הרשמה

הסטוריית המשחק והעתיד- Enemy Territory

 

"The genius is not to fight on your feet, it's to win on your knees"

זה המשפט שלמעשה מסכם את המשחק Return to Castle Wolfenstain: Enemy Territory. ההתרגשות שלפני כל משחק, החוויה בלנצח את המשימה בשנייה האחרונה, הכיף בניצחון עם הקבוצה שלך. זה כל מה שעושה את RTCW:ET  למשחק ה-FPS הטוב ביותר.

 

היסטוריית ET

RTCW:ET הוא אחד מבעלי ההיסטוריות המרתקות ביותר של משחקי ה-FPS הקיימים בעולם. המשחק שייצא ב-29 במאי 2003 ושוחק בליגות כגון Euro Cup ו-Nation Cup והיה ועדיין אחד המשחקים המובילים ביותר מבחינה עולמית בתחום ה-Gaming. אך לפני שנכנס ל-ET עצמו נצטרך להסתכל קודם על אבותיו: Castle Wolfenstain ו-Return To Castle Wolfenstain. שני המשחקים הישנים והטובים הללו יצאו לשוק עם מחיר, לעומת ET שהיה אמור להיות משחק שיימכר, אך הוצא כמשחק חינמי לקהל המשתמשים, והמשתמשים אהבו אותו.

 

"איך השתנית !"

ET עבר שינויים ונוצרו לו מספר רב של מודים שהפופולארים ביניהם הם גרסת הבסיס ETMain ולאחריו המודים שיוצרו וביניהם: NoQuarter, ETPub והמוד התחרותי שמקובל ב-Clan Base, ה-ETPro. לאחר שה-ETPro עלה לאוויר החלו התחרויות הגדולות. משחקנים חדשים שרק רצו לשחק משהו לקיץ, פתאום צמחו שחקנים ברמה הגבוהה היותר בעולם.

 

תחילתו של ה-Euro Cup

ה-Euro Cup הראשון שנלקח על ידי הקבוצה הגדולה dignitas היווה את נקודת הפתיחה לעוד רבות מהקבוצות הגדולות כמו idle.ee, Parodia, DSky, iNfensus וכן כן, גם eSr ו-ins שעשו שתיהן היסטוריה, אבל זה לא לפה. כמו כן במקביל, הקהילה האירופאית והישראלית תססה ועלתה והציפה כל שרת ET פנוי במהלך הימים. חופשות הקיץ של האירופאים והישראלים הביאו זרימה גדולה של שחקני ET חדשים, שחקנים אלו היוו את הבסיס להמשך התחרותיות בכך שהקימו קבוצות שאותן אנו יכולים למצוא עד היום כמו קבוצת TLR, קבוצת Impact וקבוצות גדולות ואחרות שהיו הגדולות ביותר בעולם, משחקנים שרק רצו למצוא משהו נחמד לעשות בחופשת הקיץ. שחקנים גדולים כגון mystic, Night ו-ferus שמוכר לכם כשחקן CS:S מצוין, כולם היו שותפים לרגעים מדהימים בגמרים של טורנירי Euro Cup, כגון הבזוקה ששלח Night שהצילה את המשימה בשנייה האחרונה ונתנה הזדמנות לקבוצתו דאז u96d לנצח את הגמר מחדש. לא נשכח את ההגנה הבלעדית של mystic על אותו תותח באותו חצי גמר של ה-Euro Cup כאשר השחקן הורג את כל הקבוצה שנייה שכללה 6 שחקנים, לבדו, והכול בגלל של-mystic לא היה מה לעשות בקיץ.

 

ET בישראל

נכון, אנחנו לא משהו בכדורגל, ונכון, אנחנו גם לא נהיה. אבל לפחות במשהו אחד אנחנו יכולים לכבד את עצמנו. ET

הישראלי הפציץ, מפציץ ויפציץ כל עוד יש לנו שחקנים מוכשרים כאלה על המפה.

 

אז מה היה לנו?

הקהילה הישראלית החלה בהתהוות של שחקני RTCW ישנים כגון vip3r, LION, mati ועוד רבים אחרים, שלקחו על עצמם להקים קהילת ET בארץ הקודש.

