הרשמה

מה הקצב שלכם? על מוזיקה, משחקים ומה שביניהם

קחו כמה דקות, הגבירו את הווליום והצטרפו למסע מוזיקלי

מאז ומעולם, למשחקים היה אתגר מעבר להגשה של הגרפיקה, העלילה והמשחקיות: הם תמיד היו חייבים לכלול מוזיקה טובה ומתאימה. במקרים הרעים – מוזיקה של משחק יכולה לעצבן ולדחות את השחקן, אך במקרים הטובים היא יכולה לתת ערך מוסף עצום ולהוות חלק בלתי-נפרד מהחוויה והקצב של המשחק. לכבוד הפעילות בשיתוף מנה חמה, החלטנו גם אנחנו להיכנס לקצב ולגעת בקשר המיוחד בין משחקים ומוזיקה: איך המקצב של המשחק מתחבר עם המוזיקה שלו? ואיך נשמעים כמה מהמשחקים הטובים ביותר בתחומם? בואו נגלה ביחד.

קצב המשחק: לאט לאט

סוגי המוזיקה: אמביינס, צ'יל אאוט, קלאסי

סוגי המשחקים: הרפתקאות, אסטרטגיה בתורות, אימה

בואו נתחיל עם המקצבים האיטיים: המשחקים האיטיים יותר הם אלה שבדרך כלל לא דורשים אינסטינקטים מהירים והחלטות בשבריר-שניה, אלא נותנים לכם לספוג את העולם והמצב שאתם נמצאים בו, ומאפשרים לשחקן לפעול בקצב שלו. תלוי בסוג המשחק, המוזיקה יכולה להוות כלי מרגיע, או ההפך הגמור – ליצור מתח בלתי נסבל.

 

Journey

לא צריך סיבות להלל את Journey, אחד ממשחקי האינדי הטובים ביותר של השנים האחרונות. המשחק לוקח אותנו למסע חדש ולא-ידוע בכל פעם, והמוזיקה הרגועה היא זו שליוותה אותנו לאורך כל הדרך, ועזרה להפוך את Journey ללא פחות מיצירת אמנות.

 

 

 

FTL: Faster Than Light

תמיד נחמד לראות שימושים חדשים ומקוריים במוזיקה, והחבר'ה שיצרו את כותר האינדי FTL עשו את זה בצורה מדויקת ואלגנטית. למערכות כוכבים שונות יש מנגינות שונות, אך לכל אחת מהמנגינות יש שני מצבים: מצב רגוע ושקט יותר שנשמע כאשר אנו משוטטים בין העולמות, ומצב קצבי ואינטנסיבי יותר שנשמע כאשר אנו נכנסים לקרב. 

חקר חלל:

 
 

מצב קרב:

 
 

 

Dead Space

לכל אחד יש סיבות לשנוא את EA, אבל הסיבה האישית שלי היא היחס המזלזל כלפי סדרת Dead Space. מה שהתחיל בתור משחק הישרדות\אימה משובח ומפחיד בטירוף, המשיך בכיוון אחר לגמרי והעדיף את האקשן על פני האימה. האמת? באיזשהו מקום אפשר להבין את EA: בעבור הרבה אנשים Dead Space היה משחק מפחיד מדי, והקטע הקצר שתשמעו למטה יראה לכם בדיוק למה. מוזיקת האווירה של Dead Space עשתה יותר עבודת הפחדה מכל אחד מהיצורים או הזוועות שהמשחק הראה לנו, והפכה אותו למשחק הבולט והמפתיע של 2008.

 

 

קצב המשחק: בין לבין

סוגי המוזיקה: רוק, קלאסי, אלקטרוני

סוגי המשחקים: אסטרטגיה בזמן אמת, פלטפורמה, תפקידים

עכשיו אנחנו עולים דרגה, ועוברים למשחקים בקצב קצת יותר מהיר. לרוב, אלו המשחקים שכל אחד יכול להרגיש בנוח לשחק, אם זה אסטרטגיה בזמן אמת או סתם משחק פלטפורמה קטן וחמוד. הם בדרך כלל לא דורשים תגובות מהירות במיוחד, ומגיעים עם מוזיקה מפוצצת וגרנדיוזית.

 

Red Alert 2 

משחקי האסטרטגיה Red Alert תמיד היו ידועים בכך שהם לא לגמרי לוקחים את עצמם ברצינות, ומנגינת הנושא Hell March היא ההוכחה המושלמת לכך. עם כל משחק חדש מגיעה גרסה בועטת חדשה למנגינת הנושא המקורית, אבל אין על Hell March 2 הקלאסי.

