הרשמה

קרב אינטרנט: כותבת המשחקים נגד הגיימרים

אחת הכותבות הראשיות של Bioware פתחה חשבון טוויטר וגילתה שכל הגיימרים שונאים אותה

 מלחמה: שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר הפך אתמול לזירת מלחמה מקוונת של גיימרים רבים כנגד ג'ניפר הפלר, אחת הכותבות הראשיות של חברת Bioware, שהיתה האחראית לסיפור של Dragon Age 2.

הפלר היא דמות שנויה במחלוקת בעולם המשחקים, עקב התבטאויות שונות שלה שחושפות שהיא כלל לא גיימרית. במהלך ראיון שערכה לפני כשנה ציינה הפלר שהדבר שהיא הכי פחות אוהבת בעבודתה כמפתחת משחקים היא "לשחק בהם". בהמשך היא טענה שאם משחקים כוללים אפשרות לדלג על סצנות מעבר ודיאלוגים - הם צריכים לכלול גם אפשרות לדלג על קטעי אקשן ומשחקיות.

הגיימרים, שעדיין זוכרים להפלר את ההתבטאות הזאת, ניצלו את חשבון הטוויטר החדש שלה כדי להתנגח בה. גולשים מסויימים אף שלחו עלבונות אישיים על מראה החיצוני וקראו לה "כלבה שמנה" וכינויים דומים. אחרים טענו שהיא "הסרטן שהורג את Bioware" לא נעים.

הפלר החליטה להלחם, והגיבה לגיימרים בתגובה שהיתה אמורה להעמיד אותם על מקומם: "הבנתי שהם מקנאים בי כי יש לי גם עבודה בתעשיית המשחקים וגם ווגינה - והם לא מצליחים להשיג אף אחד מהדברים האלה", היא כתבה. אאוץ'. עובדים נוספים ב-Bioware היו נחרצים אפילו יותר: המנהל הכללי של האולפן, ארין פלין, קרא לאחד מגולשי טוויטר שתקף את הפלר "אידיוט מ#ויין". אאוץ'.

רק מה, מסתבר שלענות למלעיזים בשפה שלהם לא היה המעשה הנכון - והגיימרים התחילו לקחת את המלחמה הזאת באופן אישי.

 

הפלר מיהרה להמלט מטוויטר. היא שלחה לחברה מייל וביקשה למחוק את הפרופיל שלה - שכרגע כבר לא זמין. זה לא מונע מגולשים רבים להמשיך ולהתדיין בנושא גם בשעות אלה - זמן רב אחרי שהכותבת עצמה עזבה את טוויטר. הגולשים טוענים שנציגים רשמיים של Bioware לא יכולים להרשות לעצמם לדבר ככה על הלקוחות שלהם, ושמדובר מבחינתם בבגידה של ממש. 

מעריצים אחרים, לעומת זאת, מביעים תמיכה בהפלר, וטוענים שהיתה לה את הזכות המלאה להגן על עצמה נוכח ההתקפות הרבות שחשבון הטוויטר שלה עבר. יש לציין של ההתכתבויות האלה בוצעו בחשבונות טוויטר אישיים, הן של הפלר והן של פלין - ולא בחשבונות המייצגים באופן ישיר את עובדי החברה.

כמו תמיד, הרשתות החברתיות מוכיחות את עצמן כמערב פרוע בכל הקשור לקשר בין חברות מסחריות לצרכנים שלהן. במקרה זה ניתן לראות לקוחות שמרשים לעצמם לקלל, לגדף ולהתנהג לא יפה לעובדת חברה מסויימת - אך שהיא מחזירה להם באותה מטבע הם נכנסים למגננה, טוענים שנעשה להם עוול ושהם נעלבו מהיחס.

מעניין יהיה לראות אם Bioware תתייחס למקרה הזה באופן רשמי - או שהיא תתעלם ממנו ותתנהג בו בפרופורציה המתאימה: מדובר בריב אינטרנט חריף וילדותי, שאולי משתתפים בו הפעם בכירים בתעשיית משחקי המחשב, אך זה לא מונע ממנו להיות מיותר ומטופש בכל קנה מידה שאפשר לחשוב עליו.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:01 21.02.2012 | asd asd (אורח)

    דבר אחד יש לי לומר על כל זה - היא ממש מכוערת לא חח

  2. 2

    15:12 21.02.2012 | אלוף העולם רנה אלוף העולם רנה (אורח)

    לדלג על קטעי אקשן ומשחקיות, ייה..., זה קצת מוציא את כל המטרה של "לשחק במשחק" לא?.

