הרשמה

ה-NSA מחפש טרוריסטים ב-World of Warcraft

הגיימרים חשופים לריגול

דיווח חדש חושף שה-NSA, סוכנות הביון האמריקאית, עוקב אחרי שחקני Xbox Live, World of Warcraft, Second Life ושירותים נוספים. הפרשה נחשפה בשיתוף פעולה של עיתוני The Guardian, New York Times ו-ProPublica. החשיפה עצמה מגובה ע"י אדוארד סנודן (Edward Snowden), המדליף המפורסם שמככב בכותרות, שהדליף מסמכים בנוגע לפרשה.

המסמכים שסונדן הדליף מצביעים על כך שה-NSA שתלה שחקנים בתוך World of warcraft כדי לעקוב אחר ההתנהגות שלהם ואף מקרים מסוימים בהם ה-NSA ניסו לגייס שחקנים ותיקים למענם. קובץ המסמכים שנקרא "ניצול טרוריסטי של משחקים והסביבה הוירטואלית", מציין בתוכו שלסוכנות היו כוונות ואת האמצעים להשתמש במידע של משתמשי ה-Xbox Live במטרה לעקוב אחר 48 מיליון המשתמשים בה.

המסמכים מזהירים מכך שפעילי טרור ישתמשו במשחקי רשת כדי "להתחבא באוויר הפתוח", ובעצם לתקשר בתוך סביבה וירטואלית שנראית תמימה מבחוץ והשימושים העיקריים שלה שונים בתכלית מתאי טרור. מצוין בנוסף שה-NSA היו משתמשים בסוכנים שלהם ועובדי צד שלישי כדי לחקור את האפשרות לפעילות טרוריסטית בתוך סביבה וירטואלית. המסמכים מראים שתאי טרור כמו הטאליבן, חיזבללאה, חאמס ומדענים איראנים משתמשים בסביבות וירטואליות כמו World of Warcraft, Xbox Live ו-Second Life על מנת לתקשר ללא חשש מציטוט ומעקב.

Blizzard, המפתחת של World of Warcraft הוציאה הודעה בנוגע לפרסום: "אנחנו לא מודעים לשום פעולת ריגול הלוקחת חלק בשרתים שלנו. אם הם כן היו קורים, הם היו נעשים ללא אישור שלנו". גם חברת Microsoft לא נשארה חייבת ושיחררה הודעה: "אנחנו לא מודעים לשום פעולות ריגול. אם הם אכן קרו, הם נעשו ללא ההסכמה שלנו". דווקא המפתחת Second Life, Linden Lab, נמנעה להגיב על הדיווחים.

המסקנה כאן היא ברורה - המידע שלנו חשוף לחלוטין, ואם ה-NSA יכל להשיג אותו בלי העזרה של בעל השירות (מיקרוסופט, בליזארד וכו') - זה אומר שגם האקרים זדוניים יכולים לעקוב אחרינו בתוך המשחק ולקבל גישה לפרטים האישיים שלנו, כולל פרטי החשבון בנק והאשראי.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:09 10.12.2013 | yoda yoda

    Edward Snowden
    אם כבר כתבתם את השם שלו לפחות תבדקו שזה השם נכון.

  2. 2

    15:08 11.12.2013 | אור מנטש אור מנטש

    תודה על ההערה :)
    השם תוקן

  3. 3

       | פורסם ע"י