הרשמה

Steam לא למשחקים בלבד

חנות המשחקים המקוונת הפופולרית בעולם תתחיל גם למכור תוכנות

 לא למשחקים בלבד: חברת Valve הודיעה כי היא מתכוונת להתחיל למכור תוכנות שאינן קשורות במשחקים דרך חנות Steam, ולהציע ל-40 מיליון הלקוחות שלה מוצרים חדשים ומפתיעים. ב-Steam עדיין לא מספרים אילו תוכנות ימכרו דרך השירות, אך הם מבטיחים למכור כלים שיעזרו ליצירתיות וליעילות של משתמשי המחשב באשר הם.

השינוי במדיניות של Steam, שעד היום מכרה אך ורק משחקים, יכנס לתוקף ב-5.9, אז תעלה לשירות התוכנה הראשונה, אם לא מחשיבים את כלי עריכת הסרטים שהעלתה החנות לשרתיה לפני מספר ימים. מארק ריצ'רדסון, אחראי הפיתוח העסקי של Valve, סיפר שמדובר בצעד עליו חושבת החברה כבר זמן רב.

קל להבין את הרצון של Steam להתרחב: קהילת הגיימרים היא קהילה יחסית מצומצמת, והרבה יותר אנשים יוכלו להעזר בחנות ווירטואלית שתמכור מוצרים כמו אופיס ופוטושופ מאשר משחקי מחשב בלבד. נכון להיום עומד מספר המנויים ב-Steam על למעלה מ-40 מיליון משתמשים - סכום שיוכל לגדול משמעותית אם החנות תתחיל להציע מבחר גדול של תוכנות במחירים תחרותיים.

 

ב-Valve מזמינים מפתחי תוכנות לנסות להעלות את עבודתם לחנות דרך מערכת ה-Steam Greenlight אותה חשפה החברה לפני מספר שבועות. מערכת זאת מאפשרת לכל מפתח תוכנות או משחקים לנסות להעלות את יצירתו לחנות - כאשר מי שקובעים בסופו של דבר אם התוכנה תעלה או לא הם חברי הקהילה, שיכולים להצביע בעד התוכנות האהובות שלהם.

Steam Greenlight תעלה לאוויר ב-30.8, כשבוע לפני תאריך תחילת מכירת התוכנות בשירות. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:13 09.08.2012 | אור אור (אורח)

    אישית אני מפחד שבעקבות המהלך הזה, לא רק שסטים תיתן במה הרבה יותר גדולה לתוכנות מאשר למשחקים, אלא בעוד כמה שנים נראה אותה מוכרת אך ורק תוכנות.

  2. 2

    13:14 09.08.2012 | ShockMan ShockMan

    יפה מאד
    ככה יהיו סיילים נורמאלים חח

  3. 3

    13:22 09.08.2012 | gtsaf007 gtsaf007

    פוטושופ ב5$
    MAYA ב2$
    SONY VEGAS ב0.50$
    אחלה של דבר

  4. 4

    13:46 09.08.2012 | TheBaker TheBaker

    אני לא יודע איך הם מצפים שזה יצליח , אבל שיהיה

  5. 5

    14:06 09.08.2012 | קרייסיס קרייסיס (אורח)

