הרשמה

יוביסופט נפטרת מה-DRM

הגיע הזמן: יוביסופט הודיעה כי היא תפסיק להשתמש במערכת ה-DRM הדרקונית שלה

 סוף סוף אפשר להתנתק מהאינטרנט: חברת המשחקים יוביסופט הודיעה באופן רשמי כי היא זונחת את מנגנון ה-DRM שלה, שדרש מכל מי שרצה לשחק בגרסאות ה-PC של המשחקים שלה להיות מחובר לאינטרנט באופן קבוע. לפי הודעת החברה, משחקי ה-PC הבאים שלה יכללו מנגנון הגנה פשוט והוגן יותר.

DRM, ראשי תיבות של Digital Rights Managment, הוא שם כולל למנגנונים שנועדו לשמור על זכויות יוצרים, על ידי הטמעת הגבלות שונות ומשונות על מוצרים דיגיטליים. ביוביסופט הפעילו בשנים האחרונות מנגנון DRM קפדני מאוד, שדרש מהשחקנים להיות מחוברים לרשת כל זמן שהם שיחקו במשחקים שלהם, כדי שהמשחק יוכל תמיד ליצור קשר עם שרתי החברה ו"לאמת" את עצמו. ברגע שהגיימרים נותקו מהרשת - המשחק הפסיק לעבוד.

המנגנון הזה זכה לביקורת רבה מצד הגיימרים, שלא ממש הבינו למה החברה מגבילה אותם כל כך אחרי שהם הסכימו לשלם לה כסף בשביל המשחקים שלה. כעת, יוביסופט סוף סוף מודה שהיא כנראה הלכה רחוק מדי. לטענת יוביסופט, היא ערכה שינוי מהותי במערכת ה-DRM שלה כבר בחודש יוני - ומעתה נדרש חיבור לאינטרנט רק בפעם הראשונה בה מפעילים את המשחק, ולאחר מכן אפשר לשחק גם כשמנותקים מהרשת.

 

"הקשבנו לביקורת, והחל מחודש יוני כל משחקי ה-PC שלנו דורשים חיבור אחד לרשת בשביל לבצע אקטיבציה, שנעשה במהלך ההתקנה הראשונית של המשחק. לאחר מכן - השחקנים יכולים לשחק במשחק גם כשהם מנותקים", הסבירה סטפני פלרוטי, האחראית בחברה על משחקי רשת, ל-RockPaperShotgun.

"כמובן שאם שחקנים רוצים לשחק ברשת או במולטיפלייר, הם יצטרכו להיות מחוברים לרשת... אבל אם נניח הם ירצו להנות מהקמפיין לשחק יחיד של Assassin's Creed 3, הם יוכלו לעשות זאת בלי להיות מחוברים. עוד משהו שניתן לעשות הוא לבצע אקטיבציה למשחק על מספר בלתי מוגבל של מחשבים שונים", היא הוסיפה 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:52 05.09.2012 | ק'ק ק'ק (אורח)

    יש סופסוף אחרי הרבה זמן

  2. 2

    17:39 05.09.2012 | WarFox89 WarFox89

    כל הכבוד יוביסופט ! תמיד האמנתי בהם ! מפיצה מאוד הגונה :)
    (בהשוואה כמובן לפיצות אחרות שאני לא הולך לנקוט בשמם)

  3. 3

    18:44 05.09.2012 | דודי דודי (אורח)

    2 כמו אקטיביזן ואיאיי

  4. 4

    20:58 05.09.2012 | איפפפפפפפפפפפה יעקב כפרה עליך איפפפפפפפפפפפה יעקב כפרה עליך (אורח)

    כפרות יעקב

  5. 5

    20:58 05.09.2012 | תתודה תתודה (אורח)

    אני אועהבעא סי ניחם

  6. 6

    21:00 05.09.2012 | חחח ייעקב כגכ כפרות ספם סטייל חחח ייעקב כגכ כפרות ספם סטייל (אורח)

    jkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjjkjkjjkjjkjkjkkjkkjkjkjkjkjkjkkjkkjkkkkjkkjkjjk

  7. 7

    02:58 06.09.2012 | :O :O (אורח)

    אני זוכר שהם אמרו את זה כבר מספר פעמים במהלך השנים האחרונות ובגלל שלא פיקחו על זה כמו שצריך הם גרמו להרבה משחקים *עדיין* לצאת עם DRM

    לדעתי הם צריכים לזרוק את כל רעיון הDRM לפח כבר...
    אנחנו כבר עוד מאט ב2013... היה להם מספיק זמן להבין שהם גרמו לפירטיות *לעלות* לבמקום לרדת..

  8. 8

       | פורסם ע"י