הרשמה

Crytek: קרייסיס 3 הוא יצירת מופת

המנהל של Crytek חושב שהמשחק החדש שלו הוא יצירת מופת. אז איך הוא מסביר את הציונים הנמוכים?

 אות מופת: קוואט יירלי, המייסד והמנהל של אולפן המשחקים Crytek, אוהב את המשחק החדש שלו. כל כך אוהב, עד שבראיון ל-Gamasutra הוא כינה את המשחק, Crysis 3, כ"יצירת המופת שלנו". 

יירלי מאמין שמדובר במשחק הכי טוב של האולפן עד היום. "הוא יותר טוב מ-Crysis 2, הוא יותר טוב מ-Crysis 1. גם מבחינה טכנית, גם מבינה יצירתית, גם מבחינת הסיפור. מכל הבחינות", הוא אמר. אך למרות האמונה הזאת - נראה שמבקרי המשחקים לאו דווקא מסכימים: המשחק החדש זכה לממוצע ציונים של 77 אחוזים בלבד, זאת לעומת 86 אחוזים למשחק הקודם ו-91 אחוזים למשחק הראשון (הציונים מתייחסים לגרסאות ה-PC). 

איך הוא מסביר את הפער בין האמונה שלו לבין הציונים? תשישות. יירלי חושב שהגיימרים של היום כבר עייפים מדור הקונסולות הנוכחי ומהרמה הטכנית הכללית של המשחקים בני ימינו. לטענתו - העייפות והתשישות האלה מקשות על הגיימרים ועל מבקרי המשחקים להתרגש ממשחקים חדשים - וזו הסיבה שממוצע הציונים יורד.

 

"יש משחקים שאיבדו 20 אחוזים [מהציון שלהם - א.ר], זאת למרות שהם עדיין משחקים מצויינים", הוא מסביר: "זה בגלל שיש תשישות בעקבות הדור הישן. השווקים בירידה, הציפיות של אנשים הרבה יותר ראדיקליות ממה שהדור הנוכחי של המשחקים יכול לספק להם".

 הפתרון, לטענתו, טמון בדור הבא של הקונסולות: "אני חושב שדור חדש של קונסולות יצית מחדש את השוק, ויגרום לעלייה מחדש של הציונים. הוא גם יוכל ליצור רעיונות חדשים למשחקים שהפלטפורמות הנוכחיות לא יכולות להריץ".

בעוד הדברים של יירלי בהחלט מעניינים - יש בהן גם ניחוח לא נעים של צדקנות ושחצנות. Crysis 3 לא זכה לציונים טובים כשל המשחקים הקודמים להם - אבל זה בעצם לא אשמת המשחק אלא "אשמת השוק". אפשר להבין למה מפתח משחקים מעוניין להגן על המוצר שלו - אבל לפעמים כדאי גם להסתכל החוצה ולנסות ללמוד מהביקורת במקום לבטל אותה. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:26 03.03.2013 | ShiTDemoN ShiTDemoN

    Crysis 3 לא משחק טוב, ו-Crytek מתים בשבילי כי הם אמרו שסינגל צריך להיעלם מהעולם.

    כל מה שהם יודעים לעשות זה רק גראפיקה.

  2. 2

    19:04 03.03.2013 | WarFox89 WarFox89

    הוא מנסה לשחכנע את עצמו במה שלא קיים. מאז קרייסיס WARHEAD כל משחק שלהם זה זבל טהור שלא מציג כלום חוץ מגרפיקה.

  3. 3

    19:02 04.03.2013 | MUZIMUZI MUZIMUZI

    לא שיחקתי עעדיין במשחק( טיפה בבטא היה נחמד )
    אבל יש משהו במה שהוא אומר, אנשים כל הזמן התרגלו להכי טוב אז כבר בלתי אפשרי להרשים אותם

  4. 4

    22:21 04.03.2013 | רונן רונן

    מצד אחד, תשובתו במידה מסוימת יכולה להיות נכונה והגיונית, כי אני מניח שתשישות היא גורם, אך מצד שני, משחקים אחרים שיצאו לאחרונה, כמו פאר-קראי 3 וטמוב ריידר החדש, הצליחו הרבה יותר במבחן המבקר. אז כן, כנראה שזה בעיקר תירוץ.

    רונן.

  5. 5

       | פורסם ע"י