    קרייסיס (באנגלית: Crysis) הוא משחק פעולה ממוחשב השייך לז'אנר "משחקי יריות" מגוף ראשון (קרי: המשחק מתבצע מנקודת מבטו של הגיבור הראשי). משחק זה פותח על ידי חברת קרייטק (Crytek). עלילת המשחק עוסקת בפלישת חייזרים לכדור הארץ בשנת 2020, ומתרחשת באי טרופי באוקיינוס השקט. שאיפתם של מפתחי המשחק הייתה להציג דמויות בעלות בינה מלאכותית אנושית הנלחמות לצד או נגד הדמות אותה מגלם השחקן, ששמה "נומאד", חייל בצוות הכוחות המיוחדים האמריקני.
    המאפיינים הגרפיים של המשחק זכו לעניין רב מאז חשיפתו לציבור[1]. המשחק יצא ב-13 בנובמבר 2007, לאחר פיתוח של שנתיים. עם יציאתו זכה לשבחים רבים ונבחר על ידי מספר רב של מבקרים לתואר "משחק השנה" לשנת 2007. בכנס של EA דווח כי נמכרו מעל למיליון עותקים של המשחק ברחבי העולם עד סוף חודש ינואר 2008.[2]
    יתוח המשחק החל בשנת 2005, כאשר התקציב שהוקצה למטלה עמד על 20 מיליון אירו, ובכך הפך המשחק לאחד מהיקרים ביותר שנוצרו.[3] צוות הפיתוח ביקש להדגיש את האספקט הוויזואלי של המשחק וליצור גרפיקה אשר תתעלה על כל אלו שהוצגו עד כה במשחקי מחשב.
    חברת Crytek שכרה אולפני הפקת סרטונים אשר הפיקו למענה סרטון וידאו המציג את מרכיבי המשחק; הסרטון והרמה הגרפית אשר הוצגה בו הוגדרו כמטרותיהם של המעצבים הגרפיים בצוות הפיתוח. למען הגשמת מטרתם נסעו המעצבים לטהיטי לביצוע מחקר בנוגע לנופי האי, אשר היווה השראה לחלק מהנופים במשחק.
    לאחר כשנה של עבודה, במהלך תערוכת "E3 2006", הוצגו הפירות הראשונים של צוות הפיתוח. בתערוכה הציגה החברה מספר סצינות מתוך המשחק, ובעיקרית שבהן נראה חייל משמיד קבוצת עצים באמצעות ירי במקלע. סצנה זו הדגימה את דרך העבודה של צוות הפיתוח - הם עמלו במשך שישה חודשים על מנת להביא לאפקט ויזואלי אמין של עץ המתפרק אט אט לחתיכות בעקבות ירי מרוכז, וזאת תוך התאמה לדרישות החומרה הבסיסיות של המשחק. לאחר מכן עמל הצוות במשך תקופת זמן דומה על מנת לשכפל אפקט זה על העצמים האחרים המופיעים במשחק.
    כבר בתחילת פיתוח מנוע המשחק, החלה העבודה על פיתוח "אפקט ההרס". בתחילה פותח גשר אשר תהליך הריסתו, כפי שיוצג לשחקן, יהיה דינאמי ולא יתבסס על הקרנות חוזרות ונשנות של סרט בודד. בתום השלמת פיתוח "אפקט ההרס" על הגשר החל צוות הפיתוח לתכנת את המנוע הגראפי כך שגם העצים ייהרסו באופן דומה. לאחר הצגת המשחק ב-E3, נוכח הפופולריות של הרעיון הזה, שקד צוות הפיתוח על הפיכתו של כל עצם כמעט במשחק לעצם שניתן להרוס אותו.[4]
    "אפקט ההרס" הוביל גם לשינוי במנגנון הבינה המלאכותית. הדינמיקה של הצמחייה הובילה למספר בעיות עם הבינה המלאכותית שאותה ניסו המפתחים להטמיע במשחק, בעיקר עקב העובדה שהדמויות הממוחשבות ניסו להתחבא מאחורי עצם שנהרס לפני כן. משום כך, ערך הצוות שינוי מקיף במנגנון הבינה המלאכותית, שבאמצעותו התמודד עם מספר בעיות.
    "חליפת הנאנו" אשר מעניקה לחלק מהדמויות במשחק יכולות משודרגות עדיין לא הוכרה במלואה ב-E3 כרכיב מפתח של המשחק. הרעיון לחליפה הועלה במטרה להפוך את המשחק לחדשני. על פי התכנון המקורי, היה השחקן צובר את כוחות החליפה במשך המשחק, באופן שהחליפה כפי שהיא מוכרת לשחקני המשחק כיום תהיה זמינה רק בסוף המשחק. צוות הפיתוח הבין שזו בעיה, וביצע שינויים בהתאם.
