הרשמה

חדש ב-Steam: מודים של Skyrim בתשלום

אתם בעד או נגד ההחלטה השנויה במחלוקת?

The Elder Scrolls V: Skyrim הוא כנראה אחד ממשחקי המחשב הפופולאריים ביותר מאז יציאתו בשנת 2011, ומכר מיליוני עותקים על המחשב והקונסולות. סיבה גדולה להצלחה המתמדת שלו דווקא על המחשב היא התמיכה במודים אשר שחקנים יכולים ליצור ולשתף עם הקהילה כדי לשפר את חווית המשחק, החל מאזורים חדשים שמתחברים לעלילה, שיפורים משמעותיים לגרפיקה או למשחקיות, מודים מצחיקים כמו שינוי של הדרקונים לתומס הקטר ואפילו קמפיינים שלמים עם ערימות של תוכן מקורי.

כעת, Bethesda הכריזה כי בשיתוף פעולה עם Valve, יוצרי המודים יכולים לגבות כסף על הורדות המודים לרווח האישי שלהם. טוב, לא בדיוק לרווח שלהם, אלא בעיקר של יוצרי המשחק ו-Vavle. יוצר המוד, לעומת זאת, יקבל רווח של 25% על כל קנייה של מוד שיצר. קהילת המשחק זעמה מאוד על ההחלטה, ומספר מודים בתשלום כבר הספיקו לרדת מהחנות בגלל חשש לרמאות, כמו המוד שגובה 2.5$ על האפשרות לדוג דגים במשחק, או המוד בשם Literally Nothing, שעולה 5$ ועושה בדיוק מה שאתם חושבים שהוא עושה.

עם זאת, המודים שבאמת מוסיפים למשחק נשארו בחינם, לפחות עד שהיוצר יחליט לגבות עליהם, אז אנחנו ממליצים ללכת להוריד את המוד שתכננתם עליו לפני שתצטרכו להוציא את הארנק בשבילו. החשש העיקרי של משתמשי Steam הוא התקדים המסוכן ש-Valve הציגה כאן, ועשוי לזלוג ולהתפשט למשחקים נוספים. בעקבות ההחלטה השנויה במחלוקת, המפתחת Tripwire שעובדת כיום על Killing Floor 2 הוסיפה סעיף חדש להסכם המשתמש שלה המחייב את המודרים לא לגבות תשלום. כך, גם אם פיצ'ר התשלום יתווסף דרך Steam למשחק - המודים עדיין יישארו בחינם.

מה אתם חושבים על ההחלטה? האם זה בסדר שנצטרך לשלם על מודים?

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:33 27.04.2015 | sagimi sagimi

    רק 25% הולך למודרים - בושה!
    במקור זה רעיון טוב, ויכול ליצור אנשים שהעבודה שלהם זה מודים איכותיים במיוחד ואני בעד
    אבל מגיע להם מינימום 60%

  2. 2

    10:02 27.04.2015 | War_panda_EDES War_panda_EDES

    למה לדוג דגים עשה לי חיים קלים כקפצתי לנהר כדי לתפוס דגים בידיים.

  3. 3

       | פורסם ע"י