הרשמה

דבר הגולשים: על שרת NWN מסוג אחר

נכתב ע"י Tulkas

בין שרתי המשחק השונים בהם רוב השחקנים עסוקים בהרג מאות מפלצות ושחקנים אחרים בלי אבחנה, Arelith בולט באיכות ומשחק מסוג אחר

בשיטוטי עם חבורת הרפתקנים בגבעות סקולקראג נאבקתי בקובולדים, שרדתי בקושי קרבות עם טרולים ונאלצתי למצוא דרכים מסביב מלכודות שלא יכולנו לנטרל. לבסוף, הזמרת הנודדת שבחבורה הוכנעה על ידי התקפה מתוזמנת של טרולים ונאלצנו לגרור את גופתה צפונה, למקום בו קיווינו כי נמצא מקום עליו רק שמענו ובו אולי יהיה כוהן.

כוהן, כמובן, לא היה שם ולכן ניסינו לקנות מגילה חזקה ויקרה בצורה שערורייתית, כל כך יקרה שהיינו צריכים למכור את כל השלל שלנו כדי להחיות את חברתנו המתה. גם אחרי המכירות כסף מספיק לא היה לנו, אך הנערה המסכנה הוחייתה בעזרת נדיבותו של זר, אשר תרם את הכמות החסרה. ברוכים הבאים לארלית'.

מה מיוחד ב-Arelith?

ארלית' (Arelith) הוא שרת PW RP למשחק NWN עם HCR ומערכת קראפטינג ייחודית. מה שבאמת לא אומר שום דבר לאף אחד חוץ מאשר למכורים ביותר והמשועממים ביותר שבין השחקנים. כמוני...

לכן אני האדם המתאים לתרגם את כל העניין: מדובר בשרת Role-Play Persistent World למשחק Neverwinter Nights הראשון (כן, הוא עוד קיים ואפילו משגשג). בכדי להבין את השרת, צריך להבין את המושגים האלה, ולכן אפתח בהסבר שלהם:

Role Play, הלא הוא משחק תפקידים, אינו מתייחס לז'אנר המשחק עצמו, אלא דווקא לסגנון השרת והמונח משומש פה במשמעותו הקלאסית כמו במשחקים שולחניים, או משחקי מחשב מתקופת טרום-דיאבלו: עליכם לשחק את הדמות שלכם על כל רזי הפסיכולוגיה והפרעות האישיות שלה.

אתם מסתובבים בשרת ומדברים במילים שהדמות שלכם הייתה אומרת, עושים מה שהיא הייתה עושה וכל זה בעולם חיי ונושם בו עוד הרבה אנשים עושים את אותו דבר עם הדמויות שלהם, אבל לחלק הזה נגיע עוד מעט. אם הרעיון הזה לא קוסם לכם ואתם לא מבינים למה לא לצאת החוצה ולהרוג כמה שיותר דברים כמה שיותר מהר אז אני מצטער, אבל השרת הזה פשוט לא בשבילכם.

Persistent World הוא המושג הקל מבין השניים והוא אומר פשוט שהשרת באוויר 24\7, למעט הפעלות מחדש וקריסות; וגם הן לא לוקחות יותר מכמה דקות לרוב. המשמעות היא שאין קו עלילה בו אתם משחקים באופן קבוע כמו במערכת לשחקן יחיד, ואין לכם חבורה קבועה שאיתה אתם מתחברים ומשחקים יחד עם השה"ם כמו במשחקים שולחניים.

במקום זאת, אתם נמצאים בעולם פתוח לגמרי עם מספר מסוים של משימות שאותן תוכלו לקחת ולהשלים, אבל בעיקרון רוב ההנאה נמצאת במשחק עם השחקנים האחרים בשרת, בין אם זה לצאת איתם לסייר בהרים, להתארגן לגילדות מסחר עצומות או אפילו לריב איתם ולצאת לנסיונות התנקשות. כמו MMO, רק עם עולם דינאמי יותר, שכן השרת מתוחזק ע"י צוות שה"מים (שליטי משחק) שמריצים אירועים, משנים את העולם בהתאם לפעולות השחקנים ועוזרים לשחקנים חדשים.