    צוות הפיתוח שם דגש על התאמה אישית של החליפה. כוונתו הייתה שהחליפה תאפשר לשחקנים לשחק במגוון דרכים, בין אם זו ריצה חפוזה, בדומה לזו אשר בסרט "רמבו", התגנבות, או שילוב של השתיים. בעזרת החליפה ביקש צוות הפיתוח להפוך את המשחק לייחודי, כך שזה יתעלה על משחקים שאופיים הוא "רוץ ותירה בהם לפני שהם יורים בך". כמו כן, הצוות רצה שהשחקן יוכל להתנסות באסטרטגיות, להיווכח שטעה, לסגת ולנסות שוב.
    מטרה נוספת של צוות הפיתוח היה תכנות בינה מלאכותית שתחקה התנהגות אנושית ככל הניתן ולא בינה מלאכותית "מושלמת". להדגמת הבינה האנושית, קרייטק הציגה סרטון וידאו של חיילים צפון-קוריאנים שקופצים מעל לגדר אבן. רוב החיילים נחתו על רגליהם, אך חלקם מעדו או נפלו.
    גרסת דמו של המשחק יצאה ב-26 באוקטובר 2007, ושלושה ימים לאחר מכן הועבר המשחק לייצור, כשבועיים לפני צאתו. ב-13 בנובמבר המשחק יצא בשתי גרסאות: הגרסה הבסיסית שעלתה 50 דולר, וגרסת האספנים, שעלתה 60 דולר. בנוסף למשחק, רוכשי גרסת האספנים קיבלו דיסק בונוס המכיל סרטוני "מאחורי הקלעים", וכן את סרטון הקונספט של המשחק, הפסקול הרשמי וספר המכיל ציורי קונספט. כמו כן, אלו שהזמינו את המשחק מראש קיבלו מספר בונוסים, ביניהם כלי רכב מיוחד למשחק ומדריך אסטרטגיה דיגיטלי למשחק.
    [עריכה]לאחר צאת המשחק
    המשחק יצר עומס רב על המחשבים בהם הופעל, ועקב כך הוא התנהל באיטיות. נוצרה ציפייה בקרב שחקני המשחק לצאתו של טלאי אשר יתקן את הבעיות שהתגלו בו. ב-8 בינואר 2008 פורסם הטלאי לעיל. הוא כלל מספר שינויים ותיקונים למשחקיות, שיפורי ביצועים טכניים ושיפור איזון הכוחות בין השחקנים במצב משחק מרובה משתתפים.[5]
    ב-29 בינואר 2008 הכריזה Crytek כי היא מפתחת גרסה של המנוע הגראפי "CryEngine2" לקונסולות ה-Xbox 360 וה-PS3.[6] במקביל עובדת החברה על מיטוב המנוע, והיא הודיעה כי שאיפתה להביא לכך שהמנוע הגרפי יעבוד גם על מחשבים חלשים יותר. כמו כן, הכריזה החברה כי קרייסיס הוא המשחק הראשון מתוך טרילוגיה של משחקים בנושא.
    ביוני 2008 הודיעה החברה על פיתוח Crysis Warhead, משחק שייתן לשחקן לגלם את דמותו של סייקו, חבר הצוות של נומאד שנמצא בצידו השני של האי בעת התרחשות המשחק הראשון. המשחק יצא ב-16 בספטמבר 2008 ונעשה בו שימוש בגרסה משופרת של המנוע "CryEngine2". עוד נטען על ידי החברה כי המשחק הוא לא חלק מהטרילוגיה.גרפיקההצמחייה הטיפוסית במשחק
    המשחק משתמש במנוע הגרפי CryEngine2, אשר פותח על ידי קרייטק. זהו המנוע המלא הראשון שתומך גם ב-DX9 וגם ב-DX10. כמו כן, המנוע תומך במעבדים מרובי ליבות, כך שהחישובים השונים מחולקים לליבות השונות, דבר המשפר את ביצועיו הטכניים של המשחק. התוכנה מונחית לזהות את מספר המעבדים או הליבות של המחשב ולחלק את עומס העיבוד ביניהם. ניתן להריץ את המשחק בשתי גרסאות: אחת התומכת בתקן פעולה של 32 סיביות ושנייה התומכת בתקן פעולה של 64 סיביות. המטרה בפיתוח הגרסה השנייה הייתה להעלות את הביצועים בכ-15% במעבדים ומערכות הפעלה התומכים בתקן עבודה של 64 סיביות.
    CryEngine2 משתמש במספר טכנולוגיות חדשות אשר רובן לא יושמו יחדיו במשחקים בטרם פיתוחו. קרייטק עצמה פיתחה את רוב טכנולוגיות המנוע, ובהן:[7]