המנהל שלקח על עצמו את האחריות היה mati, מנהיג ושחקן eSr, שהיה הראשון לעשות שינוי בקהילה. הוא הצליח להרים אותה מספיק גבוהה כדי ליצור בארץ לא פחות מ-20 קבוצות. נכון שזה נשמע קצת אך במונחי ET זה טורניר שלם. לאחר עידן mati המושכות הועברו ל-sami-bureakas, שיזם את הטורניר הגדול ביותר של ET על שרתי הקודש, ה-IOC. הקבוצות הגדולות שהשתתפו בו מ-Team NET ל-EnD. מ-Relax ל-fame. מ-eSr ל-ins.

 

ins ו-eSr של ET

אילו קבוצות היו eSr ו-ins. שתי הקבוצות שהתחרו ראש בראש שנים על התואר "הקבוצה הטובה ביותר בישראל" זכו להזדמנות כזאת דווקא בטורניר ה-Euro Cup, בו שתיהן והמנצחת הייתה ins, שעד היום משחק הגמר שלה זכור ויש שמודים אפילו שזהו משחק הספורט האלקטרוני הכי מותח והכי טוב בכל ההיסטוריה של הספורט האלקטרוני. ובצדק. איזה משחק גדול, ins, הישראלית הקטנה מגיעה למשחק מול saevus שכללה שחקנים כמו ferus, darky, potter שעד היום נחשבים לשחקנים מהטובים בעולם בתחומם, מצליחה לנצח את המפה הראשונה ואת המפה השנייה להפסיד בשבריר של מאיית השנייה, וכך גם את המפה השלישית, על מאיית של השנייה. איזה משחק זה היה. כמה כבוד היה לקהילה הישראלית אז, וכמה יש להם היום.

 

בחזרה לקרקע

ה-IOC היווה נקודת מפתח לקבוצות מצוינות כגון distance, fame ו-Relax לבסס את עצמן ולהראות שלמרות השמות הגדולים שיש בארץ גם בפריפריה יש שחקנים על רמה, וכך זה היה כאשר שחקנים כמו FrAgOn, שחקן eSr לשעבר, CrozZ, שחקן one4one ו-Ranje, שחקן נבחרת ישראל לשעבר, יצאו מהקבוצות הללו.

 

עתיד הקהילה

הקהילה הישראלית גם היום פורה, עם קבוצות כמו Octane שמייצגת אותנו בכבוד ב-Open Cup ובהרבה מסגרות שונות. גם פה, הכול החל מכמה ילדים שרצו לשחק משהו בקיץ, ותראו לאן הם הגיעו.

 

הקהילה האירופאית של ET - יתרונות של ET באירופה

 

ET באירופה, מה בתכל'ס?

לא סתם Enemy Territory נחשב לאחד המשחקים המצליחים ביותר באירופה. הקהילה האירופאית הגדולה שלו, שכוללת מעל ל-5000 שחקנים שמשחקים רק ב-ETPro ועוד אלפי שחקנים שמשחקים במודים אחרים, גורמים למשחק הזה להגיע לרמה הגבוהה ביותר של התעניינות והתפתחות. לדוגמא, לפני זמן קצר נעשה טורניר כלל עולמי גדול שלא אורגן על ידי Clan Base או ESL, אלא על ידי הקהילה האירופאית, הטורניר כלל מעל ל-50 נבחרות. מספר עצום בהתייחס למספר הנבחרות שמגיעות לטורניר רגיל (כ-30). היו שם נבחרות יפן, קנדה, אוסטרליה, ארה"ב, ברזיל, פרו, איסלנד ועוד נבחרות רבות מכל קצוות הכדור.

