הרשמה

בגלל Aliens Colonial Marines: מנכ"ל Gearbox הפסיד מליונים

רנדי פיטצ'פורד דיווח כי הפסיד 10 מליון דולר מכספו האישי בגלל שוק "לא הוגן"

דיון להוט בטוויטר הביא את מנכ"ל Gearbox להודות כי הפסיד 10 מליון דולר שהשקיע בפיתוח Aliens: Colonial Marines

עכשיו הכל נראה כמו סיוט רחוק, אבל בשנת 2012 הגיע אלינו משחק היריות Aliens: Colonial Marines. טרם השקתו, המשחק הצליח לצבור הייפ מטורף וכל המעריצים היו משוכנעים שזה ה-משחק "הנוסע השמיני" שחיכינו לו כל השנים. המשחק זכה בעשרות פרסי E3 שהכתירו אותו בתור להיט הרבה לפני שהגיע לחנויות, וכל אלה הפכו את האכזבה לכל כך הרבה יותר כואבת. התוצר הסופי לא נראה אפילו קרוב למה שראינו בהדגמות, המבקרים קטלו והמכירות היו בהתאם. כעת, נחשף כי מנכ"ל Gearbox (מפתחת המשחק שקיבלה את הזכיון מ-Sega) הפסיד לא פחות מ-10 מליון דולר שהוא לעולם לא יקבל חזרה.

המנכ"ל רנדי פיטצ'פורד (Randy Pitchford) מעולם לא היה חזק בהתנהגות דיפלומטית ברשתות חברתיות, וכבר נכנס לכמה וכמה וויכוחים שלא בדיוק הוציאו אותו אינטיליגנטי. נראה שהפצע הזה עדיין פתוח כי הכל צף מחדש בוויכוח בטוויטר. הכל התחיל בטענה כי פיטצ'פורד לא מתנהג יפה למעריצים, מה שדי נכון אם לוקחים בחשבון את ההתבטאויות הרבות שלו. פיטצ'פורד הגיב כי גם לו כואב על יוזמות שלא צלחו, אך הוא נפגע מטענות על כוונה זדונית או רשלנות בפיתוח. לאחר מכן הוא כתב ש-Gearbox כן השקיעו המון משאבים בפיתוח ובסוף לא הצליחו.

כשהמעריצים תהו מה בדיוק היה גודל ההשקעה, פיטצ'פורד נתן את הפרטים: המשחק מכר 1.31 מליון עותקים, כאשר Gearbox ו-Sega נזקקו ל-3 מליון מכירות כדי לכסות את ההשקעה על המשחק. לטענת פיטצ'פורד, הוא השקיע מכספו 10 מליון דולר מעבר להשקעה של Sega כי הוא האמין בפרוייקט וביכולת שלו להכניס רווחים ל-Gearbox. פיטצ'פורד משוכנע עד היום שהקבלה הקרירה של המשחק נבעה מהעובדה ש"השוק לא הוגן" ושאנשים מיהרו לכתוב עליו תגובות "לא בונות ומועילות". אתם מסכימים איתו?

מה דעתכם על הסיפור? האם פיטצ'פורד מנותק מקהל הגיימרים או שהעניינים פשוט יצאו משליטתו? האם יש בכלל איזשהו תירוץ שיכול להצדיק את Aliens: Colonial Marines?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:24 15.07.2015 | שי שי (אורח)

    Aliens: Colonial Marines -אחד המשחקים הגרועים ששיחקתי בחיים המיזדינים שלי
    רנדי פיטצ'פורד שהיה בריא

  2. 2

    19:51 15.07.2015 | Hollow Hollow

    חבל שלא הפסיד יותר

  3. 3

       | פורסם ע"י