הרשמה

סוני: פריצת ה-PSN רק עזרה לנו

בסוני מגלים שמאז פריצת ה-PSN הרשת שלהם פורחת וגדלה, ואומרים: "הפריצה העירה אנשים".

 הנפרצתם וגם ירשתם? בכירי סוני לא מתרגשים מהפריצה לרשת ה-PSN שתקפה אותם לפני מספר חודשים, והפכה לאחת מפריצות המידע הגדולות ביותר בהסטוריה. למעשה - נראה שבסוני חושבים שהפריצה רק הועילה להם.

"הפריצה העירה לקוחות שהיו רדומים עד אז. שיפרנו את הפלטפורמה שלנו, את התכנים שאנחנו מציעים ואת הגישה אליהם", אמר סו סיידה, מנהל הפיתוח העסקי של סוני, בראיון ל-Tech Radar. "ההכנסות שלנו גדלו ב-14 אחוזים", הוא הוסיף.

לדעתו של סיידה, הסיבה בגידול בפעילות הרשת, היא חבילת הפיצויים שניתנה ללקוחות שנפגעו מהפריצה. בסוני חילקו לכל משתמשי ה-PSN משחקים וסרטים בחינם, וגם הציעו תוכניות ביטוח נגד גניבת זהויות בארצות מסויימות בעולם. "יצרנו את חבילת ה-Welcome Back, שהיתה אחת הסיבות לעלייה הגדולה בפעילות", הוא אמר.

סיידה גם שיבח את ההתנהלות של החברה בה הוא עובד. "חברות נפרצות כל הזמן, אבל האם הן מוציאות את המידע ללקוחות שלהם? זה קורה כל הזמן, זה קרה לנו וזה עזר לחנך את הלקוחות שלנו, שעכשיו מוודאים שהזהויות שלהם מוגנות".

מה שסיידה "שכח" לציין זה את הביקורת הגדולה על הצורה בה סוני טיפלה בפריצה בימיה הראשונים, ועל כך שלקח לה כשבוע עד שהיא הוציאה הודעה רשמית על היקף הפריצה והסיכונים שהיא יצרה למשתמשים - זאת למרות שעל פי מידע שנחשף מאוחר יותר היא ידעה פרטים אלה הרבה לפני ההודעה הציבורית.

הדברים של סיידה הם דוגמה נהדרת ליח"צ תאגידי, ונסיון להפוך משבר עם קונוטציה שלילית לסיפור שהועיל לחברה וללקוחותיה - גם אם זה על חשבון הנזק שנגרם בפועל ללקוחות. סביר להניח שבסוני אכן למדו לקחים חשובים מהפריצה ושיפרו את מערך האבטחה שלהם, וככל הנראה הנתונים שחשף סיידה לגבי ההכנסות נכונים - ועדיין: אנחנו לא חושבים שפריצה כל כך גדולה למאגר הנתונים של החברה זה משהו שצריך להתגאות בו. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:22 25.10.2011 | Moogle Moogle

    מזל טוב!

  2. 2

    15:41 25.10.2011 | רועי רועי (אורח)

    ה-welcome back היה מעולה, 6 משחקים חינם ויותר מזה.

  3. 3

    16:02 25.10.2011 | Shmati Shmati

    סוני הקימה תוכנית שמפצה ועוזרת לאנשים שגנבו מהם כסף או זהות בגלל הפריצה, סוני גם חילקה 4 משחקים בחינם (2 לPSP ו2 לPS3), חודש מנוי בPSPLUS וחודש מנוי בשירות המוסיקה שלהם, אני לא חושב שמייקרוסופט או נינטנדו היו נוהגות באותה צורה, חוץ מזה, שאחרי שתיקנו את הנזק, הרווחים של החברה עלו, אז למה לא להתגאות?

  4. 4

    18:17 25.10.2011 | vb vb (אורח)

    אני זוכר הם אמרו את זה לאחר הפריצה הענקים לפני 4 חודשים.
    הכל בסדר סוני?

  5. 5

    23:08 25.10.2011 | ל-3 ל-3 (אורח)

    "סוני הקימה תוכנית שמפצה ועוזרת לאנשים שגנבו מהם כסף או זהות בגלל הפריצה, סוני גם חילקה 4 משחקים בחינם (2 לPSP ו2 לPS3), חודש מנוי בPSPLUS וחודש מנוי בשירות המוסיקה שלהם, אני לא חושב שמייקרוסופט או נינטנדו היו נוהגות באותה צורה, חוץ מזה, שאחרי שתיקנו את הנזק, הרווחים של החברה עלו, אז למה לא להתגאות?"

    כי פרצו להם.

  6. 6

       | פורסם ע"י