הרשמה

בואו נשחק Hearthstone

אור מנטש הצטרף לחגיגות The Grand Tournament עם דק מפתיע של Priest

לכבוד השקת ההרחבה החדשה של Hearthstone, אור מנטש יצר דק לגמרי לבד וניסה את מזלו. האם זה נגמר בניצחון או כישלון? כנראה כישלון

אחרי חודשים ארוכים של ציפיה... טוב בעצם זה מסתכם בבערך חודש אחד בודד של ציפיה, זה הגיע! ההרחבה החדשה של Hearthstone הושקה רשמית והביאה איתה 132 קלפים חדשים. הרחבת The Grand Tournament היא השניה והאמיצה ביותר עד כה עם מכניקות חדשות והרבה קלפים ששינו בין-רגע את המשחק. ימי ההשקה הראשונים סבלו מעומסים מטורפים על שרתי המשחק אבל איכשהו הצלחתי לשחק יותר מחצי שעה רצוף והבאתי איתי חפיסה מעניינת שיצרתי לגמרי בעצמי - עוד על הדק שלי בהמשך.

בינתיים, בואו נחזור צעד אחורה. Hearthstone נמצא בסביבה כשנה וחצי והפך כבר מהרגע הראשון למשחק הקלפים הכי פופולרי בסביבה, ומסיבה מוצדקת: הוא כל כך נגיש, ויזואלי והוגן בתור משחק חינמי שהקהל שלו רחב בהרבה מ"אנשים ששיחקו בעבר במשחקי קלפים אמיתיים או דיגיטליים ורוצים ללמוד אחד חדש". למעשה הרבה מאוד שחקנים, גם המקצוענים שבהם, נחשפו לז'אנר לראשונה עם Hearthstone. עכשיו שלא תבינו לא נכון - עבור שחקני קלפים (כמו Magic: The Gathering למשל), Hearthstone רחוק מלהיות מושלם והבעיה העיקרית שלו היא ריבוי אפקטים אקראיים שיכולים ללכת לכאן או לכאן. ובכל זאת יש לו מספיק יתרונות (אחרי הכל בליזארד זה בליזארד) כדי להמשיך ולהישאר רלוונטי. המפתחים שומרים על קהילה תוססת על ידי תוספות של הרחבות והרפתקאות לשחקן יחיד, ו-The Grand Tournament הגיעה בדיוק בזמן הנכון.

אז מה חדש בהרחבה? The Grand Tournament הביאה איתה שתי מכניקות חדשות: הראשונה היא Inspire, יכולת שמעודדת את השחקן להשתמש ביכולת של הגיבור (Hero Power) ונותנת בונוסים שונים לאחר שימוש ביכולת. למשל, אחד הקלפים שהשתמשתי בהם בחפיסה שבניתי הוא יצור שנקרא Nexus-Champion Saraad עם Inspire שווה במיוחד: בכל פעם שאנו משתמשים בכוח של הגיבור, אנו מקבלים קסם רנדומלי ליד. המכניקה השניה שהצטרפה היא Joust, יכולת שמעודדת את השחקן לצבור יתרון על ידי בניית דק עם יצורים יקרים. יצורים עם Joust מגיעים עם אפקט נוסף שיכול להתממש או לא להתממש: כאשר הם נכנסים למשחק, כל שחקן חושף יצור אקראי מתוך החפיסה שלו - אם היצור שחשפנו יקר יותר מהיצור של היריב, אנו נהנים מהאפקט הנוסף. דוגמה טובה ליצור כזה היא Gadgetzan Jouster, יצור שמקבל בונוס של Divine Shield ו-Taunt אם ניצחנו ב-Joust.

