הרשמה

כל מה שאתם צריכים לדעת על פרשת "Blizzard - הונג-קונג"

סיכום קצר של אירוע ענק.

סין, Hearthstone ומה שביניהם

אני מניח שבשלב הזה של השתלשלות האירועים, רובכם המוחלט כבר מכיר את הסקנדל האחרון של חברת Blizzard, מי שאחראית בין היתר על להיטים כמו World of Warcraft, Starcraft, Overwatch וכמובן, Hearthstone. למי שלא מכיר את האירוע אז תזכורת קצרה: בתאריך ה-6 באוקטובר התקיים אחד מקרבות ה-Grandmasters שמתקיימים מדי שנה, בהם 48 שחקני ה-Hearthstone הטובים בעולם נפגשים כדי לשחק על פרסים כספיים, ולשמור על מקומם בטופ. בקרב שהתקיים בתאריך הנ"ל, השתתף השחקן צ'אנג נג וואי, הידוע בכינויו "Blitzchung".

אחרי שהוא ניצח במשחק, הוא התראיין לראיון סטנדרטי עם שני השדרנים של המשחק. מה שלא היה סטנדרטי היו הדברים שנאמרו בו. כיליד הונג-קונג, נג וואי עלה לשידור עם מסכת פנים ומשקפי שמש, בדומה לצורה בה מתלבשים המפגינים בהונג-קונג, והוא אפילו קרא ל"שחרורה של הונג-קונג". אתם תוכלו לצפות באירוע כאן למטה.

בהתחשב בעובדה שהתקנון של החברה אוסר על שילוב נושאים פוליטיים במשחק, היינו מצפים לתגובה של Blizzard, והיא אכן לא איחרה לבוא, אבל מה שהיה מדהים בה היא החומרה של העונש שנג וואי קיבל: נשללה מנג וואי כל אופציה לשחק בטורניר גדול כלשהו למשך שנה, ובנוסף לכך, כספי הזכייה מהתחרות בה הוא כן זכה נלקחו ממנו. רק כדי להוסיף עוד אש למדורה, Blizzard החליטה להשעות לאלתר את שני השדרנים מאותה התחרות על כך שלא מנעו את האמירות הללו.

מיותר לציין כי בעוד ההסבר הרשמי היה כי השחקן עצמו שבר את חוקי התחרויות, לרובנו ברורה הסיבה האמיתית שבגינה החברה בחרה לנקוט בצעדים לא סטנדרטיים: ל-Blizzard יש קשרים הדוקים עם הקהל בסין, ובהתחשב בכמה השוק בסין קורץ לענקיות הגיימינג, כנראה שלחברה היה חשוב לא להרגיז את ממשלת סין או מי שקרוב אליה יותר מאשר לשמור על חופש הביטוי של השחקנים שלה. מקרים דומים שקרו בתקופה האחרונה כוללים את חברת אפל שהסירה אפליקציה המאפשרת לראות איפה מתקיימות ההפגנות בהונג-קונג, ומהצד השני, את החסימה הגורפת של סדרת האנימציה סאות'פארק בסין, אחרי פרק בו צחקו בדיוק על הנושא הזה.

התגובות מרחבי העולם לא איחרו לבוא, והם נעו בין שחקנים וצרכניים ברחבי העולם המערבי שאמרו שהם יפסיקו לקנות או לשחק במשחקי Blizzard יותר לעובדים של החברה שעוזבים אותה, או לחילופין נוקטים בצעדי מחאה אחרים כמו למשל כיסוי תבליטים בכניסה למשרדי Blizzard המציינים את חלק מהערכים שהחברה מבססת לעצמה כמו "חשיבה גלובלית". אחד השדרנים המרכזיים והמוכרים של Hearthstone, ניית'ן "Admirable" זמורה, הודיע כי הוא לא ישתתף באירועים של המשחק בעתיד, וחברת Epic Games הודיעה כבר מעכשיו כי היא לא מתכוונת לעצור שום שחקן מלהביע את דעתו בכל נושא שיבחר. הנושא גם גלש מעבר לתחומי הגיימינג כשסנאטורים בארצות הברית הציגו את Blizzard כמי שמכופפת את עצמה לרצונות של סין.

עכשיו, עבר כמה זמן מאז שהאירוע התחיל אבל לא רציתי לכתוב כלום עד שתגיע התגובה הרשמית של Blizzard, ועכשיו כשהיא הגיעה... זה לא נראה יותר טוב. בפוסט רשמי של נשיא החברה, מר ג'. אלן בראק, הוא מדבר על כך שהחברה מרגישה שהיא לא הלכה נגד אותם הערכים שמלווים אותה עם השנים כמו "חשיבה גלובלית" ו-"כל קול חשוב". היא טוענת ש"Blitzchung" אכן שבר את חוקי הטורניר וש"שידור חי של משחק צריך להיות מקום בו כולם מרגישים רצויים. כדי לתמוך בכך, אנחנו רוצים שהשידורים הללו יתרכזו אך ורק במשחק עצמו". החברה כן החליטה להוריד את העונש של נג וואי לחצי שנה של השעייה והחזירה לו את הפרס הכספי, אבל השדרנים שהיו במשחק עדיין מושעים (גם כן, לתקופה של חצי שנה). את התגובה המלאה תוכלו לקרוא כאן.

לבראק היה חשוב לציין כי ההחלטה שהתבצעה היא של החברה בלבד וש"לקשרים של החברה עם סין לא הייתה שום השפעה על ההחלטה", אבל קצת קשה להאמין לכך בהתחשב בראיות ובנסיבות. זה גם נראה שהנזק שהחברה ספגה הוא גדול ורק ימשיך לגדול כשאנשים כבר מארגנים הפגנות שיתקיימו בכנס Blizzcon של החברה שיתקיים בראשון בנובמבר. אני רק מזכיר שאנחנו גם נמצאים קרוב מאוד להשקה משחק היריות הקבוצתי Overwatch על קונסולת ה-Nintendo Switch, כך שמדובר בעוד מהמורה אפשרית לחברה האמריקאית.

מה אתם חושבים על הנושא? האם אתם גם מתכוונים להחרים את Blizzard, או שדווקא כאן אתם מאמינים שזוהי זכותם המלאה להתנהג כמו שהם התנהגו? אם יהיו עוד עדכונים מעניינים (בעיקר מכנס Blizzcon).

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:32 13.10.2019 | RickGrimes RickGrimes

    אולי התגובה קצת חמורה אבל הסיבה בהחלט נכונה לא צריכים לערב פוליטיקה במשחקים בטח שהקהל שצופה בינלאומי. העונש החלופי הגיוני

  2. 2

    16:42 13.10.2019 | ohadcal ohadcal



    SAY IT.

  3. 3

       | פורסם ע"י