 

הכוח של הקהילה

הקהילה האירופאית של ET מוכיחה את עצמה מחדש כל פעם כאשר הם תמיד מנסים לשפר את המשחק ואת רמתו, בין אם זה בטורנירים גדולים, מפות חדשות, פיתוחים של תוכנות אנטי-Cheats חדשות והרבה באזז סביב הנושא של השחקנים הגדולים והטובים בגלקסיה. כמו כן, הרבה אומרים שרק המנהלים הגדולים יכולים להשפיע על צורת המשחק ועל הטורנירים הגדולים, ב-ET החוקים משתנים, הקהילה שותפה מלאה בבחירות של המנהלים שלה שנהנים מיחס טוב מהקהילה ומתמיכה מלאה, לדוגמא לפני כשנה וחצי Clan Base העבירו את שיטת המשחק ל-5על5 כפי שנהוג ב-CS, אך קהילת ET כקהילה מגובשת ורצחנית לא הרשתה מהלך זה מכיוון שמאז ועד היום שיטת המשחק היא 6על6, הקהילה פתחה במרד עצום שהשתתפו בו יותר מ-3000 שחקנים ביניהם זוכי ה-Euro Cup ומחו כנגד הצעד הזה, לאחר חודש Clan Base שלח מכתב התנצלות והודה בטעותו. לקהילה יש כוח והיא משתמשת בו כדי להחיות את המשחק וכדי להוציא ממנו את המיטב שאפשר.

כפי שנאמר על ידי גדולים וטובים ממני, ET על המפה והוא נשאר על המפה ואין לו תאריך תפוגה.

 

יתרונות

לא סתם ET נחשב לאחד המשחקים הטובים בתבל. הוא כל כך פשוט ויעיל אך עם זאת מורכב ומתוחכם, המשחק האולטימטיבי לגיימר עם קצת שכל.

 

אז מה ET דורש בעצם?

 ET דורש הרבה מהראש ולא מהמחשב, זה לא משנה מהי כמות הזיכרון שיש לך על המחשב או מה מהירות המעבד שלך, לי לדוגמא יש מעבד בעל 1.3Ghz והמשחק עובד לי בצורה החלקה ביותר, אבל אל תטעו, בעזרת מחשב טוב, הגרפיקה שאתם יכולים להגיע אליה לא גורעת ממשחקים של 2008 ו-2009.

לא רק לפגוע, אלא גם לחשוב

ET זהו משחק של שכל, קבוצתיות ומהירות, ולא של המחשב הכי טוב. אבל זהו רק פן אחד של ET, שנקרא "פן השחקן הבודד". כאשר אתה מגיע לקבוצה הכול נהיה מורכב יותר. ET מרכיב בתוכו כמה תפקידים (או בשפה המקצועית Classes), רופא (Medic), מהנדס (Engineer), סוכן חשאי (Covert Ops), חייל (Solider) ותחמושתן (Field Ops). כל אלה מרכיבים קבוצה, אך נשאלת השאלה מהי המשמעות של קבוצה ב-ET? התשובה היחידה לכך שקבוצה ל-ET היא בדיוק כמו יחידה קרבית, עם מיקומים, טכניקות, טקטיקות והרבה עבודת צוות. דמיינו איך אתם נכנסים לתוך מבנה עם שני השחקנים שלידכם, ממולכם עומדים חמישה שחקני יריב, אתם מתחילים לירות אך נפצעים בזמן היריות, הרופא שמאחוריכם מחייה אתכם, אתם הורגים אחד, שניים, שוב מתים, שוב החייאה ועכשיו כאשר אתם יורים בקבוצה של שלושה אנשים אתם הורגים את כל שחקני היריב, וכובשים את הדגל? דמיינו לעצמכם שישה שחקנים, התחמשתן זורק ארטילריה לכיוון המבנה אתם צריכים לפוצץ, בזמן הזה חמשת חבריכם נכנסים בגל של יריות לכיוון המבנה, בזמן שהם מגנים על הסוכן החשאי שלו יש המטען לפוצץ את המבנה. שישה שחקני יריב יורים עליכם אך הם נפצעים מהארטילריה ומהיריות של חבריכם. הסוכן חומק מכולם ומגיע לבניין, הוא ורק את הפצצה אך היריב האחרון הורג אותו, יצא לכם לשחק ככה? זאת פעולה "יומיומית" ב-ET.

 

ניצחון

המשחק נותן הרגשה של ניצחון קבוצתי, ולא סתם נוצרות חברויות דרך המחשב (וגם יריבויות רבות) רק בגלל המשחק.