    דרגון אייג' 2 הוא משחק זבל עם סיפור מהתחת ומשחקיות איומה. לא ברור איך היא יכולה להרשות לעצמה לפתוח את הפה הגדול שלה כשהיא אחראית לזבל כזה. למעשה כל השחקנים מחכים רק לקטעי האקשן כדי להנצל מהסיפור הנוראי[כמו בפפ13].

  3. 3

    15:13 21.02.2012 | אני אני (אורח)

    לא צריך להיות גיימר כדי לכתוב עולם עשיר ועלילה מדהימה. יש לה את הזכות המלאה לדעתה האישית. אני חושב לדוגמא שמשחקי מחשב צריכים לשלב עלילה ומשחקיות בצורה כזו שהשחקן ירגיש שהוא זה הגיבור, ולא רק "יזדהה עם ההחלטות שלו"
    לעומתה יש את ההפך המושלם בדמות שחקני FPS אונליין למיניהם שבשבילם עלילה זה הקטע המשעמם הזה במסך הטעינה של השלב, הם רק רוצים לרוץ ולפוצץ דברים.

  4. 4

    15:53 21.02.2012 | a a (אורח)

    המראה שלה לא מעניין אותי. העבודה שלה מדברת בפני עצמה.

    היא כותבת, לא גיימרית ולכן גיימרים לא יכולים להתמודד איתה ברמה השכלתנית והם יורדים לפסים אישיים נמוכים.

    בואו נודה בזה, רוב הגיימרים בעולם, הם אדיוטים חסרי השכלה. מספיק שתראו כמה וכמה commentaries ב-Youtube בשביל לקבל תמונה ברורה עם מי היא חשבה שהיא יכולה להתעסק.

    כמו שטולסטוי יתווכח עם חבורה של שימפנזות.

  5. 5

    16:26 21.02.2012 | N-Man N-Man (אורח)

    לדעתי, העלילה והדיאולוגים הם חלק שאני לא מוכן לוותר עליו- אני מעדיף משחקים עם עלילה מושקעת ומשחקיות שהיא ככה-ככה מאשר איזה FPS חסר אישיות.
    בכל מקרה, לאף אחד לא היתה זכות לפנות אליה ככה בטוויטר (גם אם הוא טיפש, 4) ואני תומך בה בקטע הזה, גם אם היא לא גיימרית של ממש והמשחקים שהיא כותבת הם על הפנים (ועם זה אני מסכים, 2 צודק Dragon age 2 הוא לא משהו)

  6. 6

    16:50 21.02.2012 | נועם נועם (אורח)

    כותבת פשוט תת רמה, אחראית לכישלון העצום של DA2. הדיאלוגים שלה חובבניים, והסיפור מזכיר פאנפיקשן רומנטי שכתבה פאנגירל מתוסבכת. (שזה מה שזה, במובן מסוים)
    מגיע לה, היא באמת הסרטן שהורג את BIOWERE.

  7. 7

    17:22 21.02.2012 | ccc ccc (אורח)

    4 היא ממש לא טולסטוי העלילה של דרגון אייג' 2 פשוט תת רמה בזמן שאחד היה מצוין.
    אני רואה את משחקי המחשב כשיטת האמנות הבא וכמו תמיד השיטה שקדמה לה מגנה אותה כמו שהמשוררים דחו את הפרוזה והפרוזה את הקולנוע, והיא מאותם אנשים שדוחים את הקדמה לכן אין לה שום מקום ביצירת משחקי מחשב.

  8. 8

    22:20 21.02.2012 | Hollow Hollow

    אין הרבה מה להגיד חוץ מזה שהיא נראת כמו פיל שברח מגן החיות

  9. 9

    23:24 21.02.2012 | THABIT THABIT (אורח)

    אם היא רק רוצה את קטעי המעבר של הסיפור ולא את המשחקיות - אז שפשוט תראה סרט..

