הרשמה

סוני עובדת על קינקט משלה?

בסוני רשמו פטנט על "מצלמה תלת ממדית" שמזכירה מאוד את הקינקט של מיקרוסופט

 PlayStation Kinect? משרד הפטנטים האמריקאי פרסם פטנט שסוני רשמה בסוף השנה שעברה, שיאפשר לה לפתח "סביבה תלת-ממדית אינטראקטיבית שתעבוד בעזרת מכשיר קולט עומק". אם התיאור הזה נשמע לכם מוכר, אתם לא לבד: זה בדיוק מה שעושה מצלמת ה-Kinect של מיקרוסופט.

הפטנט של סוני, שמספרו 20120038637, הוגש על ידי דוקטור ריצ'ארד מרקס, מי שבזמנו פיתח את מצלמת ה-PlayStation Eye. בדומה לקינקט, גם ההמצאה החדשה של סוני כוללת "מצלמה תלת ממדית" שמשתמשת באור אינפרה אדום כדי לסרוק את הסביבה ולקבל תמונת עומק מדוייקת של המציאות.

 הקינקט של מיקרוסופט מאפשר את כל אלה כבר היום - והפך ללהיט גדול מאוד בשביל מיקרוסופט במהלך השנה האחרונה. מכיוון שהקינקט הצליח למכור הרבה יותר יחידות מה-Move, בקר התנועה של סוני שיצא באותה תקופה, ברור למה בסוני בוחנים את האפשרות ליצור גירסה משלהם. 

עם זאת, יש לציין שרישום פטנט הוא לא ערובה לכך שבסוני כבר התחילו לעבוד על המצלמה החדשה שלה, ושבתוך מספר חודשים נראה פלייסטיישן קינקט בחנויות. בהחלט יתכן שבסוני רשמו את הפטנט רק בשביל להקדים חברות אחרות, וכדי שתהיה להם האפשרות לפתח מכשיר כזה בעתיד מבלי שיצרכו לשלם לחברות אחרות על זכויות שימוש בפטנטים אחרים. 

 

בשנת 2010, הסביר אחד המהנדסים של סוני ל-Eurogamer מדוע החברה שלו החליטה לא להשקיע בטכנולוגית הקינקט בעצמה. לטענתו, בסוני יהיו מוכנים להשקיע במכשיר כזה רק בתנאי שעלותו תהיה נמוכה יותר ואיכותו תהיה טובה יותר. 

"אני מרגיש שבשלב זה מדובר בטכנולוגיה מוקדמת מאוד", הוא אמר אז: "אותו דבר קרה ל-Wii. ה-Wii התחיל עם מדי תאוצה. הקונסולה יצאה בדיוק בזמן שמדי תאוצה התחילו להיות זולים, אבל בשלב זה הם עדיין לא היו טובים". 

דבריו של המהנדס מעניינים במיוחד, כי יכול להיות מאוד שהם רמזו על העתיד לבוא: בדיוק כמו שסוני "העתיקה" את שלט ה-Wii לאחר שהטכנולוגיה שלו השתפרה והפכה לזמינה יותר עם ה-Move שלה - כך יכול להיות שהיא רוצה לעשות עכשיו לקינקט.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:10 22.02.2012 | adartzt12 adartzt12 (אורח)

    האמתי ב PS2 יש גם מצלמת תנועה
    תבדקו לפני שאתם סתם אומרים שטויות

  2. 2

    18:34 22.02.2012 | jo jo (אורח)

    מה אני יכול לרשום פטנט על המצאות שלא קיימות???
    מערכת שמטיסה נוסעים בזמן...
    משהו שמראה הולוגרמות בלי מסך - כאילו שאתה שם...
    תוסיפו הצעות שלכם.

  3. 3

    18:58 22.02.2012 | רון רון (אורח)

    ל- 2 , הפטנט הוא על "איך" עושים את זה ולא "מה" עושים.

  4. 4

    19:05 22.02.2012 | VOVA VOVA (אורח)

    נו באמת עוד העתק מבית היוצר שך סוני
    אין להם רעיונות חדשים אז הם מעתיקים מנינטדנו ממיקרוסופט

  5. 5

    21:20 22.02.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    ל4 האמת שהקינקט היא העתקה של הps eyetoy של הps2

  6. 6

    21:35 22.02.2012 | ykir ykir

    מעתיקנים אקס בוקס 360 יותר טוב מהסוני 3 המגעילים האלה והם בחיים לא יצליחו לעשות את זה כמו קינקט של האקס בוקס הם לא מבינים כלום יפנים מפגרים אקס בוקס זה יותר נחשב בארצות הברית

  7. 7

    22:07 22.02.2012 | ל-6 ל-6 (אורח)

    יפנים? מעתיקנים?
    חצי נכון. התרבות של יפן היא חצי העתקה של סין וחצי של ארה"ב.
    אבל בתחום המשחקים יש לאמריקאים הרבה מה ללמוד מהיפנים. הם יצרו סדרות שלמות כדי לקדם משחק שלהם (פוקימון, דיג'ימון, קירבי וכו') והם ישקיעו הרבה יותר בחלק מהתחומים (ראית משחק מכות יותר טוב מSF או טקן? היחיד הטוב של ארה"ב זה מורטל קומבאט) ולמייקרוסופט, חברה ללא קונסולה ניידת שידועה מאוד רק באמריקה (באירופה היא בסדר וביפן לא שמעו עליה בכלל), יש הרבה מה ללמוד מסוני ונינטנדו, שנמצאות במקרה הטוב 5 שנים לפניה בשוק
    תבדוק ת'שפה שלך לפני שאתה פותח ת'פה שלך על היפנים!