 

 

Battleblock Theater

אחד הניצנים הראשונים להתפוצצות ז'אנר האינדי היה Castle Crashers, משחק אקשן חמוד וממכר להפליא שכלל מוזיקה מקפיצה וכיפית. כמה שנים אחר כך, הגיע ממשיך דרכו –Battleblock Theater, שכלל את אותה רוח שטות שלמדנו להכיר מהמפתחת Behemoth. יחד עם רוח השטות הזאת, מגיע פסקול מצוין בכל רמה אפשרית שתופס באופן כל כך מדויק את הגישה הקלילה של המשחק. יש במשחק הרבה חתולים? בואו נשים אותם במוזיקה עצמה! הקטע למטה הוא אחד הכיפיים והמקפיצים ביותר שיש למשחק להציע.

 

 

Skyrim

אחד הדברים שהכי פרסמו את Skyrim, חוץ מהמונח "פוס דו רא!" או הסיפור על השומר שחטף חץ בברך, הוא המוזיקה העוצמתית של המשחק. אי אפשר שלא לשמוע את הקטע למטה, Dragonborn ולא להרגיש קצת יותר אגדיים. אם יש לכם מבחן חשוב בקרוב, אנחנו ממליצים להקשיב לו סמוך לבחינה. או שזה ילך ממש טוב, או שנקרא בחדשות על משגיחי בחינות שהותקפו עם גרזן. ככה או ככה, ה-Greybeards יהיו גאים בכם.

 

 

קצב המשחק: מהיר ועצבני

סוגי המוזיקה: מטאל, דאבסטפ, טכנו

סוגי המשחקים: יריות, אקשן, מכות, מירוצים

בואו נגביר עוד יותר הקצב עם המשחקים המהירים והאינטנסיביים ביותר. אם אתם אוהבים משחקים מהירים, רוב הסיכויים שאתם אוהבים גם מוזיקה מהירה. ואכן, כשמדובר על משחקים אינטנסיביים כמו יריות או מכות, ההעדפה היא למוזיקה מכסחת שתכניס אותנו לקצב גבוה.

 

Doom

משחק היריות ההיסטורי הזה לא הצליח רק בגלל האלימות המופרעת והעיצוב פורץ הדרך, אלא גם בזכות מוזיקת המטאל הבועטת שהוגשה במיטב צלילי ה-Midi של התקופה. חברת id, המפתחת, נטשה את טכנולוגיית ה-Midi מספר שנים מאוחר יותר והוציאה את Quake, שקיבל פסקול מדהים ואטמוספרי מאת הלהקה Nine Inch Nails.

 
 

 

DMC: Devil May Cry

DMC אולי לא היה המשחק הכי טוב בסדרה, אבל בגזרה המוזיקלית הוא היה מצוין. את פס הקול הרכיבו שתי להקות, המסמלות את הצד האלוהי והשטני של דנטה הצעיר: Combichrist היתה אחראית למטאל הכבד, ו-Noisia הביאה את הדאבסטפ ומוזיקת האווירה. 

אז הנה קטע אחד של Combichrist, עצבני במיוחד:

 
 

והנה עוד קטע של Noisia, שהוא בעצם שלושה. קטע זה שייך לאחד הבוסים במשחק, בקרב המתחלק לשלושה חלקים. בכל מקטע, המוזיקה נהיית יותר אינטנסיבית ומופרעת כדי להתאים לבוס שנהיה עצבני וקשה יותר.

 
שלב 1:
 
 

שלב 2:

 
 

שלב 3:

 
 

 

Tekken 3

עד היום, Tekken 3 נחשב לאחד המשחקים הטובים בהיסטוריה – ובצדק. הוא הגיע עם קאסט גדול ומגוון של לוחמים, היה עמוס בפיצ'רים מעבר לקרבות המסורתיים, כלל סרטוני CGI בגרפיקה מרהיבה וכמובן – השמיע לנו מוזיקה מהירה ובועטת שהפכה את הקרב לאינטנסיבי יותר. הקטע למטה מגיע מתוך סרטון הפתיחה של המשחק, ותמיד עושה לנו חשק להרביץ למשהו (או מישהו).

 
 

מה הקצב המועדף עליכם, במשחקים ובמוזיקה? אילו קטעי פסקול מצוינים פספסנו? ספרו לנו בתגובות! אל תשכחו להיכנס לעמוד הפעילות של מנה חמה ותוכלו לזכות באוזניות של SMS ופרסים נוספים מתנת Vgames!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:51 14.07.2014 | sagimi sagimi

    ב dark souls 1 יש מוזיקה מדהימה:

  2. 2

    06:07 15.07.2014 | WarFox89 WarFox89

    כתבה מצויינת כל הכבוד!

  3. 3

    13:41 15.07.2014 | imaorangegoat imaorangegoat

    תודה רבה על ההשקעה בכתבה הזאת. אני אשמח לראות עוד כתבות מהסוג הזה, לא רק על משחקים שיוצאים אלא גם על דברים מיוחדים בשמחקים שכבר יצאו. בכל מקרה, אני אוהב מאוד את המוזיקה במשחק האינדי little inferno

  4. 4

    00:24 17.07.2014 | ek355 ek355



    וכל מילה נוספת היא מיותרת

  5. 5

       | פורסם ע"י