הרשמה

גמר אליפות העולם לשנת 2021 ב-Esports יתרחש בישראל!

צעד קטן לשחקן, צעד גדול לגיימינג הישראלי

אפשר להגיד שזה אירוע של פעם בחיים

כרגע, ממש בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזו, גיימרים מקצועיים ברחבי העולם מתאמנים בקדחתנות, מלטשים את המהלכים שלהם כקבוצה וכיחידים, ומנתחים בהרחבה את סגנונות המשחק של היריב הבא שלהם, כל זאת מטרה להגיע לאילת בעוד כחודש וחצי. אם המשפט הקודם נשמע לכם קצת תמוה, פרוע, או תלוש מהמציאות, אני ממש לא מאשים אתכם, אבל לפעמים המציאות עולה על כל דמיון: ב-14 בנובמבר ינחתו בישראל מאות שחקנים מהטובים בעולם בתחומם וישימו פעמיהם לעבר קניון ה-Ice Mall באילת, שם הם יתחרו אחד מול השני, כיחידים וכנבחרות במטרה לנצח את אליפות העולם בגיימינג ה-13 במספר, ולזכות בתואר ״אלופי העולם לשנת 2021״ במשחק בו הם מתחרים.

אליפות העולם ב-Esport מאורגנת ע״י הפדרציה הבינלאומית לספורט אלקטרוני (IESF) ובניגוד לרוב הטורנירים בעולם, נערך במתכונת של נבחרות לאומיות ולא קבוצות (כמו מונדיאל, בשונה מליגת האלופות). האליפות תתפרש ע״פ 6 ימים (14-20.11) וישתתפו בה 500 שחקנים שנבחרו מ-85 מדינות. אותם שחקנים הם אלו שיסיימו את הטורנירים האזוריים באיזורי מגוריהם (שמתרחשים ברגעים אלו ממש) עם הדירוג הגבוה ביותר, והצליחו להביס למעלה מ-10,000 מתחרים במצטבר. 4 המשחקים שישתתפו באליפות הם:

  • DOTA 2 - מקצה קבוצתי
  • Counter Strike: Global Offensive - מקצה קבוצתי
  • Tekken 7 - מקצה יחידים
  • PES2020 - מקצה יחידים

הטורנירים למשחקים השונים יתרחשו במקביל, כך שלצורך העניין בשעה 10 לדוגמה עשויים להתקיים מאץ׳ של DOTA, של CS:GO ושל Tekken בו זמנית וללא תלות אחד בשני. משחקי הפתיחה של האירוע הם PES2020 ו- Dota 2. אמנם אותו שחקן לא יוכל להתחרות בשני ענפים בו זמנית, אך זה לא אומר שלא ניתן לצפות ב-2 משחקים יחדיו: הטורניר ישודר בשידור ישיר לצופים מכל רחבי העולם גם בטלוויזיה וגם בפלטפורמות האינטרנטיות המוכרות כמו יוטיוב וטוויץ׳, כך שאלו מכם שלא רוצים לפספס יכולים תמיד לשים 2 חלונות במקביל זה לצד זה ולהנות מ-2 העולמות. התחרות של שנה שעברה משכה כ-1.5 מיליון צופים ייחודיים ומאות מיליוני צפיות - כך שסביר להניח שתהיו בחברה טובה.

אם אתם מעדיפים לנצל את ההזדמנות כדי לקחת חלק באירוע ולצפות בטורנירים השונים מהמתחם עצמו, תשמחו לדעת שהכניסה חופשית ובחינם ללא צורך בהרשמה מוקדמת, כמובן בכפוף להגבלות התו הירוק והקורונה. מאחר והתחרויות המקדימות עדיין בעיצומן, לא ניתן לדעת בשלב זה אילו מהכוכבים הגדולים ינחתו בארצנו הקטנה, אז לא אוכל להבטיח לכם סלפי עם s1mple או עם Arteezy, אבל אם אתם הצלחתם להגיע והם הצליחו להגיע - אני לא אהיה זה שימנע מכם לנסות. מי שתייצג את ישראל בתחרות תהיה נבחרת ישראל ב-Esports, אשר מנוהלת ע״י העמותה הישראלית לגיימינג ומקבלת חסות מחברת Overwolf הישראלית. האליפות נערכת בחסות משרד התיירות, עיריית אילת, ו-Hanbit Soft Taiwan Excellence, ובתמיכת תנועת מכבי העולמית.

רואי הסינג, סמנכ״ל ״מכבי תנועה עולמית״ אמר על כך: "לצד העיסוק בספורט וחינוך ׳מכבי תנועה עולמית׳ קיבלה החלטה להיכנס גם לעולמות הטכנולוגיים. במסגרת אירועי שנת המכביה זכינו ביחד עם עיריית אילת, איגוד הגיימינג הישראלי ומשרד התיירות לאירוח אליפות העולם בגיימינג. אנו שמחים להגעתם של מאות המשתתפים שינחתו בישראל ומאות המליונים שיצפו אונליין באליפות העולם שתתקיים לראשונה בישראל."

ובנימה יותר אישית, לא כל יום אנחנו זוכים לארח אירוע גיימינג בקנה מידה עולמי ממש בחצר הקטנה שלנו. באופן אישי, אני שמח על אבן הדרך המשמעותית הזו בדרך להפיכתה של ישראל לשחקנית רצינית בקהילת ותעשיית הגיימינג הבינ״ל, ומקווה שזו היא רק תחילת הדרך, ושנוכל למנף אותה גם לאירועים נוספים ורבים בעתיד.

מה דעתכם על הטורניר? האם אתם מתכוונים לצפות בו, אולי אפילו לרדת לאילת ולראות על מה כל המהומה? ואילו מדינות לדעתכם ייקחו את הגביע הביתה? מזומנים לספר לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י