הרשמה

ה-Wii U תהיה נעולת איזורים

מתכננים לקנות Wii U בארה"ב? לא תוכלו להריץ עליה משחקים מהארץ

 שוב חוזר הניגון: נינטנדו הכריזה כי הקונסולה הבאה שלה, ה-Wii U, תהיה נעולת איזורים. המשמעות - אם תרכשו את הקונסולה בארה"ב, תוכלו להריץ עליה אך ורק משחקים שיירכשו באמריקה. לארץ תגיע ככל הנראה הגירסה האירופאית של הקונסולה - מה שאומר שרוב המשחקים שימכרו כאן לא ירוצו על קונסולות אמריקאיות או יפניות. המידע, שפורסם לראשונה במגזין המשחקים היפני Famitsu, אושר גם בסניף האירופאי של נינטנדו על ידי האתר Eurogamer.

מדובר בצעד צפוי למדי, שכן נינטנדו נוהגת לנעול את הקונסולות שלה על בסיס קבוע: ה-Wii הייתה נעולת איזורים מיום היוולדה, וכמוה גם ה-3DS הניידת, זאת למרות שעד כה קונסולות ניידות לא היו נעולות איזורית.

בנינטנדו אמרו מספר פעמים שהסיבה לנעילה היא כדי להגן על הגיימרים הצעירים, ולוודא שכל בעל קונסולה ידע בדיוק מה הגבלת הגיל במשחקים שהוא רוכש. מכיוון שבכל איזור יש נהלים אחרים של סימון גילאים הסיבה הזו נשמעת הגיונית - אך סביר להניח שהיא לא הדבר היחיד שעומד מאחורי ההחלטה לנעול את הקונסולות: בצורה זו נינטנדו שולטת על מערך ההפצה שלה, ומקשה מאוד על גיימרים שרוצים לייבא את המשחקים שלהם מארץ אחרת, ובכך "לעקוף" את סניף נינטנדו המקומי.

 

אם אתם מתכוונים לרכוש לעצמכם Wii U בהשקה המתקרבת (הקונסולה תושק ברחבי העולם בחודשים נובמבר-דצמבר), זכרו לבדוק בדיוק איזה דגם של הקונסולה אתם רוכשים, ו"להתאים" לו משחקים תואמים. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא על ידי בחינת סימוני הגבלת הגילאים על עטיפות המשחקים והקונסולה: אם אתם רואים מלבן ועליו אות (למשל E) - מדובר בגירסה אמריקאית. אם, לעומת זאת, בתוך המלבן יש מספר (נניח 18) - מדובר בגירסה אירופאית.

נינטנדו היא חברת המשחקים האחרונה שעדיין משתמשת בצורה קנאית בנעילה איזורית. סוני זנחה כמעט לחלוטין את הנעילה בקונסולות הפלייסטיישן 3 וה-Vita, ולמעט מקרים יוצאי דופן משחקים ירוצו על כל דגמי הקונסולה בלי קשר להיכן הם נרכשו. מיקרוסופט אמנם מאפשרת נעילה איזורית, אך משאירה את הבחירה למפיצות המשחקים - וחלק גדול ממשחקי ה-Xbox 360 אינם נעולים (ריג'ן פרי). 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:09 24.09.2012 | Vgames זורקים על הקהילה Vgames זורקים על הקהילה (אורח)

    איך אתם מאפשרים לתופעה כזו להמשך חודשים?!
    ילד מסכן עם הפרעות התנהגות הפך את האתר למקום שבו הוא מרגיש מיוחד... אתם מפחדים שהוא יתאבד אם תחסמו אותו?

  2. 2

    09:53 25.09.2012 | אכן אכן (אורח)

    ל-6, הם לא באמת יכולים לחסום משתמשים לא רשומים, כל אדם יכול לבוא לרשום כינוי מונפץ עד מאוד ולהגיב פה ואין שום דרך בעולם לעקוב אחרי זה, מה שהם כן יכולים לעשות זה לבטל את האפשרות למשתמשים לא רשומים להגיב, ואז לעקוב אחרי המשתמשים הרשומים ולחסום אותם אחד אחד, ואם אותו בעל משתמש ממשיך ויוצר משתמשים חדשים ועושה את אותם הבעיות תמיד אפשר לחסום את כתובת המק שלו ואת האייפי שלו ובכך לחסום לו גישה לצמיתות לאתר עצמו, אבל למה לויגיימס לעשות את זה שגם ככה האתר שלהם בירידה ויש אתרי משחקים בארץ שמובילים עליהם בהרבה? האתר הפך לאתר מהדרג התחתון שיישמח לקבל משתמשים מכל סוג גם אם הם בעלי הפרעת אישיות והתנהגות

  3. 3

       | פורסם ע"י