הרשמה

סיקור סלולרי: Panzer General

Panzer General

 

 

גיימלופט מראה לכו-כו-כולם איך צריך לעשות משחק אסטרטגיה סלולרי. שלום לכם גרפיקה קטנה, תורות איטיים ויותר מדי מקשים, שלום לכם מסכי מידע עמוסים, שלום לפידבק טקסטואלי לא מספק ומאמץ עיניים, שלום, שלום ולא להתראות. ברוכים הבאים טנקים מאסיביים, פיצוצים, אש ותמרות עשן, אסטרטגיה אינטואיטיבית ומהירת משחק, ברוך הבא Panzer General.

 

בגלגולו המקורי Panzer General נוצר על ידי Strategic Simulation Inc תנצב"ה, יקירת משחקי המלחמה והתפקידים של שנות השמונים והתשעים המוקדמות. אחד הלהיטים הגדולים של החברה בשנות התשעים, Panzer General, נחשב למשחק מלחמה "קליל" ומהיר ללימוד יחסית לז'אנר. כמובן, "קלילותו" הייתה יחסית לז'אנר בלבד - שחקן קז'ואל מודרני היה בורח ממנו בצעקות שבר כאילו גדוד שריון גרמני שלם דולק בעקבותיו.

 

מפתחי גיימלופט לא חששו להכניס שינויים משמעותיים במשחק ולהפוך אותו למהיר ומלהיב יותר, והצליחו לעשות זאת בלי לשלול ממנו את התואר- משחק אסטרטגיה. זה לא שהעומק של המשחק המקורי נשמר במלואו, כמובן, רחוק מזה, אבל הדקות האסטרטגית שהמפתחים בכל זאת הצליחו לשמר בלי להטיל על השחקן רשימות של מספרים, סמלים ונתונים מספקת בהחלט.

 

מצב המשחק העיקרי בנוי משלוש מערכות, אחת לגרמנים, הקלה ביותר, רמת הקושי הבינונית נשמרת למערכה של בעלות הברית, ורק השלמת שתי מערכות אלה פותחת למשחק את המערכה השלישית והקשה ביותר, הנחווית מצד מפקד שריון בצבא האדום.

 

כל מערכה בנויה משמונה משימות העוקבות פחות או יותר אחר מהלך המלחמה, ומספקות למפקד אתגר מתגבר לצד כוחות גדולים ומגוונים יותר לשלוט בהם. השליטה היא האלגנטיות בהתגלמותה ולא דורשת גלילות ארוכות ושאר רעות חולות שמתרחשות כשמנסים לחקות ממשק עכבר בעזרת מקלדת. הגרפיקה הגדולה והאנימציה והסאונד העשירים דואגים לכך שיהיה מאוד ברור מה קורה על שדה הקרב, מבית שמושמד וקורס על החי"רניקים שבתוכו ועד ההתקפה האווירית שמפספסת את מטרתה ומשמידה את מיכל הדלק שלכידתו מהווה את המשימה המשנית שלנו.

 

מלבד הקצב המצויין והסיפוק שבכל שיגור פגז והזמנת מטח ארטילרי, הדבר היפה במשחק זה שהוא מאפשר להבין ולנצל אסטרטגיה מציאותית בסיסית בלי להתחיל לבדוק טבלאות של מספרים ובלי צורך בסמלים. אם הצד של הטנק חשוף, יש סיכוי גבוה יותר לחדירה ולנזק גבוה, ואם מחלקת הנ"ט ממוקמת מאחורי שורת שקים, אז יש לה לפחות סיכוי לשרוד את הפגז הבא.

 

מרכיבי אסטרטגיה בסיסיים כמו טווח, עובי שריון מול חדירות, מחסה ונזק משני מועברים במשחק בצורה יוצאת מן הכלל שתהיה מובנת גם למי שלא היה בשדה קרב, וירטואלי או ממשי, מימיו - וקולו של פגז אויב שמוסט מהשריון הקדמי שלך בלי להסב נזק הוא הקול היפה ביותר בעולם.

ציון: 9.5/10

 

[vod]http://vgamers.vgames.co.il/FLV_Video/080317/Panzer_General_trailer.flv[/vod]

 

משתמשי סלקום: הורידו את המשחק לטלפון שלכם!

לסיקורי משחקי סלולר נוספים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י