הרשמה

Disaster הוא לא אסון

Disaster, משחק האקשן החדש והמפתיע לטובה ל- Wii, נראה מצויין וזוכה לתגובות משבחות במיוחד

Disaster: Day of Crisis הוא משחק אקשן-הישרדותי עם אלמנטים של RPG. הוא פותח לקונסולת ה-Wii על ידי Monolith Software, שזהו משחקה הראשון כסטודיו פנימי של חברת נינטנדו. לאחר אינספור דחיות ושמועות על ביטולים, הוא הושק לבסוף ביפן אתמול, ב-25 בספטמבר.

במשחק, כפי שסיפרתי כאן לאחרונה, אנו נאלץ להתמודד מול אסונות טבע רבים כגון רעידות אדמה, התפרצויות הרי געש, צונאמי... ואם זה לא מספיק, ניאבק גם בחיות בר ובארגון טרור בשם STORM, אשר השתלט על נשק גרעיני ומאיים להפעילו אלמלא ייענו דרישותיו. אגב, נטען שאסונות הטבע שפקדו את העולם בשנה האחרונה הם אלה שגרמו לנינטנדו לדחות את המשחק עד יעבור זעם.

'פמיטסו', מגזין המשחקים הנחשב של יפן, כבר נתן למשחק ביקורת מרשימה של 34/40. ארבעת הכתבים של המגזין נתנו לו את הציונים הבאים בהתאמה: 9-9-8-8. הנקודות המרכזיות הן גרפיקה ריאליסטית, אמפתיה לדמויות, אקשן מגוון, בימוי מצוין ותחושה טובה של מתח.


טריילר דרמטי למשחק

האם המבקרים המערביים יעריכו אותו באותה המידה? לפי הרשמים החדשים של מערכת IGN, יש מקום לאופטימיות. המערכת השיגה עותק של המשחק והיא שמחה לבשר ש-Disaster: Day of Crisis אינו אסון כלל, זאת בניגוד להערכות המוקדמות שהובעו בעקבות הטלטולים שהמשחק הזה עבר עד שהגיע למדפים.

לדברי המערכת, הסיבה לעיכוב הרב היא בכלל אחרת, ואותו נבין כבר בתחילת המשחק - הוא מכיל שניים, אם לא שלושה משחקים במשחק אחד: הרפתקה, יריות ונהיגה. לדברי הכתב, כולם מפותחים מאוד ומתמרנים ביניהם לעתים קרובות יחסית. השליטה בריימונד, גיבור המשחק, היא סולידית מאוד, והכתב נתקל בבעיות מצלמה מעטות בלבד.

השיטפון שולט באזורי המשחק עקב הצונאמי שגרמה רעידת האדמה, 9.0 בסולם ריכטר, וזעזועי משנה ממשיכים לפקוד את העיר ולהרוס את מה שנשאר (בעקבות זאת דרכים חדשות תיפתחנה).

לריימונד יש ארבעה חלקי מידע חיוניים: מד חיים, מד סיבולת, מד לב ומד ריאות. הסיבולת תרד ככל שריימונד ילך, והיא תחזור ותתמלא על ידי אכילת מוצרי מזון שנמצא בארגזים שונים בדרך. מד הלב יעלה ככל שריימונד ירוץ, ואם הוא ירוץ יותר מדי הוא יתפקע, ויגרום למד הסיבולת לאבד חצי מכוחו ולריימונד לנטות על צדו כדי להחזיר את נשימותיו. מד הריאות, לעומת זאת, יעלה ככל שריימונד ייחשף לעשן.

 
טריילר דרמטי נוסף

סביבת המשחק מסוכנת, ובין היתר ריימונד יטפס לתוך אזורים בוערים וינער את עצמו כדי להעיף מעל גופו גיצים בוערים - על ידי ניעור ה-Wii remote וה-Nunchuk. כאשר הוא יהיה באזור נקי מעשן, הוא יוכל לשפר את מצב הריאות שלו על ידי לחיצה על Z, כדי לגרום לו לקחת נשימה עמוקה ובריאה. באזורים מסוימים, ריימונד יימצא מתחת למבנה מתמוטט, ובאמצעות הנפת שלט הקונסולה והתוסף שלו אנו נחקה תנועות ריצה שיתורגמו לריצה של ריימונד על המסך. ככל ש"תרוצו" מהר יותר, כך גם ריימונד - אבל זהירות, שימו לב למד הלב!


תיאור המשחק ביפנית

המטרה הצדדית במשחק היא להציל אזרחים תמימים אשר נלכדו בדרכים שונות בעקבות אסונות הטבע. ניתן לראות אותם שוכבים פה ושם, ברחובות, וניתן אפילו לצעוק כדי לברר האם מישהו נוסף באזור זקוק לעזרה. בניסיון להציל קָרבן ייפתח 'משחקון' קצר אשר נהיה חייבים לסיים בהצלחה לפני שמד הסבולת של הקרבן ייגמר, אחרת הוא ימות. 

חלק מהמשימות כוללות סחיבה או נשיאה של הקרבן לנקודה בטוחה במפה, ואחרות ייאלצו אותנו לתת עזרה ראשונה. באחד הקטעים הכתב משך את ה-Wii Remote לכיוונו של אחד הקרבנות שנתלה בין שמים וארץ, זאת כדי לתפוס את ידו בדיוק בעיתוי הנכון. חלק מהקרבנות לא יצריכו 'משחקון', אולם תידרשו לתת להם את אחד ממוצרי המזון או התרופות היקרים שתחזיקו.