    חלקיקים רכים (Soft Particles): מנוע המשחק משתמש בטכנולוגיה זו לדימוי אפקטים של עשן, אש ואבק. לחלקיקים יש צל המקנה לאש ולאבק מראה מציאותי יותר.
    טכנולוגיית מצללים מתקדמת: פעולה ההצללה מעניקה לאובייקטים מראה ומרקם הדומים יותר לאלה האמיתיים. המצלל יכול לגרום לאובייקט להיראות רטוב, נוצץ או מחוספס. מנוע המשחק תומך במודל הצללה 4.0.
    תאורה רחבת-טווח דינמית (HDR): טכנולוגיית תאורה זו מאפשרת לסצנות עם הבדלי תאורה גדולים וניגודיות גבוהה להיראות מציאותיות יותר.
    קרני שמש ומעבר אור דרך חומרים: התאורה במשחק תוכננה כך שמבחינה גרפית, נדמה כי האור חודר דרך עצמים מסוימים, לדוגמה עלי דקל, וגורם להם לזהור. האפקט דומה לאפקט של משקפי שמש.
    צללים רכים (Soft Shadows): בדרך כלל, ניתן היה לראות את הרכב הפיקסלים של קצוות הצללים במשחקי המחשב. במשחק הצללים דינמיים וקצותיהם "רכים" יותר.
    טשטוש תנועה: הטכנולוגיה מתעתעת בעיני הצופה בכך שהתנועה תיראה חלקה יותר מן הרגיל. חפצים נעים יהיו מטושטשים בהתאם למהירותם. כך גם תיראה תנועת המצלמה - כאשר המצלמה תנוע מהר, כל המסך יטושטש.
    עומק שדה: עומק שדה יכול לשפר את חוויית המשחק במספר דרכים. עומק שדה מדמה את התנהגות העין או המצלמה על ידי טשטוש עצמים רחוקים או קרובים יותר לאזור שבו מתמקדת העין. הטכנולוגיה הזו היא גם כלי סינמטי, כאשר ברצון המפתחים לגרום לשחקן להתמקד באובייקט מסוים.
    הסתגלות העין: המנוע מדמה את הסתגלות העין האנושית לשינויים מידיים או גדולים בתנאי התאורה, כמו יציאה מחדר חשוך לאזור שטוף שמש.
    מעבר בין יום ולילה: השעה מתקדמת במשחק עם התקדמות השלבים, כך שהשמש זורחת ושוקעת תוך כדי משחק. במצב ריבוי המשתתפים, אורך כל יממה במשחק הוא שעתיים.
    ים תלת-ממדי: הים מעוצב באופן דינמי על ידי הרוח והגלים. הגלים יינתזו על החוף בהתאם לצורתו ועומק הים. גם בתוך המים מוצגים צללים ותאורה מתאימים.
    עננים בעלי נפח: בעזרת טכניקת הידור מתקדמת, קרייטק פיתחה עננים הנראים כבעלי נפח ומוארים בזמן אמת כך שמתאפשרת תנועה דרכם. העננים מטילים צל על מה שנמצא תחתיהם.
    מגוון חיות: ברחבי האי ישנם מספר סוגים של בעלי חיים, ביניהם תרנגולות, דגים, ציפורים, צפרדעים, סרטנים וצבים. לחיות יש בינה מלאכותית מצומצמת מאוד, והן יגיבו לפעולותיו של השחקן.
    [עריכה]מאפיינים פיזיים של עולם המשחקבקתה שנהרסה על ידי רימון יד. להשוואה, ניתן לראות ברקע בקתה דומה לא הרוסה
    יש חשיבות רבה להתנהגות ה"פיזיקלית" של הדומם והצומח שבמשחק. סביבת המשחק הנה אינטראקטיבית - הבתים, הצמחים והחפצים השונים דינמיים לחלוטין, כך שרובם ניתנים להריסה בכל עת. הסביבה תשתנה בהתאם לפעולות השחקן: הצמחייה תנוע כאשר תיפגע או ייווצר מגע בינה לבין גוף נע, ואף תיהרס ותישבר כאשר קליעים יפגעו בה. האפקט הוא לא רק ויזואלי, שכן עצים נופלים עלולים לפגוע בחיילים ולגרום להם נזק. בקתות ניתנות להשמדה בקלות יחסית, למשל מהתרסקות של מסוק, ובכך ייהרגו כל האנשים שנמצאים בהן. בעזרת תנועת הצמחייה, השחקן יכול לזהות את מיקומם של חיילי האויב.
    הירי עוצב כך שתיווצר ההרגשה שהשחקן יורה בנשק אמיתי. ניסיון לירות במטרה רחוקה הוא אתגר הודות לרתע של כלי הנשק ולכוח הכבידה המשפיע על המסלול הבליסטי של הקליעים.
    [עריכה]עלילה

