הרשמה

סיקור גולשים: Ninja Gaiden DS

נכתב ע"י Maxpower בקהילות

Ninja Gaiden, קלאסיקה שחודשה לכל כך הרבה קונסולות והפכה לאחד הזיכיונות הגדולים בעולם. המהירות, הזריזות, הקושי – כל אלו מאפיינים את המשחקים המדהימים הללו והמשחק שאדבר עליו לא שונה מאחיו לסדרה, מה שהופך אותו לדעתי לכותר האקשן הכי טוב, כרגע, לקונסולה הניידת של Nintendo, ה-DS.

המשחק מתחיל בהיותכם Momiji, נערה השייכת למשפחת ולקלאן ההיאבוסה (Hayabusa), במשך תקופת המשחק הקצרה איתה אתם תלמדו איך המשחק פועל ואת המהלכים הבסיסיים כגון קפיצה, תזוזה וכו'. כמובן, מיד עם סוף ה-tutorial תחזרו לשלוט ב-Ryu הנינג'ה המוכר מהסדרה.

המשחק עצמו מוצג בצורה נחמדה מאוד לעין –מעין צורת קומיקס אשר נפרש לפניכם ומגולל את העלילה (את ה-DS עצמו מחזיקים כמו ספר בצורה שהמסכים נפרשים לאורכם ולא לרוחבם).

הבעיה העיקרית ב-Ninja Gaiden DS, לפי דעתי, היא אורכו הזעום – הוא מאוד קצר ומתפרש לאורך 5 שעות לערך כל עוד לא משחקים ברמה הקשה שנפתחת לאחר סיום המשחק. אם משחקים בבונוס וברמה הקשה יותר שנפתחת בסוף אפשר לסחוט ממנו 10 שעות, אולי.

אולי התכונה המרשימה ביותר של המשחק היא הגרפיקה המרשימה והרקע היפיפה אשר ילווה אותנו לאורך כל המשחק. הרקע, אשר עליו אנו פוסעים במהירות הברק, הינו רקע "מרונדר מראש" – למעשה זהו רקע אשר אינו אקטיבי ואינו תלת מימדי, הוא נוצר מראש ומעשי השחקן אינם משפיעים עליו.

היתרון הבולט בשיטה זו הוא כמובן היופי של אותו רקע – היכולת לרנדר (עברות מילים, דבר כל כך יפה) את הרקע מראש נותנת לו את המראה של רקע אשר צויר ביד והוקצע ע"י אנשים מיומנים.

מעבר לרקע המרשים, ישנם המודלים (עיצוב, דגם בעברית צחה ומצוחצחת) של השחקנים ושל המפלצות העוינות אשר כולם פועלים חלק ומאוד קרוב ל-60 פריימים בשניה הנחשקים (למי שלא יודע, העין קולטת בערך ב-60 תמונות בשניה, ככל שהפריימים קרובים יותר ל-60 ככה המשחק חלק יותר, אם זה מעל אז המשחק חלק, מעל 60 פריימים העין לא מבדילה).

רק לעתים רחוקות במהלך המשחק, כשהיו שלושה דב"שים או יותר (NPCs) על המסך ביחד, נתקלתי בקרטועים, אך כאשר נלחמים בצבאות של מפלצות, המשחק רץ כמו שצריך וללא תקיעות מיותרות.

מעבר למודלים המרשימים והרקע המדהים, נחמיא למפה הנחה לה במסך השני אשר אינה מפורטת במיוחד אבל מספיקה בהחלט כדי לדעת לאן צריך ללכת (המשחק עצמו ליניארי לחלוטין ואין דרך להתבלבל בו). המפה מספקת את כל הדרוש בשביל להתקדם במשחק ולפענח, בערך, איפה נקודות השמירה אשר נמצאות בכל מקום, וכשאני אומר בכל מקום זה בכל מקום, החל מלפני כל בוס ואל אחרי כל קרב ארוך.