באופן טבעי, יש הרבה קלפים בהרחבה שלעולם לא יראו משחק או יראו משחק רק בדקים מאוד ספציפיים, אבל זה חלק נורמלי מהתפתחות המשחק. כרגע כולם מנסים את הקלפים החדשים ולאט לאט יגיעו דקים שווים ויעילים במיוחד שמנצלים את קלפי ההרחבה ביעילות מקסימלית. אני חייב לציין שכרגע מאוד כיף לשחק כי רואים המון אסטרטגיות מגוונות ויצירתיות - תוך כמה חודשים רובן יאבדו רלוונטיות.

אז באיזה דק שיחקתי בסרטון? בחרתי את דמות ה-Priest שהפכה בחצי השנה האחרונה לדמות הכי פחות פופולרית במשחק. הדק נקרא "Dragon Surprise" ומבוסס על שימוש בדרקונים ביחד עם קומבו בלתי-צפוי. לדרקונים במשחק יש סינרגיה מעניינת בכך שהרבה יצורים דורשים שיהיה לנו דרקון ביד בזמן שאנחנו שמים אותם על הלוח. אם יש לנו דרקון ביד, היצור שנכנס למשחק מקבל איזשהו בונוס. למשל, Twilight Guardian מקבל בונוס להתקפה ו-Taunt אם יש לנו דרקון ביד כשהוא נכנס למשחק, והוא בעצמו דרקון אז זה עוזר לסינרגיה. אז מאיפה מגיעה ה"הפתעה"? הרעיון הוא להסיח את דעתו של היריב עם דרקונים חזקים ולגרום לו לבזבז כמה שיותר משאבים על היצורים הלא נכונים, בזמן שאנחנו צוברים את הקלפים שאנחנו צריכים להריגה בתור אחד. אנו משתמשים בקלף Mind Blast שעושה 5 נזק ליריב - זה אולי לא נשמע כמו הרבה נזק, אבל כשיש לנו על הלוח את Prophet Velen או את Malygos - הקלף הזה עושה 10 נזק. אם הצלחנו לשים את שני היצורים על הלוח בלי שהם ימותו - כל Mind Blast עושה 20 נזק! כדי להפוך את הקומבו ליותר ישים, אנו נעזרים ב-Emperor Taurisan כדי להוריד את המחיר של פיסות הקומבו. בשיטה הזו אנו מנסים למשוך את המשחק כמה שיותר זמן עד שהיריב חסר אונים למתקפה האמיתית.

הקליקו כאן לרשימת הקלפים המלאה של הדק

בסך הכל, The Grand Tournament היא בדיוק מה שהמשחק היה צריך: עוד קלפים, עוד אופציות ועוד סיבה טובה לשחק באופן קבוע. מודל התשלום נשאר הוגן, אבל עדיין צריך להיכנס למשחק לפחות 3 פעמים בשבוע אם אתם רוצים להתקדם כמשתמש חינמי ולצבור קלפים חדשים בלי להוציא עליהם כסף. אם עדיין לא נכנסתם ל-Hearthstone - אין זמן יותר טוב מעכשיו להצטרף לחגיגה, ואם התחלתם לשחק וויתרתם באמצע - עכשיו יש לכם הזדמנות מצויינת לחזור.

בסרטון שהכנתי השתמשתי בדק אחד בלבד - אם אתם רוצים לראות עוד סרטוני Hearthstone כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבקש! ואם כבר ביקשתם, אני אשמח לראות גם את ההצעות שלכם לדקים מעניינים ובפעם הבאה נשתמש בחפיסה אחרת לגמרי.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:16 27.08.2015 | איתמר איתמר (אורח)

    משחק מצויין. לא לכולם, ובעיקר לא לחובבי Magic כבדים שגם אוהבים ליצור אלבומי קלפים ולסחור בהם.

  2. 2

    14:13 28.08.2015 | jaguaryo jaguaryo

    תודה על הכתבה ! :)

  3. 3

    05:48 29.08.2015 | Snake Snake (אורח)

    Nice video, though you missplay often.
    We`d like to see more, but without BM :)

  4. 4

       | פורסם ע"י