הרשמה

החנות של Steam מתחילה להסביר מדוע משחקים מומלצים עבורנו

Valve מחליטה להיות שקופה עם המשתמשים שלה

השינויים האחרונים בחנות הדיגיטלית Steam גוררים תגובות אוהדות מצד אחד, ופחות אוהדות מצד שני

אין זה סוד שהחנות הדיגיטלית Steam משתנה בעת האחרונה. תחום אחד שמעורר עניין לאחרונה מדבר על השינוי שעשתה Valve באופן שבו משחקים מומלצים לשחקנים, והדבר אכן סחף דעות מכל הצדדים. 

הוכחה ראשונה לכך שהנושא הזה גורר לא מעט דיונים אפשר למצוא ב-subreddit שנקרא Gamedev בפורום Reddit, שבו נפתח דיון שנקרא: "Steam Discovery 2.0 - Devs how you holding up", ברור כמובן שהנושא בדיון הזה מתייחס לכיצד השיטה החדשה של Steam השפיעה על המפתחים. "זה אסון מוחלט", כותב מפתח אחד, שטוען שמשחקי VR לא מקבלים את הקידום מ-Steam כשהם יוצאים לשוק. Valve אכן מספקת שיווק בחינם כשמשחק יוצא, אבל במקרה של המפתח הזה, המספרים הם נמוכים מאוד.

מצד שני, ריימונד דור (Raymond Doerr), המפתח של Rise of Ruins טוען: "האמת, אני מסתדר לא רע. המכירות שלי עולות לאט לאט מאז Discovery 1.0, והן כרגע גבוהות יותר ב-Discovery 2.0. אני לא חושב ש-Steam קוברת מפתחים פחות מוכרים או מוצלחים, היא קוברת מפתחים פחות איכותיים בהסתמך על Wishlists, מכירות, שחקנים ועוד". למען האמת, זאת בעיה די גדולה ש-Valve צריכה להתמודד איתה: אנשים שונים רוצים דברים שונים מהפלטפורמה שלה.

"באופן כללי, זאת הסיבה שחנות ה-Steam היא אתגר עיצובי", הסביר רובין ווקר (Robin Walker) מ-Valve בעדכון הבלוג האחרון. "אנחנו יכולים להפוך את הפלטפורמה לפשוטה הרבה יותר בכך שאנחנו נבחר להתעלם מסוג מסוים של שחקנים או מפתחים, אבל אנחנו חושבים שיש כבר חנויות דיגיטליות שבחרו לפנות בדרך זו, וזה הרבה יותר מעניין לנסות ולהבין כיצד לבנות את החנות הדיגיטלית שעובדת הכי טוב לכולם."

אם נשתמש בהסבר הקצר והברור יותר, Valve החליטה להפוך את אלגוריתם ההמלצות שלה ליותר שקוף. כלומר, אם אתם משתמשים בחנות הדיגיטלית היום, אתם תוכלו לראות שיש כעת הסבר למדוע משחק מסוים הומלץ עבורכם, עם סיבות כמו ביקורות של שחקנים אחרים, משחקים דומים ששיחקתם, האם לחבר שלכם יש את המשחק או הוא חלק מה-Wishlists שלהם ועוד. המטרה כאן הולכת גם לצד שני, כלומר אם אתם מקבלים המלצה למשחק שאתם לא רוצים לשחק, אתם תדעו גם את הסיבות לכך. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י