הרשמה

כשל האבטחה של יוביסופט

יש לכם משחקים של יוביסופט למחשב האישי? מהרו להוריד את הפאץ'

 זהירות: כשל אבטחה חמור התגלה אתמול ב-Uplay, תוסף המצורף למשחקי חברת יוביסופט המיועדים ל-PC. באמצעות ניצול הכשל, יכולים גורמים עויינים להשתלט על אפשרויות שונות במחשבים מרוחקים, להתקין עליהם וירוסים מסוכנים, לשלוף מהם מידע רגיש ועוד. 

את הכשל חשף מתכנת בשם טראוויס אורמנדי, שגילה אותו במקרה לאחר שקנה את Assassin's Creed: Revelations. אורמנדי גילה שהתקנת המשחק מתקינה גם פלאג-אין לדפדפן, שפותח בפני אתרים גישה מלאה להרצה של תוכנות במחשב.

"אני לא יודע אם זה מתוכנן ככה, אבל חשבתי שכדאי לציין את זה", כתב אורמנדי בפורום של מתכנתים בו הוא פרסם את הבעיה, ואף תכנת במהירות הוכחה לדבריו: קישור שברגע שמחשבים עליהם מותקנים משחקי החברה לוחצים עליו, פותח את המחשבון המובנה של Windows ומתחיל לבצע בו שלל חישובים שונים, ללא שליטת בעל המחשב.

 

בעקבות הפרסום, גיימרים רבים האשימו את יוביסופט בכל שהכשל היה מכוון, ונועד לאפשר להם להכניס "תוכנות ריגול" במחשבים של המשתמשים. יוביסופט מיהרה להכחיש את הדברים, והוציאה הודעה לפיה הכשל הוא תוצאה של תכנות לקוי שנעשה בתום לב.

שעות ספורות לאחר פרסום דבר הכשל, יוביסופט מיהרה להוציא עדכון ל-Uplay שפותר את הבעיה. אם על המחשב שלכם מותקנת התוכנה הזאת - מומלץ לעדכן אותה בהקדם האפשרי לגירסה 2.0.4, שיצאה בשעות הלילה ופותרת לגמרי את התקלה המשונה והמביכה הזאת.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י