 

מבחר כל כך גדול בלי להוציא שקל אחד

כל זה, ולא תצטרכו לשלם אפילו אגורה. גם מבחר השרתים והמודים שיש ב-ET יגרמו לכם ליהנות מכל סוג משחק שתרצו, אתם רוצים קפיצה כפולה? אין בעיה, ETPub לרשותכם! אתם רוצים נשקים עתידיים? NoQuarter פה. אתם רוצים משחק תחרותי, מהיר ועצבני? ETPro יידע לענות על כל דרישותיכם. ET לא דורש הרבה, מחשב חלש, אוזניות, עכבר ומקלדת וקצת שכל. מכאן אתם יכולים רק להתקדם.

 

 

 סיקור המשחק וכתיבת הידיעה נעשתה על ידי חבריי קהילת ET ב Vgames.

 

 

 

 

 

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:27 08.08.2008 | Jextrick Jextrick

    כתבה מצוינת! - גרם לי לחזור לשחק

    לפני הרבה זמן.. שחקתי
    ולא היה לי מי לשחק ממש..
    נוסיף עד מישהו לקהילת :)

  2. 2

    13:12 08.08.2008 | rocker rocker (אורח)

    מזה הכתבה הזאת

    מזו אמורה ליהיות כתבה על שחקני ET וקלאנים? נכון מסופר פה על ההיסטוריה של ET אבל יכולתם לכתוב את זה בלי יותר מדי שטויות של "ET משחק טוב משחק מצוין משחק מעולה" ויותר מדי זיבולי שכל על שחקנים טובים

  3. 3

    13:23 08.08.2008 | Legend Legend

    אחלה משחק

    אחלה כתבה כל הכבוד למי שעשה את זה וזה מביא לי חשק לחזור ולשחק בזה

  4. 4

    13:28 08.08.2008 | ParaDoX.iNc ParaDoX.iNc

    כנס rocker ^

    אלא לא שטויות אלא היסטוריה אתה יודע היסטוריה נכתבת עם ועל גיבורים...אז אלו הגיבורים של ET (נכנה אותם ככה) בקשר למשחק טוב הוא אכן אחד המשחקים המצליחים ביותר!
    אז אני לא מבין איפה הזיוני שכל?

  5. 5

    13:38 08.08.2008 | beeri beeri

    אחלה משחק אחלה אנשים

    באמת אחד המשחקים היותר יפים שקיימים! משחק קבוצתי פשוט איכותי לכל אחד יש תפקיד מוגדר ובאמת באמת שווה לנסות משחק שלא דורש מחשב חזק!

  6. 6

    14:02 08.08.2008 | Api3 Api3

    חבל שדורון הורס תמשחק הזה

    חבל ...

  7. 7

    16:08 08.08.2008 | ajzz ajzz (אורח)

    משחק רשת הכי טוב שיש !!

    מתגעגע (L)

  8. 8

    18:28 08.08.2008 | avih1994 avih1994 (אורח)

    משחק טוב אבל לא עומד בתחרות של היום

    הוא משחק חינמי טוב(לא יותר מזה) חפני שנתיים עוד
    יכולתם לקרוא לו 1 ממשחקי הרשת הטובים בעולם
    אבל היום פשוט מאוד הוא לא עומד תחרות והוא אכן משחק טוב ויזכר כטוב לשנים הבאות כמשחק מצליח אך "היסטורי"

  9. 9

    19:16 08.08.2008 | מהֱ! מהֱ! (אורח)

    כתבה תת רמה וטיפשית ביותר!

    אתם עושים צחוק? לא רק שהכתבה מלאה בשגיאות תחביריות, גם הרמה שלה מאוד מאוד נמוכה! למי אכפת מהשחק עידן הקטן, או המשחק המותח בין הקבוצות ביתר להפועל et! מציע למחוק וזהו.

  10. 10

    04:22 09.08.2008 | NaJeS NaJeS

    רואים שאתה ממש לא מבין במשחק

    בלי להעליב את אנדריי וכל השאר שהזכרת אבל התקופה הטובה ביותר של הקהילה הישראלית היית התקופה של Somo , emp , athlon, sinus
    ואיך אתה מעיז לשכוח את הקלאן incite!?
    ו Spinz או dejavu
    סליחה על הבוטות אבל הכתבה הזאת לא שווה בשיט בפן של הקהילה הישראלית כי היא נכתבה על שחקנים שלא משחקים יותר משנה במשחק

  11. 11

    18:38 09.08.2008 | ET ET (אורח)

    משחק טוב

    אבל אני מעדיף את ET:QW

  12. 12

    20:48 09.08.2008 | old one old one (אורח)

    חחחחח אתה יותר גרוע מהכותב

    "איך אתה מעיז לשכוח את הקלאן incite?"
    למה שהוא יזכיר את הקלאן הזה? הוא היה הכי טוב בישראל? הוא עשה משהו באירופה?

