הרשמה

גוגל מציינת את יום הולדתו ה-82 של ג'רי לוסון בעזרת דודל מקסים בסגנון Mario Maker

אחד המתכננים המקוריים של קלטות המשחקים מקבל הוקרה מגוגל עצמה

אתם תוכלו לשחק ולהכין משחקים בדודל המיוחד לכבוד המהנדס האמריקאי

את השם ג'רי לוסון אתם כנראה לא מכירים, אבל תעשיית הגיימינג המודרנית כנראה חייבת לו דבר או שניים. ג'רי לוסון, יליד ברוקלין שבניו-יורק, היה מהנדס שהוביל את צוות הפיתוח שבנה את ה-Fairchild Channel F, מערכת הגיימינג הראשונה שהשתמשה בקלטות משחקים, שלט עם תזוזה ב-8 כיוונים ואפילו האופציה לעצור את המשחק (משהו שלא היה קיים עד אותו הרגע). בעוד שהמערכת עצמה לא החזיקה מעמד, היא סללה את הדרך לקונסולות כמו ה-Atari 2600 ובהמשך גם ה-NES, SNES, Sega Genesis ועוד קונסולות רבות שעשו שימוש בקלטות משחקים ובכך שינו את תעשיית הגיימינג כפי שהכרנו אותה לפני.

היום (ה-1 בדצמבר) היה אמור להיחגג יום הולדתו ה-82 של המהנדס המוכשר מברוקלין שהלך לעולמו ב-2011, ובעוד שעבודתו ושמו מונצחים בהיכל התהילה של הגיימינג ברוצ'סטר שבניו-יורק, בגוגל החליטו להקדיש לו גם דודל מיוחד. הדודל מתחיל כמשחק 8-ביט חמוד המסביר על פועלו של לוסון, כשלבסוף הוא הופך למשחק בסגנון Mario Maker המאפשר לכם ליצור משחקים משלכם ואפילו לשתף אותם עם אנשים אחרים. תוכלו להיכנס לדודל בקישור כאן.

תעשיית הגיימינג כיום חובקת עולם והיא ממש לא התחום הנישתי שהיא הייתה כשלוסון והצוות שלו התחילו לעבוד, כשגם בישראל יש לנו מפתחים אדירים כמו Clover Bite (GRIME), Capricia Productions (Of Bird and Cage), dietzribi (Topdee and Toodee) וכמובן גם We Create Stuff (In Sound Mind). זה חשוב לדעת איך תעשיית הגיימינג התחילה ויהיה נהדר לראות לאן היא עוד תתפתח.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י