אז עכשיו הבנו את המושגים. אבל מה זה ארלית'? זה שם האי עליו מתרחש המשחק. האי עצמו ממוקם בבידוד יחסי אי שם בעולם הממלכות הנשכחות, הלא הוא המערכה הסטנדרטית למו"ד. לא להיבהל, גם למי שלא משחק מבוכים ודרקונים ולא מכיר את המערכה אין מה לדאוג, מאחר והאזכורים להיסטוריה והאירועים של העולם הם מינימליים עד לא קיימים. שני הדברים היחידים מהממלכות הנשכחות שחשובים למשחק עד כמה שאני מצאתי בינתיים הם האלים והגזעים, ועליהם יש מספיק מידע באינטרנט, באתר השרת ואפילו בתוך השרת עצמו.

המגרעות המעטות

טוב, לפני שאני מתחיל להלל את השרת, בואו נעבור מהר על הדברים הרעים בו. האתר דל להחריד במידע ולמעשה עמוס כולו בחוקים ועצות במקום במידע שימושי תוך משחקי. אני מצאתי את עצמי בהתחלה משוכנע שיש לי איזשהו באג במערכת הרעב\מנוחה (שגם אליה אתייחס עוד מעט) פשוט כי לא הוסבר עליה בשום מקום לעומק. יש גם בעיה של לאגים בזמנים מסוימים, אבל אני הצלחתי להנות מהשרת אפילו כששיחקתי תחת התקפת לאגים כבדה.

בנוסף, השרת מכריח את כל מטילי הלחשים לסגוד לאל כזה או אחר, בטענה שכל הקסם נובע מהאלים, מה שלדעתי פשוט לא בסדר. קסם מהאלים אולי מתאים לכוהן ולפאלאדין, אך אין צורך לשנות את צורת המשחק של מטילי לחשים רגילים רק בכדי להדגים את יכולת מערכת האלים של השרת. עוד לא יצא לי להתנסות איתה ממש, אז לא ארחיב עליה פה, אבל בעיקרון יש ייצוג במשחק לכך שככל שלאל יש יותר מאמינים הוא חזק יותר; אפילו הקסמים של הדרואיד והסייר מגיעים באופן מסורתי מהטבע עצמו ולא משום אל ספציפי. אבל זה באמת כבר תלוי יותר בטעם אישי.

חידושים ייחודיים

ועכשיו לדברים הטובים, ויש הרבה מהם. בתור התחלה, אין צורך בשום האקים או טלאים כדי לשחק בשרת, שזה תמיד פלוס רציני כי לא צריך להוריד כלום.

אחד הדברים שבאמת מייחדים את השרת הוא כמות המערכות הייחודיות שבו, שנכתבו לטובתו: השרת כולל מערכת רעב, מערכת צמא, מערכת עייפות, מערכת יצירת חפצים ומערכת לכמעט כל דבר אחר. מערכת יצירת החפצים (Crafting) מאפשרת לכם להכין ציוד חזק יותר ממה שתוכלו למצוא בצורה חופשית בשרת, כמו גם דברים שימושיים באופן כללי כמו שיקויים, ערכות ריפוי, אוכל וכו'. המערכת גם מאפשרת התעשרות מהירה וקלה יותר מהרגיל, מאחר שאפשר למכור ציוד שהכנתם במחירים גבוהים יותר מסכום כל חלקיו (וגם את חלקיו כנראה שתשיגו בחינם תוך כדי משחק).

אבל כל זה, זה באמת שטויות. מה שבאמת עושה את ארלית' שרת מדהים הוא רמת משחק התפקידים שבשרת. יש שם כנראה כמות נכבדה מהשחקנים הכי טובים שראיתי עד עכשיו ב-NWN, והחוויה פשוט מדהימה.

העולם דינאמי, נושם וחי. יותר מזה, הדמויות שם מקוריות כמעט כולן, בעלות אופי יחודי ומשוחקות בצורה נפלאה. השחקנים ידידותיים (למרות שהדמויות לא בהכרח) וזורמים עם סוגי משחק שונים ובעיקרון זה בקלות שרת ה-RP הכי טוב שיצא לי לראות.

כמו שהזכרתי קודם, ישנן מערכות מנוחה, רעב וצמא לתוספת ריאליזם, אבל בניגוד לרוב השרתים בהם מערכות כאלה פעילות, אתם לא תבלו את כל הזמן שלכם בקניית ערימות על גבי ערימות של בקבוקי מים והכנת אוכל בלתי פוסקת. המערכת באמת לא מפריעה למהלך המשחק ובהחלט צריך להיות מאוד מוכשר כדי להתחיל לקבל עונשים על צמא\רעב\עייפות.

