הרשמה

ה-Steam Box הראשון יעלה 1,000 דולר

ה-Xi3 Piston תצא כבר השנה - ותעלה ככל הנראה יותר מקונסולות הדור הבא של סוני ומיקרוסופט

 ה-Steam Box מתקרבת: חברת המחשבים Xi3 פתחה את ההזמנות המוקדמות ל-Piston שלה - המחשב האישי הזעיר, שנוצר לפי ההנחיות של חברת Valve ויהיה חלק ממיזם קונסולות ה-Steam Box. על פי הפרטים שנחשפו בעמוד ההזמנה המוקדמת - הקונסולה צפויה לצאת בתקופת החגים הנוצריים לקראת סוף השנה, הגירסה הבסיסית שלה תעלה 1,000 דולר ומי שיזמין אותה בימים הקרובים יהנה מהנחה של 100 דולרים.

למרות שה-Piston לא תהיה קונסולת Steam ה"רשמית", ב-Valve תומכים בה בצורה מלאה, והיא למעשה ה-Steam Box הראשונה (ובינתיים - היחידה) שנחשפה. המחשב עצמו צפוי להיות זעיר ומודולרי - מה שאומר שאפשר יהיה לשלב אותו בקלות בסלון לצד הטלוויזיה - ובניגוד לקונסולות ה"סגורות" יהיה אפשר גם לעדכן את רכיביו במהלך השנים ובכך לשמור עליו עדכני חומרתית במשך השנים הבאות. 

המודל הבסיסי של ה-Piston יכלול מעבד ארבע ליבות במהירות שעון של 3.2Ghz, שמונה גיגה של זכרון RAM וכונן SSD בנפח 128 גיגה. מחיר הדגם הזה עומד כעת על 899 דולרים, ויעלה בימים הקרובים ל-999 דולרים. מי שמעונין בנפח אכסון גדול יותר יוכל לשדרג את הכונן ל-256 גיגה בעלות של 340 דולרים נוספים, או ל-512 גיגה ב-750 דולרים. המחירים גבוהים כל כך מכיוון שמדובר בכונני SSD יקרים - וסביר להניח שיהיה ניתן לחבר לקונסולה כונן חיצוני סטנדרטי בחיבור USB, ובכך להגדיל את הנפח בעלות סבירה יותר.

 

נכון לעכשיו, נראה שהבעיה הגדולה ביותר של ה-Piston היא המחיר הלא כל כך אטרקטיבי שלה: כשקונסולת ה-PC הזו תצא לשוק, היא תצטרך להתמודד עם הפלייסטיישן 4, וסביר להניח שגם עם קונסולת ה-Xbox הבאה. אמנם מחירן של שתי הקונסולות הנ"ל עדיין לא נקבע, אך סביר להניח שהוא יהיה נמוך בכמה מאות דולרים ממחיר ה-Piston. 

וזה מבלי להזכיר את הקונסולה הרשמית של Valve - שעל פי השמועות תצא גם היא באותו פרק זמן, וגם איתה תצטרך ה-Piston להתמודד במלחמה על הארנק שלנו. ב-Valve גם יוכלו להרשות לעצמם לסבסד את מחיר הקונסולה שלהם כדי להרוויח מאוחר יותר ממכירות משחקים - טקטיקה עסקית בה Xi3 אינה יכולה להרשו לעצמה.

למרות שכרגע ה"קונסולה" הזו נראית אטרקטיבית, במיוחד ביחס בין הגודל הקומפקטי לעוצמה שלה, כלל לא בטוח שהיא עדיין תחשב לכזו כשהיא סוף סוף תצא בנובמבר-דצמבר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:46 11.03.2013 | §gOOg§ §gOOg§

    נראה אחלה מוצר רק שאין כלכך מה לקנות אותו אם כבר יש לך מחשב טוב.

    עזבו, אין סיבה לקנות אף קונסולה אם יש לך מחשב טוב

  2. 2

    22:46 11.03.2013 | Zeev Zeev

    מחזק את #1
    הקונסולות אצלי מעלות עבק לאחר ששדרגתי את המחשב שלי לפני מספר חודשים. אני מחבר שלט תוכנה שמדמה לי קונסולה והופך את המחשב לקונסולה.

  3. 3

    17:32 12.03.2013 | yony.z yony.z

    מאוד יקר ביחס לרכיבים.
    אגב, SSD בנפח 128 ג'יגה מדגם M4 עולה בארץ 550 ש"ח, כאשר דגם של 256 ג'יגה עולה 950 ש"ח - הבדל של 400 ש"ח. לא ברור למה לעזאזל יצרנית ה-steam box הנ"ל מבקשת תוספת של 370 דולר להגדלת ה-SSD מ-128 ל-256 ג'יגה. אידיוט מי שקונה את זה.

  4. 4

       | פורסם ע"י