הרשמה

חברת Sony תשקיע 300 מיליון דולר באולפני המשחקים שלה

סוני מחממת מנועים

סוני תשקיע 300 מיליון דולר בשביל לצאת מחוץ לפלייסטיישן

חברת Sony דיווחה כי היא מתכוונת להשקיע כ-300 מיליון דולר באולפני המשחקים שבבעלותה. מטרת ההשקעה היא להגדיל את היצע המשחקים שלה ולצאת אל מחוץ למשפחת קונסולות ה-Playstation. החברה לא הוסיפה פרטים נוספים בנושא, וההכרזה הזו מגיעה במסגרת הדיווח השנתי של הדוחות הכספיים.

חשבו לציין כי חברות רבות נוטות לציין בדוחות הכספיים כל מיני נתונים שנועדו לעודד את המשקיעים מאשר לבצע אותן בפועל, וכנראה שזו אחת מהסיבות ש-Sony הודיעה שכל הנושא הזה יעשה במסגרת השקעות פנימיות בחברה ולא השקעות חיצוניות שעליהן היא תהיה מחוייבת לדווח.

בכל מקרה, Sony מאותתת כאן על נקודה מאוד חשובה, היא מתכננת לצאת מעבר ל-PlayStation. אמנם כבר ראינו משחקים שמגיעים מאולפנים של סוני שקיבלו השקות למחשב, אבל כעת כנראה שהקצב יגדל כיוון שסוני צריכה למצוא מקורות הכנסה חדשים. מה שיותר מעניין זה האם נראה את Sony במובייל? בנינטנדו? Sony כבר משיקה בשקט משחקים לפלטפורמות אחרות (היי MLB: The show), ועכשיו הקצב צפוי לגדול. בנוסף, חברת Sony צפויה להשיק בקרוב את שירות המנויים שלה שיתחרה ב-Xbox Game Pass. היא תוכל לייצר לעצמה יתרון אם תתן לשירות המנויים לצאת מתחומי PlayStation כפי שעשתה Microsoft בשירות המקביל.

חברת Sony מעולה בלייצר ולתחזק מותגים של המשחקים שלה. Horizon הוא אולי הדוגמה הטובה ביותר לכך. הכותר הראשון יצא כשבוע לפני ההשקה של ה-Nintendo Switch יחד עם המשחק Breath of the Wild. המשחק השני בסדרה, יצא שבוע לפני Elden Ring שנחשב לאחד המשחקים הפופולריים ביותר השנה. למרות כל זאת, המותג הצעיר יחסית, הצליח לפרוץ ולקנות לעצמו קהל מעריצים ונתוני מכירות מרשימים. משחקים רבים עם מותגים מוכרים הרבה יותר היו נופלים במקרה כזה, אך Sony יודעת לייצר ולשווק את המותגים שלה.

בנוסף להכל, החברה מתכננת להמשיך לרכוש חברות משחקים חדשות במטרה לחזק את החברה ולייצר עוד מותגים חזקים. הרכישה האחרונה של חברת Bungie תאפשר לחברת Sony להכנס לתחום משחקי ה-MMO ואולי אפילו לייצר אחד משלה שיתמוך בריבוי פלטפורמות. התחרות בין Xbox ל-Sony עולה שלב, הן מבחינת רכישות של אולפנים ויצירת תוכן, והן מבחינת מנויים ומסלולים משתלמים לשחקנים. אנחנו השחקנים המרוויחים העיקריים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י