הרשמה

מפתחי Heavy Rain נגד משחקים משומשים

האם מכירות משחקים ביד שניה מזיקות לתעשייה? מפתחי Heavy Rain סבורים שכן

 כעשרה מליון אירו - זה הסכום שהפסידה מפתחת המשחקים Quantic Dream עקב מכירות יד שנייה של המשחק Heavy Rain, לפחות לפי ההערכות של אחד ממייסדי החברה, גיליאם דה פונדמייר. 

דה פונדמייר סיפר בראיון ל-GamesIndustry כי מכירות המשחק שלהם, שיצא בתחילת השנה שעברה בלעדית לקונסולת ה-PlayStation 3, הסתכמו עד היום בכשני מליון יחידות. עם זאת, מניתוח של מערכת גביעי ה-PS3, ה-Trophies, במשחק שיחקו בפועל שלושה מליון שחקנים - שרובם, ככל הנראה, רכשו אותו משומש.

"מבחינתי מדובר במליון אנשים ששיחקו במשחק שלי בלי שהם שילמו לי אפילו אגורה שחוקה אחת. לפי החישוב שלי, החברה הפסידה בין חמישה לעשרה מליון אירו בתמלוגים בגלל שוק המשחקים המשומשים", הוא אמר.

דה פונדמייר מודע לכך שהבעיה נעוצה במחיר הראשוני של המשחקים. "תמיד אמרתי שמשחקים יקרים מדי, ואנחנו צריכים למצוא את האיזון הנכון במחיר", הוא אמר, אך ציין כח המצב כרגע פוגע בכל הגורמים בתעשייה ומהווה מבחינת חברות משחקים רבות "יריה ברגל".

"כשמפתחות ומפיצות המשחקים יתחילו להבין שהם לא יכולים לקיים את עצמם בפיתוח משחקים בגלל שוק היד-שניה, הם פשוט יפסיקו לייצר משחקים, או ייצרו רק משחקי אונליין", הוא הסביר את ענתו.

 
זהירות - הציפור עשוייה מנייר משומש

מפיצות משחקים רבות מנסות לצאת נגד תופעת מכירות המשחקים ביד שנייה, שנפוצה מאוד בעיקר בארצות-הברית, בזכות מדיניות המשומשים של רשת חנויות המשחקים הענקית Gamestop, שנוהגת לתמרץ את הלקוחות שלה למכור ולקנות משחקים ביד שנייה. הרשת עצמה אמנם מעלה את הרווח שלה על כל משחק במאות אחוזים - אך חברות המשחקים עצמן כלל לא רואות רווח ממכירות משחקים כאלה.

כדי לצמצם את ההופעה התחילו חברות רבות לצרף למשחקים שלהן תכנים בלעדיים שזמינים רק לרוכשי המשחק המקוריים, כגון משימות חדשות, מצב אונליין מורחב מאוד. החברות מצרפות לכל עותק קוד חד פעמי בו צריך להשתמש כדי "לפתוח" את כל התכנים - כאשר שחקנים שירכשו את המשחק הזה יד שנייה יצטרכו לוותר מראש על התכנים הנ"ל או לרכוש קוד כזה ישירות מחברת המשחקים במחיר של כעשרה דולרים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:27 12.09.2011 | רועי רועי (אורח)

    אני לא מבין, מה זאת אומרת "ששיחקו במשחק שלי בלי שהם שילמו לי", אם אני קונה מוצר כלשהו הוא שלי לעשות בו כרצוני כמו למכור אותו שוב, ואם אני קונה אותו יד שניה אני לא צריך לשלם גם ליצרן המקורי. ככה זה בכל מוצר בעולם, מדוע מתייחסים למשחקים בשונה ממוצרים אחרים? לא ברור.

  2. 2

    13:35 12.09.2011 | ל-1 ל-1 (אורח)

    מה לא מובן אתה אולי מרוויח כסף שאתה מוכר אותו אבל היוצר לא מרוויח עליו כסף וכל שחקן שלא שילם ליוצר עבור היוצר זה הפסד כספי בדיוק על אותו רעיון של הפסד כסף ממשחק שאתה מוריד באופן פירטי.

