הרשמה

כובש גם את הקונסולות: Crusader Kings 3 מגיע ל-PS5 ו-XBSX

שטים לעבר עולם חדש

אחרי מיליון משתמשים בסטים תוך חודש, CK3 מכוון לפסגה הבאה

תחום משחקי האסטרטגיה תמיד היה נקודת חולשה של הקונסולות, כאשר על כל משחק בסדרת Divinity Original Sin או Civilization שמחליט להתאמץ ולעבור את הסף, יש לנו 10 משחקים כמו Age of Empires, Total War או Starcraft, שלא מעוניינים בכאב ראש שכרוך בפורט רחב היקף שכזה, מבלי לדבר בכלל על המסוגלות התקציבית של משחקי האינדי בז'אנר לעשות מעבר כה קיצוני.

לכן זה תמיד משמח ומפתיע לראות משחק שמעז לנסות ולשבור את ההגמוניה של ה-PC בתחום משחקי האסטרטגיה, במיוחד כשמדובר בסדרה מוכרת כמו Crusader Kings, שזהו ניסיונה הראשון בעולם נטול מקלדת ועכבר. ולחוששים מבינכם, אל דאגה - אמנם מדובר במשחק הראשון מסדרת CK שמקבל פורט לקונסולות, ומדובר במשחק מרובה תפריטים ומאתגר להתאמה ללא ספק, אך זהו לא ניסיונה הראשון של המפתחת Paradox בפורטים מהסוג הזה, ויציאה למהלך כזה מהווה סימן חיובי לכך שהם למדו את הלקחים מהשקת משחק האסטרטגיה Stellaris, הן על קונסולות הדור הקודם והן על קונסולות הדור החדש מוקדם יותר השנה.

אז לאילו שינויים נוכל לצפות בגרסאות לקונסולה? מנחת אירוע ההכרזה טוענת שמדובר ב"אדפטציה של המשחק, ולא פורט ישיר", שיתמקד בעיקר בהתאמת ממשק המשתמש והשליטה לקונסולות ולשלטים. ניתן לראות בבירור את תפריטי הגלגל בטריילר ההכרזה, אשר מותאמים יותר לחוויית השימוש בסטיקים של בקרי משחק מאשר למקלדת ועכבר.

אך נראה שהשינויים לא יסתכמו רק בזה, כאשר הוכרז ששחקני האקס בוקס ייהנו מהיכולת להחליף באופן טבעי ומהיר בין הגיימפליי למדריכי יוטיוב על המשחק, ושחקני ה-PS5 ייהנו מקישור בין ה-Haptic Feedback של שלט ה-DualSense למערכת ה"מתח" של המשחק, קישור שיסייע לשחקנים לחוש מעט ממצוקותיו הנפשיות של נציג השושלת שלהם במציאות ובזמן אמת.

מי שכן חזה את ההכרזה הזו מראש הם כנראה חובבי האסטרטגיה בטאיוואן, שקיבלו לכך רמז עבה בדמות דירוג המשחק לקונסולות הדור החדש שהתפרסם לפני יומיים בערך ע"י ועדת דירוג המשחקים הדיגיטליים של טאיוואן. אז אם גם אתם עקבתם אחרי הידיעות הללו ואתם יושבים עכשיו בבית וצועקים "ידעתי!", בהחלט מגיעה לכם טפיחה על השכם.

גרסת הקונסולות של CK3 מפותחת כשיתוף פעולה בין חברת Lab42 וחברת Paradox, וטרם פורסם תאריך יציאתה.

מה אתם חושבים על יציאת המשחק לקונסולות? האם מדובר בכישלון צפוי מראש, או בצעד מכונן לכיוון חיסול הגמוניית ה-PC על ז'אנר האסטרטגיה? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י