    [עריכה]רקע
    באוגוסט 2019 צוות ארכאולוגים אמריקנים שעבד באי בים סין הדרומי עמד על סף תגלית חשובה לגבי חפץ חייזרי עתיק שהיה באי. אסטרואיד גדול התרסק באי, ובאופן מפתיע האי לא נהרס. הצבא הצפון-קוריאני נשלח לאי במטרה לגלות מה עומד מאחורי נחיתת האסטרואיד המסתורי. בהתמקמם באי, חוטפים הקוריאנים את צוות המחקר. ארצות הברית מגיבה בשליחת צוות כוחות מיוחדים, הנתמך על ידי הצי האמריקני. במהרה מתגלה לאמריקנים שהקוריאנים הספיקו להקים מספר בסיסים צבאיים באי לאחר שפינו את התושבים המקומיים תוך מספר ימים.
    השחקן מגלם את נומאד, חייל המהווה חלק מצוות הכוחות המיוחדים של ארצות הברית. הצוות נשלח לאי במטרה לחקור את המקרה ולהשיב את המדענים. נומאד מצויד בחליפת היי-טק הנקראת "Nanosuit" (בעברית: "חליפת נאנו"), שביכולתה להגן על נומאד מתקיפות, לחזק את שריריו או להגביר את מהירותו, וכן להסוות אותו באופן זמני מהאויב. נומאד צונח לתוך האי הטרופי בו אורבים לו אויבים ומכונות חייזריות אשר הורגות את הקוריאנים ואת האמריקנים כאחד. בתחילה, על נומאד להדוף את הצבא הקוריאני שנמצא ברחבי האי.
    [עריכה]במשחק עצמושני חיילים אמריקנים בתוך כדור הקרח
    בזמן הצניחה לאי, לפנות בוקר, מתנגש עצם לא ידוע בנומאד ומפיל אותו לים. נומאד ממהר להצטרף לצוותו, אך הוא מגלה בצער רב את גופת חברו לצוות תלויה על עץ בג'ונגל. בהמשך, נחטף חבר אחר לצוות על ידי גוף חייזרי ונמצא מת. עם זאת, ממשיך נומאד במשימותיו, ביניהן הצלתה של מרגלת מידי הקוריאנים,והשמדת מספר בסיסים קוריאנים. במהלך המשחק מגלה נומאד שגם לקוריאנים יש חליפות נאנו משלהם,אך חליפות אלה הינן חיקוי זול של החליפה האמריקאית המקורית.
    בעוד הסכסוך האמריקני-קוריאני מתגבר, עורר החפץ שבאתר הארכאולוגי את החייזרים שהיו רדומים על האי. האסטרואיד נפתח ונחשפת ספינה אם חייזרית. המכונות החייזריות יוצאות מן הספינה בכמות קטנה. נומאד נכנס לספינה, חוקר שם את הסביבה החייזרית נטולת כוח הכבידה ומשיג מידע יקר ערך על הפולשים החייזריים. בצאתו מהספינה, יוצרת הספינה בפתאומיות כדור קרח עצום,שנועד לספק למכונות החייזריות סביבה טבעית ונוחה ללחימה. חלק גדול של האי קופא, כולל כל העצמים ברדיוס ספירת הקרח. הג'ונגל ירוק-העד, החי והמבריק בשמש הופך במהירות לשממה לבנה, חיוורת וקפואה, מלאה בנטיפי קרח ובעצים שנשברים ומתרסקים לרסיסים עם כל פגיעה בהם. כתוצאה מכך נוצר אקלים קיצוני לא יציב באי.
    האויב החייזרי תוקף בכלי נשק מפותחים ומסוכנים מאוד. נוכח הסכנה הנשקפת להם, מתאחדים הצפון-קוריאנים והאמריקנים לצבא אחד,אך רוב הצבא האמריקני נסוג מהחלק הקרוב לקיפאון. נומאד ניצב מול רובוטים עוינים בגדלים שונים. ביכולתם לדרוך, למעוך ולרסק את השחקן, וכן לשלוח קרני הקפאה. בנקודה זו על נומאד לעצור את הפלישה ולמנוע מהחייזרים לצאת מהאי, במטרה להציל את העולם מן האיום.
    נומאד בורח מהאי ונאסף על ידי נושאת המטוסים הראשית של הצי. בספינה נחשפת העובדה שלאדמירל האמריקני יש רשות להשתמש בנשק גרעיני במטרה להשמיד לחלוטין את החייזרים. אף על פי כן, לאחר פגיעת הפצצה באי מתברר כי היא גרמה לגדילתו של כדור הקרח. כתוצאה מכך, רבבות מכונות חייזריות תוקפות את הצי ומתנהל קרב אפי בין החייזרים לאמריקנים. בקרב האחרון נומאד והחייל הבריטי סייקו נלחמים במכונת קרב חייזרית עצומה על סיפון נושאת המטוסים. נומאד מצליח להשמיד את המכונה החייזרית והיא מתרסקת על נושאת המטוסים ובכך גורמת לטביעתה. נומאד מצליח לברוח מהספינה הטובעת בעזרת סייקו, שלוקח את נומאד במסוק. הסצנה האחרונה במשחק היא חזרתם של נומאד וסייקו לאי, במטרה להשיב את פרופט, מפקד צוותם, אשר נותר שם משלביו הקודמים של המשחק,ולמרבה ההפתעה שיגר אות מצוקה למסוקם.