  3. 3

    13:59 12.09.2011 | Generalyog Generalyog

    מה זאת הגישה המפגרת הזאת?
    גם יצרני מכוניות,קבלנים נדל"ן ובעצם כל חברה בעולם שמייצרת משהו מפסידים טריליוני דולרים על שוק היד השנייה ולא רואים אותם מנסים למנוע את זה...אי אפשר למנוע את זה.
    ברגע שקניתי את הדיסק מותר לי לעשות בו מה שבא לי, אם זה לשחק,לשבור או למכור כל אלה לא כלולים בזכות יוצרים.
    אנשים שימשכו למכור או להלוות לאחרים משחקים כמו שעושים את אותו דבר עם ספרים וסרטי DVD.

  4. 4

    14:06 12.09.2011 | ג ג (אורח)

    מה זה לא שילמו אני קונה משחק בשביל לתת כסף לפורמייר כדי שהוא יוכל לבזבז את הכסף שלי על עצמו

  5. 5

    14:31 12.09.2011 | שחקן ותיק שחקן ותיק (אורח)

    חוצפן.... לפי ההגיון הזה גם מכוניות לא צריך למכור ביד שניה, וכך גם כל דבר אחר, מה לעשות שהמוצר שלכם עולה יותר מדי והרבה אנשים חושבים שלהוציא עליו את המחיר המבוקש כשהוא חדש לא שווה להם?.
    אף אחד לא "גונב" מהם כלום.

  6. 6

    14:46 12.09.2011 |  (אורח)

    אתם לא מבינים כלום הבעיה היא לא המכירה ביד שניה. לא אכפת להם אם מכרתם משחק שלכם למישהו ביד שנייה הבעיה היא שמוכרים את המשחק לחנות והחנות מרוויחה פי שתיים בכל הסיטואציות שהצגתם המכירה יד שנייה כמעת תמיד נעשית באופן פרטי לא באופן מסחרי

  7. 7

    15:15 12.09.2011 | Amos Zchoot Amos Zchoot

    משחקים הם בגדר קניין רוחני ולכן לא ניתן להשוותם למכונית או דירה.

    למרות זאת, ברור לכולנו שהבעיה היא לא המכירות יד שנייה, אלא חוסר במכר של היד הראשונה. לכן, כדאי שיתעסקו בפתרונות לבעיה האמיתית שהיא מחירי המשחקים.

  8. 8

    15:59 12.09.2011 | יוס יוס (אורח)

    זו גישה שגויה בדיוק כמו החברות שרואות נתוני הורדות משחקים באימיול ואם משחק מסויים הורד במליון עותקים הם עושים מליון כפול שישים ומגיעים לסכום שהם כביכול הפסידו.

    חברות משחקים, תפסיקו לספור את התרנגולות לפני שבקעו הביצים.
    לא כל מי שקנה יד שניה היה קונה יד ראשונה
    לא כל מי שהוריד מהאינטרנט היה קונה את המשחק מלכתחילה.

  9. 9

    21:14 12.09.2011 | יהונתן יהונתן (אורח)

    הבעיה בשוק היד שניה הזה היא שאין הבדל בין עותק חדש למשומש, בניגוד למוצרים פיסיים, לכן יש בו יותר נטייה לקנות משומש.

  10. 10

    01:11 13.09.2011 | רענן רענן (אורח)

    לכל המתרעמים על דבריו הלגיטימיים לחלוטין של פונדמייר, בעוד כ5-10 שנים כל המשחקים יהיו ב-Cloud, ואז כל הקומבינטורים יגידו שלום למכירות יד-שניה ובעיקר כל הפיראטים וצטרכו לתגמל את האנשים כמו פונדמייר שהשקיעו את זמנם, כשרונם ולעיתים את כספם במשחק שאתם משחקים.

  11. 11

    07:43 13.09.2011 | דידי דידי (אורח)

    ברור שלמשחק מהסוג הזה אין אורך חיים וברגע שאתה מסיים משחק מסוג כמו HEAVY RAIN אין לך מה לעשות איתו יותר ולכן גם הערך שלו יורד ..

  12. 12

    17:27 13.09.2011 | ל-7 ל-7 (אורח)

    משחק זה לא קניין רוחני. רעיון למשחק זה כן, אבל הדיסק עצמו הוא רכוש לכל דבר.

  13. 13

       | פורסם ע"י