הרשמה

SUDA51 - גאון, או סתם פסיכי?

עבורי, SUDA51 (בעליה של Grasshopper) הוא הטרנטינו של עולם המשחקים: פסיכי, בלתי צפוי ולא שגרתי. המשחק הידוע שלו, לפני No More Heroes, היה Killer7, ולמרות שהוא שנוי במחלוקת (ממוצע 77%), הוא עדיין נהנה מהערכה של רבים שבדקו אותו והעריכו את המקוריות שבו ואת אופן הצגת העלילה שלו.

No More Heroes, הפרויקט הבא שלו אחרי Killer7, הושק ל-Wii לפני מספר חודשים (ממוצע 83%), והוא ממש אינו יוצא דופן. רק בשבוע האחרון זכיתי לבדוק אותו לאחר התלבטות רבה.

בתחילה, היו בו כמה בעיות שדי הפריעו לי, אין בו כמעט השקעה טכנית, בעיקר בעולם הפתוח שהיה עם הרבה פופ-אפ ובעיות של collision detection, לא משהו שהייתם מצפים ממשחקים בדור הזה, אפילו לא מה-Wii.

אבל כשקראתי מה אומרים בביקורות מסוימות, וחיברתי זאת למראה הדל של התפריטים והמשחק, בקריצה בולטת למשחקי רטרו מעידן ה-8 ביט, הגעתי למסקנה ש-SUDA51 עשה זאת גם הפעם - הוא נתן דגש מכוון לסטייל על פני יכולת טכנית כדי להדגיש את המטרה העיקרית שלו ביצירה.

בדיוק באותו אופן שטרנטינו 'שרט' את הסרט האחרון שלו, 'חסין מוות', כדי לקרוץ לסגנון הסרטים הישן, ובדיוק באותו אופן שהוא ויתר על ריאליזם בסרטו 'קיל-ביל' שבו היו כמה מהסצינות הכי מגוכחות בתעשיית הסרטים זה זמן רב, כולל כמות מופרזת של דם שניתזת, כך SUDA51 עושה ב-No more heroes.

לאחר שהבנתי את הכוונה, היה לי קל יותר לזרום עם היצירה, ולראות אותה ככזאת. למרבה המזל, SUDA51 עשה את כל זה בלי להפלות את הגיימפליי של הקרבות, אשר הוא בין הכי מטורפים, סטייליסטים, חולניים ומספקים שקיימים, ובנוסף לכך, גם עושה שימוש חכם בווי-מוט ובנונצ'וק.

אם כן, אני אוהב את טרנטינו בגלל הסגנון הייחודי שלו, ובאותה המידה אני גם אוהב את SUDA51. אני בהחלט אפקח עין על הפרויקטים הבאים שלו, כי No More Heroes עשה לי טעם של עוד.

לדיון בנושא, בקרו בת'רד: SUDA51 - גאון, או סתם פסיכי?, אשר מעצם טבעו, דן גם על אמנות במשחקים באופן כללי, ומהותה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י