הרשמה

World of Warcraft ממשיך לרדת

WoW יורד, לראשונה מזה שנים, מתחת לקו 10 מיליון המנויים

 תם עידן משחקי התפקידים ההמוניים? חברת המשחקים Activision-Blizzard חשפה את נתוני המנויים של World of Warcraft, והוכיחה שהימים הגדולים של משחק התפקידים ההמוני הזה כבר מאחוריו. לפי הנתונים הרבעוניים, מספר המנויים במשחק צנח בחודשים האחרונים, וירד לראשונה מזה כארבע שנים מתחת לקו ה-10 מיליון מנויים.

בחודש מאי האחרון עמד מספר המנויים של המשחק על 10.2 מיליון. החודש, הוא ירד ל-9.1 מיליון בלבד - מעל מיליון פורשים בפחות מארבעה חודשים. ב-Blizzard מקווים להחזיר לעצמם מנויים בעוד קצת יותר מחודש, כאשר לקראת סוף ספטמבר תצא חבילת ההרחבה Mists of Pandaria.

אך האם זה יספיק ל-World of Warcraft כדי לחזור לגדולתו? כלל לא בטוח. במקביל לירידה החדה בפופולאריות של המשחק הזה, גם משחקי תפקידים המוניים אחרים סובלים מנטישה, כשהדוגמה הגדולה לכך היא Star Wars: The Old Republic - משחק המוני חדש יחסית, שאיבד תוך חודשים ספורים מספרים אסטרונומיים של מנויים.

כדי לנסות להאבק באחוזי הנטישה הגבוהים, החליטה חברת EA שמפיצה את The Old Republic להפוך אותו למשחק Free to Play - מה שאומר שיהיה ניתן להתחיל לשחק בו בחינם, ולשלם במידת הרצון רק על תוספות מיוחדות כגון זהב בעולם המשחק, יתרון בצבירת נקודות נסיון ועוד. בבליזארד, כך נראה, עדיין לא ממהרים ללכת לכיוון ה-Free to Play - אך לא מן הנמנע שגם יום זה יגיע, באם מספר המנויים ימשיך לרדת בעתיד.

 

קשה להתעלם מהתחושה הרווחת, שתור הזהב של משחקי התפקידים ההמוניים כבר מאחורינו: כשאפילו World of Warcraft הגדול מתחיל לגמגם וכבר לא משמש כ"מדפסת הכסף" של בליזארד - אפשר כבר להיות כמעט בטוחים שהז'אנר נמצא בדעיכה.

אולי הגיע הזמן: מאז ש-World of Warcraft יצא, בזבזו מפתחי משחקים רבים משאבים רבים על נסיונות לחקות אותו. אולי עכשיו, שהז'אנר בדעיכה, יגיעו המפתחים לרעיונות מקוריים שיצליחו להצעיד את כל העסק קדימה, כדי שהוא סוף סוף יפסיק לעמוד במקום. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:41 06.08.2012 | shonshrinks shonshrinks

    הכסף למשחק דיי מוגזם, אם הם יוזילו אותו יהיה להם דיי שווה.
    בכל מקרה זה לא כזה נורא כמו שארז רונן מתאר, אז ירדו מתחת לעשרה מיליון, עדיין יש להם הכנסה של 9.9 מיליון כפול 15 דולר כל חודש, המצב לא כזה רע.

  2. 2

    14:46 06.08.2012 | מישהו מישהו (אורח)

    יש הרבה משחקים שממש לא מחקים אותו כמו שכתוב בפסקה האחאונה לדוגמה guild war 2 או the secret world

  3. 3

    18:05 06.08.2012 | MUZIMUZI MUZIMUZI

    טוב נו, היה טוב וטוב שהיה, לא?

  4. 4

    21:29 07.08.2012 | Andory Andory (אורח)

    עשיתם פיל מזבוב , כולה מליון סינים עזבו ( דווח שרוב הנוטשים הגיעו מהמזרח הרחוק ) . וגם ככה ידוע שהמשחק נמצא בשיאו באמריקה ואירופה . רחוק מנפילה , ורחוק מלהפוך לחינמי ( המפתחים לא חולמים על זה אפילו בסיוטים ההכי גדולים שלהם ) . חוץ מזה שמתם לב במקרה שזה קרה בתקופה האחרונה של בין הרחבה להרחבה , ככה שגם ככה זה תקופת יובש ידועה מראש ..? בקיצור תלמדו לכתוב כתבות מושקעות במקום לזרוק הנחות חסרות היסוס באוויר

  5. 5

       | פורסם ע"י