הרשמה

ה-Metaverse ממשיכה להתפתח עם כפפות מגע

השלב הבא של Meta נמצא בכפות הידיים שלנו

אנחנו רק מדמיינים איך זה מרגיש לטפס על רובוטים ב-HZD

מרבית מכשירי ה-VR מגיעים היום עם זוג בקרי יד אשר מאפשרים מעקב ובעלי מנגנון רטט בסיסי ליצירת תחושה ומשוב. ישנם גם מספר מכשירים כמו ה- Meta's Quest 2 אשר תומכים במעקב ידיים באמצעות המצלמות המורכבות למכשיר, עם זאת, כשאנו אוחזים וירטואלית בחפץ אין לשחקן פידבק על המשקל או המבנה שלו. בעקבות כך צצו בשנים האחרונות לא מעט חברות שהציעו כפפות VR ששואפות לספק רטט לכל אצבע וכך להגביר את הריאליזם.


שבוע שעבר Meta הכריזה על פיתוח של כפפות "רכות, קלות משקל, מסוגננות, נוחות, סבירות, עמידות וניתנות להתאמה אישית, המסוגלות לדמות מגוון רחב של תחושות מורכבות וניואנסים עבור הלובש כגון לחץ, מרקם ורטט כדי ליצור את האפקט של תחושת אובייקט וירטואלי בידיים". על פי החברה הפיתוח דורש פריצות דרך במגוון תחומים כמו הנדסת חומרים, הנדסה ותוכנה.



בעוד מרבית המתחרים עובדים על כפפות מבוססות מיקרו מנועים, Meta מנצלת את המשאבים הרבים שלה וניגשת לנושא מכיוון אחר וחדש. על פי ההכרזה מנועים מכאניים מסורתיים הם "גדולים מדי, יקרים ותאבי כוח מכדי לספק תחושות הפטיות ריאליסטיות", ולכן לפני ארבע שנים היא הטילה על צוות החוקרים שלה להתחיל לעבוד על מערכות הפעלה רכות וגמישות העשויות מ"חומרים חדשים לגמרי". החוקרים בחנו טכנולוגיות מתפתחות ושאבו השראה מהם. בנוסף, החוקרים עובדים על אלגוריתמים כדי לשלוח את ההוראות הנכונות לכפפות. Meta מתארת את הפיתוח כיריית פתיחה לדרך בה ייראו העולמות הדיגיטליים שלנו בעוד 10 עד 15 שנים.

עם זאת, הסיפור מסתבך. חברת HaptX שנחשבת חלוצה בתחום טוענת שהטכנולוגיות שהציגה Meta עושות רושם כזהות מהותית לפטנטים שלה. בפרסום בבלוג של מטא לגבי פיתוח הכפפות נטען שצוות המחקר שלה הוקם לפני שבע שנים, והחלה עבודה רצינית על כפפה הפטית לפני כארבע שנים לפחות.
אך הפרסום לא הזכיר את HaptX. מנכ"ל HaptX ג'ייק רובין סיפר כי מהנדסים, חוקרים ומנהלים של  מטאביקרו ב-HaptX במהלך השנים כדי לראות את הטכנולוגיות המוגנות בפטנט, וטוען כי  מטאמעבירה את הטכנולוגיות כרעיון משלה למרות היותה "זהה מהותית". רובין מוסיף כי מטא תצטרך להעניק רישיון לפטנטים אלה אם היא מתכננת להשיק מוצר באמצעות טכנולוגיה זו.

Meta אולי שינתה את שמה ומיתגה את עצמה מחדש כדי לנסות ולפתוח דף חדש עם שערוריות שנקשרו אליה בעבר, אך היא שוב מסתבכת והפעם בתחום שהיא שואפת להיות מזוהה עימו באופן חיובי. ניתן להעריך כי סוגיה זו תצטרך להיות מוכרעת בבית המשפט או בהליכי גישור כאלו ואחרים.
מה דעתכם על הנושא? האם הטענות מוצדקות? ספרו לנו בתגובת!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י