הרשמה

EA: הגיימרים עדיין מפחדים מפריצת ה-PSN

פיטר מור מ-EA בטוח שהגיימרים עדיין מפחדים מפריצת ה-PSN, ובכלל זה לא קונים משחקים דיגיטלית

 עברה כבר שנה, וכלום לא השתנה? פיטר מור, אחר מבכירי חברת המשחקים EA, דיבר בכנס הטכנולוגיה של Bank of America Merrill Lynch, וסיפר שם למה לדעתו רוב הגיימרים עדיין לא מאמצים את חנויות המשחקים הדיגיטליות, ומעדיפים לקנות את המשחקים שלהם בחנויות פיזיות.

"להרבה מהלקוחות שלנו אין כרטיסי אשראי. הרבה מהם עדיין מפחדים ממה שקרה ל-PlayStation Network, כש-77 מליון חשבונות משתמש נפרצו על ידי אנונימוס ב-2011", הוא אמר. 

מור מדבר על פריצת ה-PSN הגדולה שהתרחשה לפני קצת יותר משנה, כשהאקרים הצליחו לחדור למסד הנתונים הכולל את הפרטים האישיים של כל מנויי הרשת של סוני, ולגנוב מהם שמות משתמש, ססמאות וככל הנראה גם מספרי כרטיסי אשראי. בעקבות הפריצה, נסגרה רשת ה-PSN למספר שבועות ארוכים, בהם סוני בנתה את הרשת מחדש בצורה מאובטחת יותר. בניגוד לדבריו של מור, עדיין לא ידוע מי פרץ לרשת, ואין כל הוכחות שמדובר בהאקרים שפעלו מטעם ארגון "אנונימוס".

לפי דבריו של מור, הפתרון של הגיימרים האלה, שפוחדים לרכוש תכנים ברשת (או פשוט לא יכולים בהעדר כרטיס אשראי) הוא חנויות משחקים פיזיות. "הרבה מהלקוחות מעדיפים ללכת לחנויות ולקנות שם כרטיסי מתנה ל-Xbox Live או ל-PSN. לחנות יש רווח מאוד יפה מזה. בשביל החנויות, יש כאן הזדמנות לגדול לא רק כמי שמוכר מוצרים פיזיים אלא גם כמי שמוכר מוצרים דיגיטליים - וזה ישחק תפקיד גדול מאוד בעסק שלנו בעתיד".

בהתאם לדבריו של מור, רשתות החנויות הגדולות בעולם אכן מוכרות לא מעט כרטיסי מתנה כאלה, שמאפשרים לרכוש מוצרים דיגיטליים בלי לספק מספר כרטיס אשראי באינטרנט. לאחרונה אף נפוצו שמועות רבות על כך שרשת Gamestop, קמעונאית המשחקים הגדולה בארה"ב, תתחיל למכור כרטיסי מתנה לחנות Steam, אחת המתחרות הגדולות ביותר שלה.

 

אך האם דבריו של מור נכונים? בסוני טענו פעמים רבות במהלך השנה האחרונה שרשת ה-PSN שלה שוקמה לגמרי, ושהיא כבר הגיעה לאותו גודל בו היתה לפני הפריצה - מה שאומר, בגדול, שגם אם כמה משתמשים נבהלו מהפריצה והחליטו לפרוש מהרשת, משתמשים אחרים כבר "תפסו את מקומם" וכעת הרשת רק גדלה.

אז נכון - תמיד יש אנשים שמפחדים לבצע קניות עם כרטיסי אשראי ברשת - אך האם המצב כל כך משמעותי כפי שמצטייר מדבריו? קשה לדעת: חברות המשחקים שומרים בחשאיות את נתוני המכירות הדיגיטליות, ככה שעדיין אי אפשר לדעת עד כמה מצליחות (או לא מצליחות) החנויות הווירטואליות האלה. דבר אחד בטוח: ב-EA, אחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם, חושבים שעדיין יש עתיד לחנויות המשחקים הפיזיות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:29 14.05.2012 | WarFox89 WarFox89

    זה רק עניין של זמן עד לפריצה הגדולה הבאה...
    ולגבי EA - תפסיקו לדבר הרבה ותתחילו כבר ללטש את האוריג'ן שלכם! FFS עד שהוא יגיע לרמה של סטים אני חושב שאני כבר יצא לפנסיה!

  2. 2

    13:46 14.05.2012 | adartzt12 adartzt12 (אורח)

    קודם כל ש EA תתחיל לתת תמיכה טכנית טובה יותר למשחקים
    כי ב BF יש די הרבה באגים ושנים עד שהם מוציאים עידכון לבאגים האלה

  3. 3

    14:36 14.05.2012 | guttman10 guttman10

    wtf בסטים יש מיליון קונים

  4. 4

    09:35 15.05.2012 | ברוך כהן ברוך כהן (אורח)

    EA צריכים לעשות מספר דברים:

    1. להפסיק ללחוץ על אולפנים להוציא משחקים בלחץ.
    2. כתוצאה מסעיף 1, להציא DLC ביום הראשון ב10$.
    3. לפטר את כל מקבלי ההחלטות שחושבים שיותר DLC ומחירים גבוהים יביאו בסופו של דבר ליותר רווח.
    4. לסגור את הבזיון שזה שנקרא ORIGIN.
    5. לעשות מאמץ לשפר את תדמית "החברה הגרועה ביותר בארה"ב".

    לצערי הרב, את ME3 לא קניתי כי לא מגיע לEA שאני אכלכל אותם.
    עצוב לי מאוד שזה המשחק הראשון של BIOWARE ששחקתי באופן פיראטי.

  5. 5

    18:12 15.05.2012 | א א (אורח)

    לקנות באתר זה מגעיל , מגעיל , מגעיל .
    אם אני נגיד פורץ את empire total שחובה steam בשבילו , אני נהנה פי אלף משאני רוכש אותו , רק נוחות !
    steam נתקע , מגמגם .
    לכל מי שחושב לקנות שם אני ממליץ ממש : לא !

  6. 6

       | פורסם ע"י