הרשמה

מחקר חדש טוען שהתמכרות לגיימינג לא מהווה הפרעת אישיות

אם אנשים רבים התלוננו על כך שאתם "כל הזמן מול המסך", כדאי שתקראו את המחקר הבא

המחקר טוען שאנשים שמשקיעים את רוב שעות היממה בגיימינג הם אנשים שממלאים חלל ריק בנפש שלהם שנוצר כתוצאה מגורמים מדכאים

ישנם אנשים שמשקיעים בגיימינג הרבה מאוד זמן, עד כדי כך שהדבר גורם להשפעה שלילית על חייהם, הקריירות שלהם ומערכות היחסים עם החברים והמשפחה. אולם, לפי מחקר חדש מטעם אוניברסיטת קארדיף, התמכרות לגיימינג אינה מהווה הפרעת אישיות משמעותית - לפחות לא כמו שמתאר אותה "המדריך הדיאגנוסטי והסטטיסטי להפרעות נפשיות".

נכון להיום, קיימים 9 קריטריונים המאפיינים הפרעת אישיות ממשחקי רשת. לפי ארגון הפסיכיאטרים האמריקאי, כדי לאפיין הפרעה שכזו, על אישיות הפרט לענות על 5 קריטריונים לפחות. לפי ממצאי המחקר, כמעט ואין אדם שעונה על מינימום 5 קריטריונים.

מתוך יותר מ-2000 שחקני רשת קבועים שנכללו במחקר, רק 9 אופיינו כבעלי הפרעה. כאשר המשתתפים השתתפו בחלק השני של הסקר, שנערך כעבור חצי שנה, מספר בעלי ההפרעה ירד ל-0.

המחקר טוען שאנשים שמשקיעים את רוב שעות היממה בגיימינג, מעבר לכך שמדובר בבעיה בפני עצמה, הם אנשים שממלאים חלל ריק בנפש שלהם שנגרם כתוצאה מגורמים מדכאים. נחקרים שהפרעת הגיימינג שלהם נחלשה עם השנים הם אנשים שלאורך חייהם, חוו אירועים משמחים שגרמו להם לאושר ולשביעות רצון.

מפתחי משחקים נקטו במספר צעדים כדי לצמצם את השפעת הגיימינג על חייהם של אנשים בעלי פוטנציאל גבוה להישאב אל ההפרעה. למשל, ב-2015 החל ארגון הבריאות הבריטי לטפל בהתמכרות לגיימינג לצד התמכרות לפורנו ולקניות. חברת Valve הוסיפה שעונים המודדים את זמני המשחק של שחקנים ב-Dota 2 כדי לקדם את רעיון "הגיימינג הבריא".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י