הרשמה

הכותב הראשי של Bioware פורש מעולם המשחקים

האיש שמאחורי הסיפורים של Mass Effect ו-The Old Republic רוצה לכתוב ספרים

 אחד המאפיינים הבולטים ביותר במשחקים של Bioware היא רמת הכתיבה הגבוהה: לא משנה אם אתם חוקרים את הייקום ב-Mass Effect, חושפים אומנויות לחימה עתיקות ב-Jade Empire או נשאבים מחדש לעולם של מלחמת הכוכבים ב-The Old Republic - הסיפורים של המשחקים האלה תמיד מעניינים, מפתיעים ובנויים מצויין.

דרו קרפישין, מי שהיה עד לאחרונה הכותב הראשי של החברה, הוא אחד האחראיים המרכזיים לכך: קרפישין עבר ב-Bioware מעל ל-12 שנים, והיה אחראי על הסיפורים של שני משחקי ה-Mass Effect הראשונים, של Jade Empire של The Old Republic ועוד. בסוף השבוע, הודיע קרפישין שהוא החליט לסיים את תקופץ המשחקים של חייו - ולעבור להתמקד בכתיבת ספרים ו"פרוייקטים אחרים".

קרפישין כתב בבלוג שהוא שנכון מרגע זה הוא כבר לא עובד ב-Bioware, ושההחלטה היתה כולה שלו. "אני עוזב כדי שיהיה לי יותר זמן ואנרגיה לעבוד על הספרים שלי, ועל עוד פרוייקטים שאינם קשורים למשחקי וידאו", הוא כתב: "למרות שאני כבר לא אעבוד ב-Bioware, אני לא הולך לנתק את הקשרים שלי עם האולפן. מרבית מחבריי הטובים ביותר עדיין עובדים בחברה, ובנוסף לכך אני עובד בימים אלה על הנובלה הבאה לפי Star Wars: The Old  Republic".

 כיצד יראו המשחקים של Bioware ללא הכשרון של קרפישין? דוגמה ראשונה לכך נוכל למצוא בעוד מספר שבועות, כשיצא המשחק השלישי בסדרת Mass Effect. קרפישין, שהיה מעורב בכתיבת שני המשחקים הראשונים בסדרה, פרש ממנה לקראת המשחק השלישי כדי לעבוד על משחק התפקידים ההמוני The Old Republic - ולכן המשחק החדש נעשה ללא התערבותו.

"זו הפעם הראשונה בה אני מגיע למותג Mass Effect בתור מעריץ ולא בתור מפתח, והאמת שזו הרגשה די מגניבה", הוא כתב.

 

 בין אם אתם אוהבים שהמשחקים שלכם כוללים סיפורים מורכבים ומוצלחים ובין אם אתם מעבירים סצנות מעבר כדי להגיע ישר לאקשן - קשה להפריך את הטענה שקרפישין היה דמות מרכזית בעולם משחקי המחשב בשנים האחרונות. Bioware היא אחת מחברות המשחקים המוערכות והמצליחות בעולם - ולכותב הראשי שלה יש חלק גדול בכך.

סביר להניח שבחברה יסתגלו למצב החדש במהרה. קרפישין לא היה הכותב היחיד בה, וסביר להניח שב-Bioware דאגו להעסיק כותבים מוכשרים אחרים שיוכלו להכנס לנעליו. עם זאת, ללא ספק מדובר בפרישה של דמות מפתח בחברה המשחקים - שוודאי תורגש במשחקים הבאים שלה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:10 20.02.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    מוזר..... ציפיתי להרבה יותר תגובות בכתבה הזאת

  2. 2

    01:25 20.02.2012 | Gloom Gloom

    lol bioware וכתיבה טובה...

  3. 3

    01:32 20.02.2012 | DrizziTx DrizziTx

    מקווה שיביאו מישהו עם דם חדש, נמאס לי מביווור וכמה שהעלילות שלה לעוסות צפויות וחוזרות על עצמן רק עם גרפיקה חדשה, עלילתית מאס אפקט 2 היה סופר אכזבה ... הנה קרן אור לכך שהוא יהיה יותר מעניין ;^^

  4. 4

    01:49 20.02.2012 | Gloom Gloom

    זה יהיה רק יותר גרוע מעכשיו, כשמי שנשאר זה יצורים כמו Jenifer Hepler

  5. 5

    10:02 20.02.2012 | veismeister veismeister (אורח)

    noooooooooooooooooooooooo!!!!

  6. 6

    22:58 20.02.2012 | אין בעיה אין בעיה (אורח)

    bioware הם חברה מעולה, אחת מהמצליחות כיום. אני בטוח שיש להם מלא כותבים מוכשרים, וקצת שינוי בעלילה ושיטת המשחקים הקבועה לא יזיק. ל-2, אני בטוח שאתה יכול לכתוב משהו יותר טוב. אהה רגע.. לא אתה לא. אל תזיין ת'שכל, יש סיבה שהם מצליחים.
    ל-3 אתה צודק, ME1 היה גאוני עם גרפיקה לא משהו, ME2 היה יותר מדי עסוק במערכות יחסים ופחות בעלילה. זה שינוי שירענן את צורת המשחקים, וכמו שרשום - הוא לא כתב את ME3. נקווה לשיפור.
    My work here is done

  7. 7

    01:43 21.02.2012 | Gloom Gloom

    אין בעיה, אני לא צריך להיות מסוגל לבשל יותר טוב ממישהו שמגיש לי אוכל רקוב רק כדי שתיהיה לי זכות להגיד את האמת. לך להיות פאנבוי במקום אחר.

  8. 8

    15:41 21.02.2012 | אין בעיה אין בעיה (אורח)

    פאנבוי ?
    אני מדבר על העניין שאתה צוחק על הכתיבה שלהם. אם אתה לא אוהב את הסדרה, זה הטעם שלך. לא צריך לרשום תגובה חסרת תועלת לגבי זה.

  9. 9

    19:40 21.02.2012 | Gloom Gloom

    הכתיבה שלהם נוראית בכל כך הרבה מקרים שאפשר רק לצחוק. התגובה באמת חסרת תועלת כי צריך לעצום את העיניים כדי לא לשים לב.

  10. 10

       | פורסם ע"י