66. 66

    20:54 09.04.2011 | shooter shooter (אורח)

    הלוואי שיהיו מעליות במאס אפקט 3 כמו שהיו במאס אפקט 1
    הלוואי!!!! מישהו יודע אם יהיו?

  67. 67

    20:54 09.04.2011 | shooter shooter (אורח)

    הלוואי שיהיו מעליות במאס אפקט 3 כמו שהיו במאס אפקט 1
    הלוואי!!!! מישהו יודע אם יהיו?

  68. 68

    20:54 09.04.2011 | shooter shooter (אורח)

    הלוואי שיהיו מעליות במאס אפקט 3 כמו שהיו במאס אפקט 1
    הלוואי!!!! מישהו יודע אם יהיו?

  69. 69

    01:43 10.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    26 - חחח אני מקווה שאתה צוחק. למרות שאפשר היה לשמוע חדשות מעניינות (פחות או יותר) על דברים שקורים ודברים שעשית קודם לכן, ME2 הפך את זה לדבר אופציונלי, ואין ויכוח שזה רק טוב!

    25 - ליארה תהיה מעורבת ב-ME3 ומן הסתם ע"פ LotSB היא תהיה ה-Shadow Broker, וה-DLC עוזרת לך להבין את העלילה וכל הדברים מסביב שהובילו לכך.

  70. 70

    01:43 10.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    26 - חחח אני מקווה שאתה צוחק. למרות שאפשר היה לשמוע חדשות מעניינות (פחות או יותר) על דברים שקורים ודברים שעשית קודם לכן, ME2 הפך את זה לדבר אופציונלי, ואין ויכוח שזה רק טוב!

    25 - ליארה תהיה מעורבת ב-ME3 ומן הסתם ע"פ LotSB היא תהיה ה-Shadow Broker, וה-DLC עוזרת לך להבין את העלילה וכל הדברים מסביב שהובילו לכך.

  71. 71

    01:43 10.04.2011 | Cartman Cartman (אורח)

    26 - חחח אני מקווה שאתה צוחק. למרות שאפשר היה לשמוע חדשות מעניינות (פחות או יותר) על דברים שקורים ודברים שעשית קודם לכן, ME2 הפך את זה לדבר אופציונלי, ואין ויכוח שזה רק טוב!

    25 - ליארה תהיה מעורבת ב-ME3 ומן הסתם ע"פ LotSB היא תהיה ה-Shadow Broker, וה-DLC עוזרת לך להבין את העלילה וכל הדברים מסביב שהובילו לכך.

  72. 72

    10:12 10.04.2011 | jhkj jhkj (אורח)

    14 אולי במקום לבהות בויקיפדיה כל היום באמת תשחק במשחק במקום לעשות לנו חור בראש, ודרך אגב עם אתה מחפש עבודה אני חושב שיש ממשרה פנויה בקידוח הגז הטבעי, ואני לא צריך קורות חיים כדי לראות שאתה טוב בזה

  73. 73

    10:12 10.04.2011 | jhkj jhkj (אורח)

    14 אולי במקום לבהות בויקיפדיה כל היום באמת תשחק במשחק במקום לעשות לנו חור בראש, ודרך אגב עם אתה מחפש עבודה אני חושב שיש ממשרה פנויה בקידוח הגז הטבעי, ואני לא צריך קורות חיים כדי לראות שאתה טוב בזה

  74. 74

    10:12 10.04.2011 | jhkj jhkj (אורח)

    14 אולי במקום לבהות בויקיפדיה כל היום באמת תשחק במשחק במקום לעשות לנו חור בראש, ודרך אגב עם אתה מחפש עבודה אני חושב שיש ממשרה פנויה בקידוח הגז הטבעי, ואני לא צריך קורות חיים כדי לראות שאתה טוב בזה

  75. 75

    19:19 10.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    צודק מאוד, 28.
    בנוסף המשחק הזה הולך להיות אחד המשחקים אם לא הכי הכי אז ה-...!!!
    בנוסף, חיפשתי ומצאתי בפורומים אחרים שהמשחק הולך לצאת ב-1/11, זה נכון או שזה סתם דיבורים?

  76. 76

    19:19 10.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    צודק מאוד, 28.
    בנוסף המשחק הזה הולך להיות אחד המשחקים אם לא הכי הכי אז ה-...!!!
    בנוסף, חיפשתי ומצאתי בפורומים אחרים שהמשחק הולך לצאת ב-1/11, זה נכון או שזה סתם דיבורים?

  77. 77

    19:19 10.04.2011 | ghost ghost (אורח)

    צודק מאוד, 28.
    בנוסף המשחק הזה הולך להיות אחד המשחקים אם לא הכי הכי אז ה-...!!!
    בנוסף, חיפשתי ומצאתי בפורומים אחרים שהמשחק הולך לצאת ב-1/11, זה נכון או שזה סתם דיבורים?

  78. 78

    19:52 10.04.2011 | רוי רוי (אורח)

    ל 25 זה שהי הופכת ל shadow broker זה משנה מאוד כי זה אומר שהמון שכירי חרב יהיו איתך וגם ליארה תוכל לספק מידע למשימות ודברים שיכולים לעזור.
    26 הלווי שיהיו מעליות

  79. 79

    19:52 10.04.2011 | רוי רוי (אורח)

    ל 25 זה שהי הופכת ל shadow broker זה משנה מאוד כי זה אומר שהמון שכירי חרב יהיו איתך וגם ליארה תוכל לספק מידע למשימות ודברים שיכולים לעזור.
    26 הלווי שיהיו מעליות

  80. 80

    19:52 10.04.2011 | רוי רוי (אורח)

    ל 25 זה שהי הופכת ל shadow broker זה משנה מאוד כי זה אומר שהמון שכירי חרב יהיו איתך וגם ליארה תוכל לספק מידע למשימות ודברים שיכולים לעזור.
    26 הלווי שיהיו מעליות

  81. 81

    21:48 10.04.2011 | חתול רגיל חתול רגיל (אורח)

    32 הוא חתול מקסיקני !!

  82. 82

    21:48 10.04.2011 | חתול רגיל חתול רגיל (אורח)

    32 הוא חתול מקסיקני !!

  83. 83

    21:48 10.04.2011 | חתול רגיל חתול רגיל (אורח)

    32 הוא חתול מקסיקני !!

  84. 84

    21:48 10.04.2011 | חתול מקסיקני חתול מקסיקני (אורח)

    אני חתול מקסיקני

  85. 85

    21:48 10.04.2011 | חתול מקסיקני חתול מקסיקני (אורח)

    אני חתול מקסיקני

  86. 86

    21:48 10.04.2011 | חתול מקסיקני חתול מקסיקני (אורח)

    אני חתול מקסיקני

  87. 87

       | פורסם ע"י  

     

יש להתחבר כדי להגיב בדיון