הרשמה

ההצעה של Epic ל-Steam: תנו 88% מהרווחים למפתחות ואנחנו "נסוג" מבלעדיים

Epic עשתה את הצעד הראשון, הכדור נמצא אצל Steam

החנות תפסיק להחתים מפתחות על כותרים בלעדיים אם Steam יסכימו לשחק הוגן

2019 בהחלט תהיה זכורה בתור השנה הכי שנויה במחלוקת בתחום אחד שנוגע לשחקני המחשב האישי - חנות ה-Epic Store. אפילו בסקר שעשינו על הנושא בעמוד הפייסבוק שלנו הדעות התחלקו כמעט חצי חצי בין העונים. כמות מסוימת של אנשים חושבת שמדובר בחנות שעושה רק צרות בכך שהיא מציעה כותרים בלעדיים כגון Borderlands 3, World War Z, Metro Exodus, Control ועוד מגוון כותרים ובכך מונעת משחקנים מלקבל גישה למשחקים האלו מחנויות אחרות כמו Steam וכו'.

אחרים רואים בחנות כמשהו טוב. Epic Games מחלקת את הרווחים שהיא מקבלת ממשחקים שהיא מוכרת בכך שהיא נותנת 88% למפתחת ושומרת 12% לעצמה, לעומת Steam שנותנת 70% ושומרת 30%. בהצהרה בעמוד הטוויטר שלו, טים סוויני (Tim Sweeny), מנכ"ל Epic, אמר כי אם Steam "יתחייבו באופן קבוע לתת 88% מהרווחים לכל המפתחות והמפיצות, Epic יבצעו נסיגה מבלעדיים וישקלו אפילו להתחיל למכור את המשחקים שלנו ב-Steam".

סוויני המשיך ואמר כי "מהלך כזה יהיה רגע אדיר עבור ההיסטוריה של המחשב האישי ויספק השפעה על פלטפורמות אחרות לדורות הבאים. חנויות יחזרו להיות מקומות בהן אתם רק קונים דברים במקום להיות מס הכנסה עבור מפתחות."

האם Steam באמת תסכים לרדת לנתח של 12%? אנחנו בספק, אבל אנחנו בהחלט אופטימיים לראות לאן ההצעה הזאת תוביל, ואולי 2019 תוכיח שהיא לא רק השנה הכי שנויה במחלוקת בתחום הזה, אלה גם השנה בה נמצא הפיתרון הכי מהיר למחלוקת הזו. כך או כך, רק הזמן יגיד. 

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:38 28.04.2019 | siegfried siegfried

    Plot Twist: אפיק גיימס הם גיבורים רודפי צדק, סטים הם הרשעים.

  2. 2

    11:12 28.04.2019 | nakiii nakiii

    אני חושב שזה סניין מורכב אין פה צדיקים ורשעים...
    אני חושב שהמונופול של סטים היה לא בריא. הם חושבים שהשמש זורחת להם מהישבן (סליחה על הביטוי) ועכשיו מתחילים להבין שיכולה להיות להם תחרות

  3. 3

    15:06 30.04.2019 | SystemSecurity SystemSecurity

    VALVE בנו עצמם להיות החברה הגדולה והמצליחה ביותר, נותנים שירות בטוח ויכולים לדרוש מה שהם רוצים, אני פשוט מהסס בכל פעם שאין את המשחק בSTEAM, LORD GABEN יכול לעשות מה שבא לו והציבור צריך להתקפל עבורם ולא להפך

  4. 4

    16:20 30.04.2019 | nakiii nakiii

    תסביר בבקשה מזה lord gaben. מעבר לזה אני לא חושב שהמונופול של steam זה משהו שצריך להתכופף בפניו כמו שלא צריך להתכופף בפני בזק או חברת החשמל. אבוי לנו אם כן

  5. 5

    22:11 30.04.2019 | ohadcal ohadcal

    nakiii מסכים איתך במאה אחוז

  6. 6

    17:46 02.05.2019 | SystemSecurity SystemSecurity

    LORD GABEN זה בדיחה אינטרנטית על מנכ"ל VALVE מטרתה היה להצחיק, כל החיים שלי הם בסטים יש לי מעל 300 משחקים ומבחינתי אף חברה לא נותנת לי שירות כמו שסטים נותנת, כמובן שאני צרכן והאינטרס האישי יותר מעניין אותי מאשר שהחברה תרוויח יותר כסף (EPIC GAMES)
    EPIC GAMES רכשו את psyonix ועכשיו ניראה מה התוכנה שלהם שווה אבל אתן דוגמא על חנויות כושלות
    אם אקח לדוגמא את ORIGIN שכל משחק אצלם פשוט סיוט להפעיל - מליון באגים קורס
    או את התוכנה של BETHESDA הנוראית
    ולסיום UPLAY כישלון חרוץ של UBISOFT להרוויח עוד כסף. תנו לרכוש גם מסטים

  7. 7

    18:30 02.05.2019 | WarFox89 WarFox89

    כמה צביעות מאפיק, גועל נפש. הרווח למפתחים\מפיצים זה הדבר האחרון שמעניין אותם והדבר הראשון והעיקרי שמעניין אותם זה להפיל את סטים ולהשתלט על רוב נתח השוק ב-PC, טיפש לי שלא רואה את זה.
    וחוץ מזה, אם אפיק היו מצעים לפחות חצי מהשירותים שיש לסטים, אני בטוח שהם היו גובים על זה הרבה יותר מ-12 אחוז ואפילו הרבה יותר!

  8. 8

    18:31 02.05.2019 | WarFox89 WarFox89

    מי שלא רואה את זה*

  9. 9

       | פורסם ע"י