הרשמה

מהפך: ה-PS3 עוקפת את ה-Xbox 360

בדקה התשעים של הדור הנוכחי: תפנית מפתיעה במלחמת הקונסולות

 כבר לא במקום השלישי: דו"ח חדש של ה-International Data Corporation מציג נתונים לפיהם קונסולת הפלייסטיישן 3 הצליחה לעקוף את קונסולת ה-Xbox 360 במכירות חומרה - ובכך להפוך לקונסולת ה-HD המצליחה ביותר בעולם. מדובר במהפך של ממש, אחרי שנים רבות בהן ה-Xbox 360 היתה הקונסולה הנמכרת ביותר בעולם.

על פי הדו"ח, מיקרוסופט שלחה לחנויות 76 מיליון קונסולות Xbox 360 מאז השקת הקונסולה - וסוני שלחה 77 מיליון. יש לציין שהדו"ח מתייחס ליחידות שנשלחו לחנויות ולא למכירות עצמן - מה שאומר שייתכן שבפועל, נמכרו יותר יחידות של ה-Xbox מאשר של הפלייסטיישן. עם זאת, כשההפרש עומד על מיליון יחידות - כמות גדולה לכל הדעות - סביר להניח שזה לא המקרה.

הנתונים האלה מגיעים רגע לפני שנפתח דור חדש לגמרי של קונסולות. סוני ומיקרוסופט אמורות, על פי דיווחים רבים, להציג את קונסולות הדור הבא שלהן בהמשך השנה - ובכך לפתוח ב"מלחמה" חדשה לגמרי. יהיה מעניין לראות את מיקרוסופט תצליח לשחזר את ההישג המרשים שלה עם קונסולת ה-Xbox הבאה, ולהמשיך לתת פייט לסוני גם בשנים הקרובות. 

 

ומה עם נינטנדו? למרות שה-Wii אינה מוזכרת בדו"ח, היא נמצאת במקום הראשון בדור הקונסולות הנוכחי, ובהפרש גדול. בחודש ספטמבר נינטנדו דיווחה כי היא מתקרבת לקו ה-100 מיליון יחידות. 

מצד שני, אנשי ה-IDC חוזים שה-Wii U, הקונסולה הנוכחית של נינטנדו, לא תצליח לשחזר את ההצלחה של קודמתה. הם אמנם חוזים שהקונסולה לא תכשל ושהיא "תצליח למצוא את השוק שלה", אך מצפים שהיא תצליח למכור כ-50 מיליון יחידות עד סוף שנת 2016 - כמחצית ממכירות ה-Wii המקורית. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:30 14.01.2013 | adartzt12 adartzt12

    יפה
    מקווה שימכרו עוד 20 מיליון

  2. 2

    14:47 19.01.2013 | newq11 newq11

    זה היה צפווי

  3. 3

       | פורסם ע"י