הרשמה

האם נקודות ההשגים הורסות את חווית המולטיפלייר?

אחד הדברים המעניינים ביותר בדור הזה של הקונסולות הוא מערכת נקודות הגיימרים של מיקרוסופט (Achievements). זוהי אחת המערכות החשובות של הקונסולה וכזו שגורמת להרבה אנשים להעדיף את הגירסה של קונסולת ה-Xbox 360 על פני גירסאות אחרות. המערכת עד כדי כך חשובה שיש טכס פרסים למערכת הנקודות הטובה ביותר למשחקים, ואנשים ממש מתאכזבים כשיש עם המערכת בעיות.

כבר ידוע שמשחקים על מערכת אציוומנטים טובה מוכרים יותר, אבל השאלה היא האם מערכת נקודות במשחק, הפונה גם לחלק מרובה המשתתפים שלו, יכולה לפגוע בחווית המשחק?

אחת הבעיות הקשות שמשחקים מרובי משתתפים שיש להם מערכת נקודות הישגים היא ששחקנים רבים לא באים למשחק בשביל ההנאה והאתגר, אלא פשוט בשביל להשיג נקודות. דבר זה בעיקר קורה בחודשים הראשונים ליציאתו של המשחק לשוק. זה לא נדיר לראות שחקנים שמנסים להשיג נקודות על חשבון המשחק הקבוצתי או פשוט המטרה של המשחק.

שחקנים מתלוננים רבות על הבעיה. ניקח לדוגמא משחק כמו Shadowrun שמצריך משחק קבוצתי. רוב הסיכויים שאם תשחקו עם קבוצה רנדומלית, חצי קבוצה לא יתעניין לנצח או להפסד אלא רק להשיג את נקודות ההישגים. חלוקה לא נכונה של נקודות במצב מרובה המשתתפים יכולה לגרום לכך ששחקן ינסה לרדוף אחרי ניקוד של "השמד שלושה רכבים" במקום לעזור לקבוצה לתפוס את הדגל, או להגן על המחנה.

מצד שני חלוקה נכונה יכולה לעזור, ניקוד כמו "זכו בחמישה טורנירים" יכול לעודד קבוצה להצליח או "שחק 100 משחקים במצב מרובה משתתפים" יכול לעזור לשחקנים להתמיד.

מה אתם חושבים שצריך לעשות? לבטל את הנקודות? או להתחיל ללמד את המפתחים לבחור נקודות הגיוניות יותר מלנסות לרדוף אחרי 50 הריגות עם אקדח בלבד?

הערת העורך: זה עניין מאוד פרטני. ההישגים ב-CoD4 לדוגמה לא מזיקים בכלום למשחק ולהפך, מלמדים את השחקן החדש את המשחקיות הבסיסית ודוחפים אותו להתאמץ.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:07 09.03.2008 | unreal weapon unreal weapon

    קצת צודקים...

    גם אני בזמן האחרון
    מעדיפים משחקים ל360
    מכיוון שאז אני משיג
    אצ'יוומנטס וגם יותר קל
    לי לשחק באונליין שם מאשר
    באונליין של הפס3...
    אחד מהדברים שמדברים פה
    זה כמו בגירס - תהרוג 100
    אנשיפ עם בומשוט ודברים
    שצריך ממש לחרוש כדי
    לעשות אותם...

  2. 2

    13:33 10.03.2008 | Raver Raver

    כל כך נכון וכל כך מציק

  3. 3

       | פורסם ע"י