הרשמה

פשרה: ל-Scrolls יקראו Scrolls

נוץ' יכול לחזור לשגרה: Bethesda תאפשר לו להשתמש בשם Scrolls למשחק הבא של Mojang

 סוף משפט לפשרה: המאבק המשפטי בין מרקוס פרסון וחברת Mojang, יוצרי המשחק Minecraft, לבין חברת המשחקים הענקית Bethesda, הסתיים בפשרה: Bethesda תחזור בה מדרישתה המקורית, למנוע מפרסון לקרוא למשחק הבא שלו Scrolls, זאת בתנאי שפרסון לא ירשום סימן-רשום על השם הזה.

הסיפור המוזר הזה התחיל לפני מספר חודשים, כשעורכי הדין של Bethesda החליטו שהשם Scrolls מפר את זכויות היוצרים שלהם לסדרת The Elder Scrolls, ושלפרסון אין זכות להשתמש בשם זה למשחק הבא שלו. פרסון טען מנגד שאין לחברה שום זכות על מילה בודדת, ושהוא לא מתכוון להכנע לדרישה המוזרה. עורכי הדין של שתי החברות צחצחו חרבות - וכעת נראה שהסיפור הזה סוף סוף נגמר.

"הגענו לפשרה בנוגע ל-Scrolls, ועכשיו Bethesda ו-Mojang שוב חברות", אמר קרל מנה, אחד ממנהלי Mojang, "כדי לענות על השאלה הגדולה - כן, Scrolls הולך להקרא Scrolls. כדי לענות על השאלה השנייה - אנחנו לא הולכים לשמור על הסימן הרשום". 

המשמעות היא סוג של תיקו משפטי בין החברות: מצד אחד החברה של פרסון תוכל להשתמש בשם שרצתה - אך מצד שני עורכי הדין של Bethesda לא נאלצו להתמודד ישירות עם שאלת הזכויות על השם הזה, ובאופן תאורטי עדיין יכולים לטעון שהזכויות לשם שייכות להם.

"בשבילנו זה אף פעם לא היה על סימנים רשומים, רק רצינו להשתמש בשם הזה למשחק הבא שלנו ועכשיו אנחנו יכולים לעשות זאת. יאי!", כתב מנה.

 

Scrolls צפוי להיות משחק אסטרטגיה של קרבות-קלפים, רק שבמקום קלפים יופיעו בו מגילות. עדיין לא ידוע מתי המשחק צפוי לצאת.

נוץ' עצמו, בעל החברה ויוצר Minecraft, סיכם בקצרה את החוויה המשפטית הראשונה שלו כבעלים של חברת משחקים: "המסמך שחתמתי עליו היה באורך מיליארד עמודים, אז לפחות אני יודע שיש כמה עורכי דין שהתעשרו. זה מצויין, לא רציתי שהם יגוועו ברעב".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:37 12.03.2012 | tamirz12345 tamirz12345

    חחח אכפת למרקוס מעורכי הדין ודרך הגב אני ראשון

  2. 2

    14:01 12.03.2012 | Pele2007 Pele2007

    מה זה משנה-בעקבות הפקשה המשחק קיבל יותר פירסום ממה ש10 מיליון דולר יכלו לקנות לו...

  3. 3

    19:24 12.03.2012 | זיו זיו (אורח)

    אם יקנו לי את המשחק אני אנצח

  4. 4

    23:02 12.03.2012 | meathook meathook

    ל-1, ואני דרך הבטן.
    ל-2, אתה די צודק.

  5. 5

    15:03 13.03.2012 | מייקל מייקל (אורח)

    בכל ה-10 שנים שאני בגיימינג, זאת הטביעה הכי מוזרה ששמעתי עליה. אין כזה דבר זכויות יוצרים על שם, שבמקרה הוא גם מילה. האמת בתחילת הטביעה, Mojang הצליחו להפתיע אותי. הם הזמינו את Bethesda למשחק במשחק הנוסטלגי והגדול - Quake, שאם הם ינצחו הם ישארו עם השם, ואם לא אז הם יחליפו. עד שמכניסים קצת כיף לגיימינג Bethesda סירבו, והם יכלו לנצח ולשמור את השם, בלי לבזבז מיליוני דולריים לטביעה, וגם להביא יותר פרסום לשני המשחקים של שתי החברות.

  6. 6

    23:15 22.03.2012 | BrB BrB (אורח)

    נוץ' עצמו, בעל החברה ויוצר Minecraft, סיכם בקצרה את החוויה המשפטית הראשונה שלו כבעלים של חברת משחקים: "המסמך שחתמתי עליו היה באורך מיליארד עמודים, אז לפחות אני יודע שיש כמה עורכי דין שהתעשרו. זה מצויין, לא רציתי שהם יגוועו ברעב"

    באמא שלי איזה גבר הנוץ' הזה...

  7. 7

       | פורסם ע"י