העלילה במשחק היא לא החלק המזהיר ביותר שלו. היא אינה חלשה כלל וכלל, אבל גם לא מדהימה בעומקה – 8 אבנים קיימות בעולם שכשהן מתחברות הן יוצרות כוח כאוטי גדול מאוד ומסוגלות להשמיד את העולם. מטרתכם היא לאסוף את כולן לפני שהשדים יעשו זאת וישליטו טרור וכאוס על העולם כולו..

ההתחלה מאוד מרשימה אך אט אט העלילה הופכת לחסרת צבע, מכורי העלילות יבינו על מה אני מדבר. היא לא מאוסה כלל וכלל אך גם לא ממש שואבת את השחקן לתוכה.

למזלנו, העלילה אינה מה שמאפיין את המשחק, ובמעבר חד כלהב ה-DragonSword, אעבור ישירות אל המשחקיות.

הקרבות מאוד מהירים ומאוד אינטואיטיביים – קל מאוד לשלוט בכל מה שקורה בזכות מערכת מסך המגע המדויקת אשר מלווה אותנו. בעוד המשחקיות אינה בין העמוקות ביותר שתמצאו במשחקי קרבות היא מספקת את כל הכלים הדרושים בשביל ליצור קומבואים יעילים, מהירים ואינטנסיביים.

בין הפעלולים שריו מסוגל לבצע נמצאים דילוג מקירות, הפלת האיזונה (תפיסת אויב כשהוא באוויר והטחתו ברצפה) ומכת הסנונית המעופפת אשר פוגעת באויב בין אם הוא באוויר או על הרצפה.

שילוב של הקומבינציות הללו יכול ליצור רצפים מרהיבים ומהירים, ושיסוף האויבים נעשה בצורה מדויקת ומהירה.

הנשקים במשחק אינם רבים: החרב אשר אותה אתם מניפים, ה-Dragon Sword, תלווה אתכם למשך כל המשחק. במקום לזרוק שוריקנים אפשר לירות בחץ וקשת חיצים, שהם אמנם יותר איטיים מהשוריקנים אך גורמים נזק רב יותר.

בהמשך המשחק תקבלו את יכולות ה-Ninpo –שימוש ביסודות הטבע ואמצעים אחרים בשביל ליצור כוח הרסני, לדוגמא ה-Ninpo הראשון שתלמדו יהיה כדור אש אשר ניתן לכוון ע"י הזזת הסטיילוס למקום הרצוי.

מעבר לכל אלו, קיימת מעין חנות קטנה אשר מוכרת כל מיני מוצרים שימושיים ושדרוגים– החל מנינפוים חדשים ועד העלאת רמת החרב וחוזקה.

למרות כל התשבחות שנתתי למשחקיות, היא אכן לוקה בחסר במעט – היא יכולה להרגיש מעט חוזרת על עצמה אם לא רוכשים יכולות ומהלכים חדשים. למזלנו, מקבלים נשקים חדשים ויכולות חדשות כל הזמן ככה שחיסרון זה לא כל כך משמעותי.

בכלליות, זהו משחק חובה לכל חובב אקשן ובעצם לכל חובב DS, המשחק משתמש בצורה נפלאה בחומרה של ה-DS וכמובן ביכולת מסך המגע של המכשיר. המשחק משתמש גם ביכולת המיקרופון של המכשיר, אבל לא בצורה משמעותית.

המשחק מאוד מומלץ ויסב הנאה לכל דורש.

קישור לקהילות

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:32 08.01.2009 | יונתן יונתן (אורח)

    שההה כיף לשחק במישחקים מדים

  2. 2

    08:08 09.01.2009 | יונתן יונתן (אורח)

    אניננננננננננננננננננננננננננ נימצה בבית וזה פלה לשחק במישחקיםאןןןןןןןןןןןןןן

  3. 3

       | פורסם ע"י