הרשמה

בקאפקום עובדים קשה. קשה מדי

מפתח משחקים בכיר בקאפקום מתלונן: הגעתי לבית חולים בעקבות הלחץ - ולאף אחד בהנהלה לא איכפת

 כולם חולמים להיות מפתחי משחקים - אבל לפעמים העבודה החלומית הזאת יכולה להפוך לסיוט: יושינורי אונו, אחד מהמפתחים המרכזיים של חברת המשחקים היפנית קאפקום, סיפר בראיון ל-Eurogamer על תנאי עבודה מלחיצים ולוח זמנים בלתי אפשרי, דברים שגרמו לו להתאשפז בבית חולים. לטענת אונו, גם אחרי האשפוז המנהלים שלו לא ממש הראו אמפתיה, וציפו שהוא ימשיך לעבוד באותה רמת לחץ שהוביל אותו לבית החולים מלכתחילה.

אונו הוא המפיק הקבוע של כל משחקי המכות הגדולים של קאפקום בשנים האחרונות. הוא הפיק את Street Fighter IV ואת Street Fighter X Tekken, ומתפקד כמפתח הכי בכיר והכי מפורסם של החברה. ככזה, נוהגת קאפקום לשלוח אותו לנסיעות עבודה רבות לחו"ל, בהן הוא נדרש להציג את המשחקים החדשים שלו בפני עיתונאים ואנשי תעשייה נוספים. 

אם אתם מדמיינים נסיעות רגועות וכיפיות לחו"ל אתם די רחוקים מהאמת: נסיעות עסקיות כאלה נוהגות להיות עמוסות, מלחיצות וקשות במיוחד. כשאונו חזר לאחרונה מסיבוב כזה ברחבי העולם, בו הוא שיווק את Street Fighter X Tekken, הגוף שלו פשוט החליט לאותת לו שהוא לא עומד בלחץ: יום אחרי שחזר נכנס אונו למקלחת, ראה "ענן של אדים" שהשתלט על כל שדה הראייה שלו - ואז איבד את הכרתו. אישתו, ששמעה את הנפילה, מיהרה להכנס לאמבטיה, ומצאה אותו מעולף על הרצפה בחדר היבש. האדים היו פרי דמיונו.

"כשהגעתי לבית החולים הרופא אמר לי שרמת החומציות בדם שלי זהה לזו של מישהו בזה עתה סיים לרוץ מרתון. הוא שאל אותי, 'אונו-סאן, מה בשם אלוהים עשית?". סיפרתי לו שהתעוררתי ופשוט הלכתי להתקלח ואז התעלפתי. הוא לא האמין לי. אני מניח שפשוט עבדתי קשה מדי", הוא מספר.

 

בקאפקום לא ממש התרשמו מהקריסה הגופנית של העובד הכי חשוב שלהם. אחרי שבוע מחלה, חזר אונו לעבודה לגלות ששום דבר לא השתנה. "כשחזרתי לעבודה, קאפקום אפילו לא הסכימו לקבל את זה שהייתי בבית חולים. לא היה שום שינוי בלוח הזמנים שלי... חזרתי ועל השולחן שלי היה כרטיס טיסה לרומא. אין שום רחמים. כולם בחברה אומרים 'אונו-סאן, כל כך דאגנו לך', אבל אז מגישים לי לוח זמנים מלא ועמוס במטלות חדשות".

הבעיה הגדולה ביותר של אונו היא שהוא מרגיש שאין עם מי לדבר. "קאפקום לא מאפשרת לעובדים להתאגד, ואם אתלונן סביר להניח שאפוטר", הוא אומר. את הראיון ל-Eurogamer הוא ביצע כדי להוציא את הסיפור שלו החוצה, ולקוות שהמצב בחברה בה הוא עובד ישתנה עקב הביקורת התקשורתית.

יש לציין ששיגרת העבודה ביפן נוקשה ועמוסה בכל מקרה - אך העובדה שהשגרה של אוזו הובילה אותו לאשפוז בבית החולים אומרת שבהחלט יכול להיות שבקאפקום קצת מותחים את הגבול הזה רחוק מדי. יהיה מעניין לראות האם אוזו ימשיך לעבוד בחברה אחרי שהוא הוציא את הסיפור הזה החוצה - ואם כן האם קאפקום יורידו ממנו קצת את העומס. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:52 13.06.2012 | WarFox89 WarFox89

    אם לא מתאים לו שיתפטר וימצא עבודה כשומר בכניסה לבנק ...
    מה זה ה -QQ הזה ?

  2. 2

    11:53 13.06.2012 | first first (אורח)

    למה שהם יפטרו את העובד הכי בכיר שלהם?

  3. 3

    13:23 13.06.2012 | dino dino (אורח)

    MAKE A SEQUEL OF DINO CRISIS ALREADY
    I'm dying!

  4. 4

    15:32 13.06.2012 | דני דני (אורח)

    עד שלמד ורכש כל כך הרבה נסיון
    הוא ילך לעבוד במשהו שלא קשור לפיתוח משחקים
    אין מצב

  5. 5

    16:20 13.06.2012 | WarFox89 WarFox89

    ל-2,4 :

    "אם אתה משחק עם חתול, אל תתלונן על שריטות ... "

    אם הוא למד פיתוח משחקים כנראה שהיה לו מושג לאן הוא הולך להיכנס - לתעשייה דינאמית, שמתפתחת ומשתנה מאוד מהר ובקצב מאוד מהיר ומלחיץ. אם הוא מחפש למי להפנות אצבע מאשימה - הוא יימצא את הפתרון בראי.

  6. 6

    17:42 13.06.2012 | ET2k ET2k

    5 - הגזמת, הוא כרגע עוסק יותר בשיווק ויחצנו"ת, אף אחד לא יודע לאן הוא יתגלגל במקצוע שלו.

    קאפקום פשוט צריכה לחלק את העבודה או לוותר עליו. פשוט מאוד.

  7. 7

    18:01 13.06.2012 | c? c? (אורח)

    לפעמים קאפקום יכולה להיות זבל הם ממשיכים לדחוף את העובדים שלהם עד הקצה וגם שלא לדבר על החלטות מטופשות שהם עשו בעבר למשל DMC 2 ועכשיו כל משחקי resident evil מוספים תכנים מטופשים ולא תמיד מקשיבים ללקוחות ולעובדים שלהם

  8. 8

    20:01 13.06.2012 | Hollow Hollow

    טוב לפחות זה מסביר למה Street Fighter X Tekken היה חרא של משחק וזה גם מסביר את כל הדברים המטומטמים שקאפקום עושים בזמן האחרון כמו ביטול של כול המשחקים של מגה מן והריבוט שלdevil may cry

  9. 9

    02:32 16.06.2012 | Srolike Srolike

    ל 1 תשמע אתה כ"כ צעיר שזה עצוב מתי בפעם האחרונה עבדת בחברה רצינית ולא אני לא מדבר על בורגראנץ
    הדבר היחידי שאתה עושה זה לגרד תבייצים כל היום ולשחק
    אז איך בכלל אתה יכול לדבר על משהו שאתה לא מבין בו ?
    ואתה עוד מצטט? תלמד מה המשפט הזה אומר לפני זה
    צעיר

  10. 10

       | פורסם ע"י