הרשמה

הפורנו מגיע ל-Xbox 360?

מדוע אתר פורנו פרסם הודעה לפיה הוא עומד להגיע בקרוב ל-Xbox? ומה היה למיקרוסופט להגיד על זה?

מכונת משחקים ופורנו? אתר פורנו פופולרי ששמו ישאר אנונימי (בכל זאת, יש כאן ילדים), פרסם הודעה לפיה הוא הולך להיות "אתר הפורנו הראשון שעושה דרכו לקונסולת ה-Xbox 360". אך האם זה אומר שהקונסולה של מיקרוסופט הולכת להפוך בקרוב למכונת פורנו? לא בדיוק.

האתר פשוט מפנה את הגולשים להשתמש בדפדפן המובנה של ה-Xbox 360, שזמין כעת לרשומים לבטא הפומבית של ה-Dashboard הבא של הקונסולה, ויהפוך לזמין לכלל המשתמשים בהמשך השנה. לפי ההגיון הזה, כמעט כל אתר בעולם "עושה דרכו לקונסולת ה-Xbox 360", ולא ברור מה גרם לאתר המסויים הזה להכריז על כך שהוא הראשון להגיע לשם.

"לא משנה אם אתם מחסלים נובים ב-Modern Warfare 3, ממגרים מפלצות ב-Boarderlands 2 או מנצחים בגדול ב-Madden NFL 13, תמיד תהיו במרחק כמה קליקים פשוטים מתכנים פורנוגרפיים", נכתב בהודעה שפרסם האתר. בעלי האתר גם ערכו תמונה בה הלוגו שלו מופיע כחלק מה"אריחים" מהם מורכב ממשק הקונסולה:

 

במיקרוסופט לא ממש התלהבו מההכרזה החד צדדית של האתר. "כדי שנהיה ברורים, אנחנו מוסיפים את Internet Explorer ל-Xbox Live, ולא את ספקי התוכן למבוגרים כמו האתר המדובר, או כל אתר תוכן ספציפי אחר. בנוסף, אנחנו מאפשרים למשתמשים ולהורים להסיר את אפשרות הדפדפן מהחשבונות שלהם. הגישה לדפדפן האיטנרנט מחשבונות המקושרים לילדים אף חסומה כברירת מחדל", מסרו מהחברה.

אז לא - ה-Xbox 360 לא הופכת למכונת פורנו - פשוט מדובר באתר ספציפי שיצא בהודעה יצירתית למדי. עם זאת, ההודעה הזאת מעניינת כי היא חושפת את הצד הבעייתי של שחרור דפדפן האינטרנט בקונסולה שלה. במסיבת העיתונאים של החברה ב-E3, התגאתה מיקרוסופט על כך שזה דפדפן האינטרנט ה"מלא" הטוב ביותר שיצא עד היום לקונסולה - אך לא התייחסה לכך שתוספת של דפדפן כזה הופכת את הקונסולה באופן אוטומטי לבטוחה פחות בשביל משתמשים צעירים, ופוגעת בתדמית ה"לכל המשפחה" שלה.

ההמלצה הגורפת לכל בעלי הקונסולה צריכה להיות מעתה זהה לזו שניתנת לבעלי המחשבים בעלי האינטרנט: לפעול בזהירות, ואם יש ילדים קטנים בבית לפקח וללמד אותם מה מותר ומה אסור, וכשהם גדולים מספיק להסביר להם מדוע תעשיית הפורנוגרפיה לא ממש מומלצת לצריכה מבחינה מוסרית, ולספק להם דוגמאות לייצוגים בריאים יותר של אהבה ומיניות.

עקב הנושא הרגיש של האייטם והנטייה של התגובות באתר להפוך לצבעוניות במיוחד גם שמדובר בנושאים פחות נפיצים - לא יתאפשרו תגובות לאייטם הזה.