הרשמה

הדרמה של The Sinking City: המשחק ששוחרר, נמחק וחזר לחנויות

הדרמה שמסרבת להיגמר

המשחק שהוכרז עוד ב-2016, שוחרר ב-2019, נמחק ב-2020 וחזר שוב לחנויות הדיגיטליות לאחרונה אבל המפתחת מבקשת להמנע מרכישה שלו, מה קרה?

הסיפור הבא אומנם אינו חדש במיוחד, אבל הוא קיבל תפנית מעניינת למדי בסופ"ש האחרון (ללא שום צל של ספק).

אם לא שמעתם על The Sinking City, אז בקצרה אספר כך: Frogwares, סטודיו אוקראיני יחסית קטן (שעובדים בו כ-80 מפתחים) שמוכר בעיקר בזכות משחקי שרלוק הולמס בשני העשורים האחרונים (עם Prequel שצפוי לצאת במהלך השנה הקרובה), החל ב-2016 להציג טיזרים למשחק חדש, The Sinking City, המשחק היווה סוג של קרוס אובר בין משחקי שרלוק הולמס לעולם של לובקראפט. המשחק שוחרר סוף כל סוף ב-2019 לביקורות יחסית פושרות, אבל במהלך 2020 המשחק נעלם באופן יחסית מסתורי מכל החנויות הדיגיטליות אך נשאר זמין ב-Eshop. באוגוסט קיבלנו הסבר להיעלמות המסתורית הזאת: קרב משפטי בנוגע לתשלומים על פיתוח המשחק ואי דיוקים בדיווחי מכירות על ידי המפיצה, Nacon. המפיצה, מצידה, טענה שהטענות של המפתחת מוגזמות וכל אלו נועדו להוריד בערך של המפיצה בעיני הציבור ותו לא.

לאחר קביעה של בית המשפט הצרפתי כי Frogwares סיימו את החוזה בינה ל-Nacon המפיצה בצורה "בלתי חוקית בעליל", המשחק חזר בשנית למכירה ב-Steam במהלך חודש ינואר האחרון, אך במהרה הפך ללא זמין פעם נוספת, כל זאת כאשר הקרב המשפטי עדיין נמשך בנוגע להאם Nacon אכן הפרו את החוזה מול Frogwares. אבל הנה התפתחות מעניינת של העסק בשישי האחרון, המשחק חזר ל-Steam וכעת נמצא במבצע (יחד עם Sherlock Holmes: The Devil's Daughter), אבל Frogwares מצידה מפרסמת את ההודעה הבאה: "Frogwares לא יצרה את הגרסא של The Sinking City שנמצאית היום במבצע ב-Steam. אנחנו לא ממליצים על רכישה של הגרסא הזאת. חדשות נוספות בקרוב."

הגרסא שנמצאית כעת ב-Steam של המשחק היא שונה, כתובת ה-url של הגרסא הישנה כבר לא נגישה יותר, ההבדלים העיקריים כרגע? הגרסא הנוכחית היא גרסא ישנה יותר של המשחק, חסרים בה ה-DLC שיצאו, האצ'יבמנטים והאפשרות לשמירה בענן. בנוסף, עושה רושם כי ל-Frogwares יש גישה מסויימת למשחק ב-Steam, זאת מאחר וכי באותו יום יצאו ב-Steam שני עדכונים מדף המשחק, אחד שמהלל את חזרת המשחק לחנות, השני מזהיר שחקנים מקנייה של המשחק (וכבר לא זמין לקריאה בזמן כתיבת מילים אלו).

הבלאגן של Frogwares ו-Nacon רחוק מסיום, מי הצד הצודק מבין ה-2? זאת שאלה שבית המשפט בצרפת יחליט בנוגע אליו, בנתיים כל שנותר הוא רק להמשיך לעקוב אחר המתרחש בתקווה שהבלאגן יגמר במהרה. מה דעתכם? מוזמנים לשתף אותנו בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י