עומק מוחלט ומשחק דמות משכנע

על מנת לקבל קצת פרספקטיבה ורעיון על רמת המשחק, בכמה דקות הראשונות שלי בשרת ניסו לכייס אותי. התדהמה שלי מרמת המשחק התחילה כאשר הכייס המתיימר, כאשר נתפס, החל בשורה מרשימה של תירוצים מגוחכים ("נפלתי ונאחזתי בך כדי לחזור לשיווי משקל"). מאחר והוא נכשל ושום דבר לא קרה, נתתי לו ללכת.

קצת מאוחר יותר גיליתי אותו עומד מול המון זועם שהטיח בו האשמות של גניבה ובאופן טבעי הצטרפתי אליהם. לאחר דיון ארוך, הגנב הכושל והמסכן נגרר למקום שהסתבר כזירת קרבות. לאחר שהוטל על החול, כל הדמויות מהן הוא ניסה לגנוב התחילו להכניס לו מכות, כאשר שחקנים שונים ריפאו אותו שוב ושוב בדיוק מספיק כדי שיוכלו להכות אותו שוב, בזמן שהדמויות החלשות יותר (כמוני) עמדו ביציע והריעו. בשלב מסוים אחת הדמויות אפילו התחילה להזדעזע מהעונש הלא קונבנציונאלי והתחיל דיון מוסרי בעניין. זאת רמת המשחק בשרת.

בקיצור, שרת מומלץ ביותר ואחד הטובים שיצא לי אי פעם לשחק בהם, או אפילו לשמוע עליהם. לעוד פרטים, היכנסו לאתר השרת ולדיון על השרת בפורום NWN.

עונשו של כייס (Rico).

ניסיון בריחה אמיץ, אך כושל.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:59 27.05.2008 | Yuspean Yuspean

    כל הכבוד

    בן, אחלה ביקורת על השרת :)

  2. 2

    14:49 27.05.2008 | BlueSpear BlueSpear

    ל-1

    מסכים עם כל מילה אבל למה לא רואים אותך בשרת?

  3. 3

    17:25 27.05.2008 | DaniGmaN DaniGmaN

    בלי קשר

    הלילה אמורה לצאת הרחבה חדשה ל NWN2, ושמה
    Mysteries of Westgate
    נקווה לטוב (טוב במקרה שלי יהיה אם לא ישלבו את השטות של ה"רעב"/"קללה" מההרחבה הקודמת)

  4. 4

    19:17 27.05.2008 | Tulkas Tulkas

    ל- 3 (דני?)

    Mysteries of Westgate זה לא הרחבה, זה Premium Module. זה בעצם סינגל פלייר למכירה שלפעמים מוסיף גם דברים שוליים שאי אפשר להשתמש בהם עם אנשים שאין להם את המודול. המקרה היחידי שאני יודע עליו שפריום מודול חידש משהו רציני היה עם Crown of Cormir למשחק הראשון שהוסיף סוסים לרכיבה, שגם כן שוחררו חינם אח"כ

  5. 5

    19:31 27.05.2008 | lidor323 lidor323 (אורח)

    זה nwn1 או nwn2??

  6. 6

    19:37 27.05.2008 | Tulkas Tulkas

    NWN1

    כמו שאפשר לראות בתמונות, כמו גם מוזכר בכתבה.

  7. 7

    19:56 27.05.2008 | adivel adivel

    ואוו, איזו השקעה

    יופי של כתבה.

  8. 8

    22:41 27.05.2008 | lidor323 lidor323

    יש כאלה(שרתים) גם בnwn2?

  9. 9

    13:26 28.05.2008 | Tulkas Tulkas

    כעיקרון כן

    על רמת העיקרון, כן, יש כאלה שרתים גם בנוור2. אבל מהניסיון שלי, הם פחות טובים. נוור2 פחות ידידותי לרול פליירים, לחוויית RP טובה, אני ממליץ על 1. עם זאת, יש להגיד שלא שיחקתי בנוור2 כבר הרבה זמן ויכול להיות שדברים השתנו.

  10. 10

       | פורסם ע"י