הרשמה

World of Warcaft - ראיון בלעדי עם סגן נשיא בליזארד

האתר הישראלי של World of Warcraft שמח לארח את סגן נשיא בליזארד לפיתוח עסקי ופעילות בינלאומית, מר איציק בן בסט, לראיון בלעדי ונדיר לכלי תקשורת ישראלי.

הראיון המלא ארוך מדי מכדי להופיע כאן - אנחנו זכינו ללא פחות מ- 45 דקות מזמנו היקר להחריד של סגן נשיא בליזארד - ותוכלו לקרוא אותו במלואו כאן.

להלן קטעים נבחרים מתוך הראיון המלא:

....

ש: ההרחבה יצאה לשוק כשנתיים לאחר המשחק המקורי - פי שתיים מהמקובל בתחום. בעבר הצהרתם שחבילות ההרחבה הבאות ייצאו לשוק בהפרשים של שנה זו מזו. האם אתם עומדים מאחורי ההצהרה הזו? האם אתם כבר חושבים על חבילת ההרחבה הבאה?

ת: יש לנו הרבה סיפורים לספר ורשימה ארוכה של דברים שהיינו רוצים להוסיף למשחק. השאיפה שלנו היא בהחלט לשחרר את חבילות ההרחבה הבאות מדי שנה בשנה בשנים הקרובות, אבל אם נגשים את השאיפה הזו או לא - רק העתיד יגלה לנו.

....

ש: האם אנחנו יכולים לצפות לעוד ארבע, חמש ויותר שנים של השקעה במשחק הזה, או שבשלב כלשהו תעבירו את מרכז הכובד למותג אחר, או אולי ל-WoW 2?

ת: כמו שאמרתי, כל עוד אנחנו נלהבים מ-WoW, ונשארו לנו סיפורים טובים לספר, נמשיך לספר אותם ולפתח את המשחק. בכמה שנים מדובר? קשה לומר. יש לנו רשימה ארוכה מאוד של דברים שאנחנו רוצים להכניס למשחק. אני רואה את המשחק מתפתח לאורך השנים הקרובות - אני לא רוצה להגיד מספר מדויק - אבל אני בפירוש לא רואה את הסוף כרגע.

מצד שני, כפי שאמרנו בעבר, יש לנו משחקים נוספים בפיתוח. אנחנו משקיעים בהם הרבה מאמצים כדי להביא אותם לאיכות הראויה לבליזארד ולהוציא אותם לשוק.

ש: אילו משחקים נוספים? אתה יכול אולי לתת איזה רמז...?

ת: אממ... לא. =)

....

ש: בואו נדבר קצת על ישראל. האם תוכל לומר לנו כמה שחקנים ישראלים יש? מספר כללי, לפחות?

ת: המספר גבוה להפתיע, למעשה ישראל עומדת במקום טוב למדי בין מדינות אירופה. אני אוהב לבדוק את המספרים מדי פעם, זה נותן לי תחושה טובה.

....

ש: (בהמשך לשאלה לגבי תלונות של שחקנים מישראל) האם אתה אומר בעצם שהבעיה טמונה בספקי האינטרנט בישראל, ואין משהו שאתם יכולים לעשות בעניין זה?

ת: לא, כוונתי היא שאנו עושים כל שביכולתנו על מנת לשפר את ביצועי המשחק, ומשקיעים זמן, כסף ומאמץ כדי לתחזק ולשדרג את התשתית שלנו. אנחנו מנטרים את התשתית האירופאית שלנו 24 שעות ביממה, כמו בכל שאר העולם. אם אנחנו מזהים בעיה שמקורה מחוץ לרשת הפנימית שלנו אנחנו יוצרים קשר עם ספק האינטרנט הרלוונטי, מודיעים לו על הבעיה ועוזרים לו ככל שביכולתנו על מנת לפתור אותה במהירות. אבל, מהנקודה הזו הטיפול בבעיה הוא מחוץ לשליטתנו.

ש: הזכרת שבמשרד שלכם באירופה עובדים אנשים מ- 24 מדינות שונות, אבל אין נציג שתפקידו לטפל בפניות מישראל, ואין אפשרות לשלוח תלונה או שאלה בעברית. שחקנים ישראלים רבים שנתקלים בבעיות חשים שאין להם כתובת לפנות אליה.

ת: באופן רשמי אנחנו מספקים תמיכה רק בשפות שהמשחק יצא בהן עד עתה: אנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית. בישראל מופצת הגרסה האנגלית, ולכן הישראלים זוכים לתמיכה מ- Game Masters אנגליים, כמו ששחקנים איטלקים מקבלים תמיכה באנגלית. הדבר מצויין על הקופסה, כך שאנשים יכולים להחליט בעצמם האם הם רוצים לשחק את המשחק באנגלית ולזכות לתמיכה באנגלית, או שלא.

(לקריאת הראיון המלא, הכולל התייחסויות לעתיד של World of Warcraft, לגורמים שהופכים אותו להצלחה היסטרית, לסרט הקולנוע המבוסס על המשחק, ליחס של בליזארד לשחקנים ישראלים ועוד הרבה נושאים חשובים, לחצו כאן.)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י