  10. 10

    07:09 22.02.2012 | shim4fun shim4fun

    ווגינה עלק, גם אם יש לה היא לא יכולה לראות אותה!

  11. 11

    09:24 22.02.2012 | אלוף יפן קנזן ניטקו אלוף יפן קנזן ניטקו (אורח)

    7# בדיוק.

    בקיצור, אם אתה גר בבית מזכוכית, רצוי שלא תזרוק אבנים. ועוד לעובדים אחרים בביוור יש את החוצפה לתקוף שחקנים במקום לפטר את הבהמה חסרת הכישרון הזו על המקום, אבא שלה מחזיק מניות בEA?

  12. 12

    17:57 22.02.2012 | MOZY MOZY (אורח)

    2 צודק

    דרגון אייג' 2 הוא משחק זבל עם סיפור מהתחת ומשחקיות איומה. לא ברור איך היא יכולה להרשות לעצמה לפתוח את הפה הגדול שלה כשהיא אחראית לזבל כזה. למעשה כל השחקנים מחכים רק לקטעי האקשן כדי להנצל מהסיפור הנוראי

  13. 13

    18:01 22.02.2012 | נעמה נעמה (אורח)

    אין לי שום בעיה עם כותבת שלא אוהבת לשחק במשחקים. זכותה המלאה. ולמרות שגם אני התאכזבתי קשות מהעלילה הרדודה והכמעט בלתי קיימת של DA2, אני עדיין חושבת המתקפה הזאת עליה היתה ילדותית ומיותרת. אני בטוחה שקשה לא להגיב למתקפה אישית כזאת, אבל גם היא היתה צריכה להתאפק ולא להגיב.
    כמו שנאמר, אסור להתווכח עם אידיוט - הוא מוריד אותך לרמה שלו ואז מנצח אותך עם ניסיון. זה נכון גם לטרולים וגם לגיימרים ממרומרים.

  14. 14

    18:58 22.02.2012 | ET2k ET2k

    אני אגיד את זה בצורה ילדותית : היא התחילה - בתור אישה כל כך אינטלגנטית, היא הייתה צריכה להבין שלא צריך להיכנס לקודש הקודשים של הגיימרים, בדיוק כמו שבמאי של סרט שלא מרוצה מהתסריט לא צריך להפיץ את זה למעריצים...

  15. 15

    22:19 22.02.2012 | לופו לופו (אורח)

    אוקי, אז אנשים לא אוהבים את הסיפור שלה או את הדיעות שלה לגבי משחקים.
    זה לא אומר שזה הגיוני להעליב אותה על פי מראה חיצוני... האמת שזה מפגר, אך מפגר יותר לנסות לענות על זה, ועוד עם תגובה עוקצנית ורדודה בדיוק כמו התגובות שתוקפות אותה...
    אילו רק אנשים היו יותר חכמים...

  16. 16

    09:36 24.02.2012 | חסוי חסוי (אורח)

    עם כמה שאיני מסכים עם התגובה שלה, בסה"כ לכל אחד מאיתנו יש זכות להביע דעה. בחייכם, אני ממש מרחם על הגיימרים שבאו וקיללו אותה. לכל אחד יש זכות להביע דעה, אנחנו חיים במדינות דמוקרטיות, אם זאת הדעה שלה אז סבבה, אני לא אתנגד, מצד שני אני לומד פסיכולוגיה ומה שכן הייתי מציע לה זה לחפש עבודה אחרת, אם היא לא אוהבת חלק ניכר מהעבודה שלה, היא לעולם לא תגיע למימוש עצמי.

    אגב, גם רוב ההורים נגד גיימינג (על-פי מחקרים לא מוכחים שלהם ועירוב פסיכולוגיה זולה), אז גם אותם אנחנו נעליב ונגדף? לא נראה לי.

  17. 17

    10:23 26.02.2012 | Devil May Cry Devil May Cry

    מי צריך יחסי ציבור שבכל מקרה יהיו ילדים קטנים חסרי טעם במשחקים שיקנו את הזבל שלנו - Bioware

  18. 18

       | פורסם ע"י