  13. 13

    04:21 10.08.2008 | NaJeS NaJeS

    הוא היה מקום שלישי בארץ

    והוא היווה תחרות לא רעה ל ins ול Esr ואני הייתי בו
    אז אני יודע

  14. 14

    12:09 10.08.2008 | beNyy beNyy

    אידיוט

    מי שכתב את הכתבה הזאת ראוי לסקילה באבנים.

  15. 15

    15:24 10.08.2008 | Amos Zchoot Amos Zchoot

    מי שכתב את הם חבריי הקהילה שלך

    ליתר דיוק, המנהלים של הקהילה.

  16. 16

    02:06 11.08.2008 | beeri beeri

    עמוס....

    הוא אמר את זה בצחוק הוא כתב את זה :P

  17. 17

    02:58 11.08.2008 | NaJeS NaJeS

    אבל אתה עדיין שמן

    ברי אתה עדיין שמן ותמיד תיהיה שמן ! :P

  18. 18

    09:12 11.08.2008 | rocker rocker (אורח)

    ל-9 ולכולם

    בדיוק, זאת כתבה על היסטורית ET או על היסטורית קהילת ET הישראלית ? תחשבו לבד

  19. 19

    13:02 11.08.2008 | Legend Legend

    למי שאמר שאין למשחק גרפיקה טובה

    http://img233.imageshack.us/my.php?image=image6gz8.jpg

  20. 20

    13:38 11.08.2008 | psych1c psych1c

    וואי נראה טוב אני עכשיו מוריד תורידו גם אתם

  21. 21

    18:39 19.08.2008 | bbq bbq (אורח)

    אם כבר תמונה

    http://www.beta-gaming.de/et/ag0n/Best%20of%20ET/Batery_0.jpg

  22. 22

    11:07 20.08.2008 | evangelion evangelion

    לא אומרים תודה על הסירטון חח

    דיקטטורה

  23. 23

    01:55 12.09.2008 | InsaneKillah InsaneKillah

    ואייי איזה כתבה חבל על הזמן

    מתארת בידיוק את ET ואת החוויות שלו

  24. 24

    12:54 12.09.2008 | [!]*GangsTa* [!]*GangsTa*

    כתבה קטלנית ביותר

    ET ללא ספק בין במשחקים החזקים שיצאו אי פעם.
    לא סתם יש כאן לא מעט אנשים שמשחקים מעל ל5 שנים ולא חושבים על לפרוש.

  25. 25

    13:07 12.09.2008 | JARAN JARAN

    אהבתי :}

    :O

  26. 26

    16:23 12.09.2008 | Nex Nex

    השקעה יפה

    שמעו אני משחק כרגע ב ET משחק ממש מצויין חלק מהקילה ממש אנשים טובים וחלק לא
    כמו בכל קהילה
    כדי לכולם לבוא ולראות את להוריד לנסות לשחק זה שווה את זה
    תהנו

  27. 27

    01:45 16.09.2008 | destiny destiny

    משחק אש מגיל 0

    JEWS

  28. 28

    04:06 06.11.2008 | benjee benjee

    שחרחר?@:

  29. 29

    14:45 01.05.2009 | ETPlayer ETPlayer (אורח)

    אתם לא יודעים כמה המשחק הזה חשוב לי... אני משחקת בו 5 שנים, ומאז החיים שלי במחשק. לא משנה הכתבה... תנסו לשחק, תראו איזה זה חיים שם!! אין לי חברים כאלה שיבינו אותי וישחקו בET , אבל לפחות יש חברים יקרים במשחק.. תאמינו זה מאוווד כיף ואתה מרגיש כעילו אתה שם ,ף זה ניראה אמיתי !! תעשו SERVERS ישראליים ותשחקו ותזמינו עוד אנשים .. זה נחמד !

  30. 30

       | פורסם ע"י