  6. 6

    15:47 09.08.2012 | חגשלדךגשדךצב חגשלדךגשדךצב (אורח)

    אני למצוץ לכלב של השכן שלי

  7. 7

    16:13 09.08.2012 | WarFox89 WarFox89

    רעיון מצויין של סטים !

  8. 8

    18:27 09.08.2012 | danvar danvar (אורח)

    אני בעד לסגור את אתר ויגיימס!!!
    מאז ש ududy עזב כל הכתבות נמצאות ב Games.co.il יותר מוקדם וכולם כותבים ספאם.
    נ.ב - אני מכיר סיני שרוצה שיזיינו אותו בתחת.

  9. 9

    10:58 10.08.2012 | Goosh_kakA Goosh_kakA

    5,6,8 faggots

  10. 10

    23:40 10.08.2012 | Futtbucker Futtbucker (אורח)

    שיעשו שרק משתמשים רשומים יוכלו להגיב,כבר נמאס מהערסים המפגרים בני 10 שמחפשים GTA San Andreas בגוגל ואיכשהו מגיעים לפה

  11. 11

    21:13 11.08.2012 | חדשות 10 חדשות 10 (אורח)

    בא לי גברים סינים בתחת

  12. 12

    11:10 14.08.2012 | שרוליק שרוליק (אורח)

    מוכר גברים סינים שרוצים שיזינו אותם בתחת! רק שקל תישעים

  13. 13

       | פורסם ע"י