  8. 8

    22:49 22.02.2012 | עידן עידן (אורח)

    כנראה אנחנו נראה בעוד מספר שנים קטן את הצעצוע הראשון שייצא מבית היוצר סוני, אלא אם יקדימו אותם - ונראה כי מיקרוסופט עלולה כרגיל לכבוש את הפסגה ראשונים.

    אבל בעצם זה השלב הבא, ולאחריו הכל פתוח :) ,



    העניין הוא שהם צריכים להוציא פטנט שקצת שונה ממה שמיקרוסופט יצרו על מנת לרוץ עם התוכנית , ולכן הוציאו מפרט שונה במעט, רק מה - סוני כמה צעדים קדימה בנושא ההולוגרמות מול כל שאר החברות בעולם ויש להם המון חברות בת שהם רכשו ומקדמות את נושא ההולוגרמות באופן מאוד אינטרנסיבי.

    צפו פגיעה חברה בקרוב מאוד מסע בין כוכבים אצלנו בסלון - הערכה הגסה מאוד מדברת על עשר שנים - הערכות פחות גסות מדברות על 5 שנים וכבר נתחיל להתשמש בטכנולוגיה הזו בבית שלנו.

    סוני אולי ביצעה את המהלך על מנת לשמר את האופציה ללא תשלום נרחב לרישיון על מנת להשתמש במשהו דומה מאוד על מנת ליישם את הטכנולוגיה המצופה ממנה בעתיד הלא רחוק כל כך.

    אבל זו השערה שלי בלבד, אחרת אני לא רואה שום סיבה נוספת לפיתוח טכנולוגיה זהה לזו שכבר קיימת - אלא אם יש שינוי כזה או אחר על מנת לתת קפיצת מדרגה או על מנת להמנע משימוש ברישיון מחברה מתחרה, כאשר זה הבסיס בכלל לכל נושא השימוש בהולוגרמות במרחב הפתוח אצלנו בסלון הבית \ מקומות ציבוריים.

  9. 9

    00:29 23.02.2012 | jo jo (אורח)

    ל3 לא הבנתי. יש להם מוצר או אין. מה זה על איך??? מכונה שמזהה את הסביבה ע"י קרינת אינפרה -זה איך??? או שיש להם משהו או שאין. בכל מקרה אני עדיין אחראי על הפטנט של מכונת הזמןאז תתחילו להתחנן - ואני מתכוון לסוני.

  10. 10

    12:37 23.02.2012 | ek355 ek355

    מתי החברות יבינו שאנחנו לא מעוניינים בדברים כאלה? מתי הם יבינו שילדות בנות 4 לא משחקות בסוני או אקסבוקס?
    למה הם כל הזמן מנסים לפנות לקהל היעד הפחות מרכזי ולא אלינו?

  11. 11

    15:53 23.02.2012 | LL LL (אורח)

    ל5 הגרסה ליצאה אז בזמנו לPS2 כמו שהמהנדס הזה אמר."הקדימה את זמנה".ולא עבדה כמו שצריך בשיט. בקושי קלטה משו.(לא שהקינקט משו ששווה לבזבז עליו יותר מ50 שקל)אבל לפחות מיקרוסופט באו עם משהוא עובד...זה כמו שאני יגיד שנינטנדו הוציא את הקונסולה הנידת הראשונה אז סוני מעתיקים בזה שגם הם הוציאו קונסולה ניידת...זה פיגור. הם פשות הוציאו לאור את הראיון מוקדם מדי כשלא באמת היתה להם הטכנולוגיה לממש את הרעיון בצורה של ממש.וגם אים אתה חושב שמייקרוסופט לקחו את הרעיון קודם. זה לא כאילו שזה היה רעיון שלא עלה לאף אחד בראש...וכשהוא דמיין על עולם התכנולוגיה בעוד 10 שנים הוא לא דימיין משו בסיגנון.כשאתה מדמין את העולם בעתיד.אתה מדמיין אותו עתידני כזה. עם מכוניות מעופפות הולוגרמות ועד.וכשזה התממש. בעד 100 200 300 שנה זה לא משנה. זה אומר שמי שעשה את זה גנב ממך את הרעיון???לא! הוא גילה איך לממש אותו.כשאתה פינתזתה על הספה....
    ומחזק את10

  12. 12

    07:07 25.02.2012 | שי שי (אורח)

    זה לא רק לילדות בנות 4, ומה זאת הטענה הזאת?
    אני יכול לאמר "מתי ACTIVISION יבינו שאנחנו לא מעוניינים יותר ב- COD", אבל עובדה, שהמשחק הזה עדיין שובר שיאים בכל פעם מחדש... אותו דבר עם זה, הקינקט מכר המון ומצלמות התנועה זה משהו שהולך הרבה ונמכר מלא, זאת הסיבה שהם מוציאות.

  13. 13

       | פורסם ע"י