אין חובה להציל אנשים, אבל על ידי הצלה תרוויחו SP, שהם מטבעות אשר תוכלו לנצל בין השלבים כדי לשדרג את היכולות של ריימונד ואף לקנות נשקים חדשים. הנשקים האלה מנוצלים בקטעי היריות ב"אזורים חמים", שינוהלו במצב יריות ממבט ראשון ומבוסס מסילה, ובו אנו נכוון את ה-Wii remote לנקודה ספציפית במסך כדי לכוון ירייה, ונשתמש ב-Z בתור ה"דוושה" לשם התחמקויות מחוץ לטווח סכנה, ממש כמו ב-Time Crisis.

ההימור הכי טוב יהיה לכוון לאזור הראש, אך באמצעות לחיצה על C יהיה ניתן לבצע תקריב כדי לאפשר פגיעה מדויקת יותר אשר תכפיל גם את עוצמת הפגיעה. את הטעינה ניתן לבצע על ידי ניעור ה-Nunchuk, אך יהיה ניתן להגדיר שזה ייעשה בלחיצת כפתור בתפריט האופציות. כדי לברור בין הנשקים, עושים זאת באמצעות ה-D-PAD (פשוט מקצים נשק אחד לכל כיוון). באזורים מסוימים, מצב היריות שולט יותר מאשר מצב ההרפתקה.


הפרולוג!

הכתב הספיק להתנסות פעם אחת במצב הנהיגה, כשהוא בורח מלוחמי אויב. נסיעה אטית מדי תגרום להם להשיג אתכם וכתוצאה מכך הם יתחילו לירות. המטרה היא לנסוע מהר ככל האפשר, תוך כדי התחמקות ממכוניות ומשאיות נטושות באמצע הדרך. למכונית של ריימונד יש מד חיים אשר מתרוקנת ככל שהיא מקבלת חבטות. תתנגשו במשהו, והמכונית עלולה לעוף הצדה. אמנם תוחזרו לכביש באופן אוטומטי, אך ייגרם הרבה נזק, זאת בנוסף לחיילי האויב אשר הפעם יירו בכם מן החזית!

השליטה ברכב תיעשה אך ורק באמצעות ה-Wii remote כשהוא נוטה בצורה אופקית: מטים אותו בתנועה סיבובית קלה לאחד הצדדים, והרכב מבצע פנייה באותו אופן לאותו צד. מהתרשמות ראשונית של הכתב ששיחק, השליטה הזו עושה את העבודה כמו שצריך.

לפי מערכת IGN, העלילה במשחק היא חלק מניע רב השפעה על המשחק כולו. אתם תרצו לדעת מה יקרה בהמשך. המשחק קיבל דירוג M (למבוגרים בלבד), וזה כנראה בזכות ניבולי הפה שריי, או דמויות אחרות במשחק, משתמשות בהם. כנראה בגרסה האמריקאית של המשחק נינטנדו של אמריקה (NOA) תחליף את ניבולי הפה במילים אחרות, עדינות.

כמו כן, הגרפיקה והעטיפה הויזואלית הן בין היפים והמרשימים ביותר ל- Wii עד היום. יש גם המון סצנות מעבר אשר מרונדרות מראש, אך נעזרות בגורמים מן המשחק עצמו.


רעידת אדמה

גם מבחינת הסאונד והמוזיקה, המשחק לא מופלה, כי הם "נותנים הרגשה של סרט שובר קופות". המשחק גם מנצל את הרמקול המובנה ב-Wii Remote כדי לנגן שידורי חירום של רדיו במהלך הסיור בעיר. בהתחשב באיכות הנמוכה של הרמקול, שידורי הרדיו נשמעים ממש כמו שידורי רדיו חירום. אבל, אם תעדיפו, תוכלו להחליט שהשידורים ינוגנו דרך הרמקולים של הטלוויזיה.

Disaster: Day of Crisis הוא גם בעל ערך ריפליי לא קטן. כאשר תסיימו שלב, תינתן לכם האפשרות לחזור אליו בכל עת כדי לשוטט בו באופן חופשי, וכך אולי למצוא ניצולים שפספסתם בחיפוש הראשון. תוך כדי ההתקדמות בשלבים, תוכלו לחזור לכל נקודת ביקורת (Checkpoint) שעברתם בה, כך שטעויות יהיה ניתן לתקן בקלות. למרות שהוא רק בתחילת המשחק, הכתב מודה שהמשחק עושה כמה דברים בצורה טובה מאוד כבר מההתחלה.


קרב מול מסוק

מלבד לנאמר לעיל, ניתן גם לראות בבירור שנעשתה עבודה טובה גם בדיבוב הדמויות במשחק, ואנו גם למדים מהם שהוא לא מתיימר לקחת את עצמו ברצינות רבה מדי, עם מוצרי מזון ענקיים אשר נאכלים בביס, וכמו כן אלמנטים שונים של ארקייד.

אם ההערכות יתאמתו, נינטנדו תחשוף במסיבת העיתונאים ב-2 באוקטובר, את מועד ההשקה האמריקאית של המשחק.

מקור: IGN

ניתן לצפות בסרטונים חדשים נוספים,  בת'רד המשחק בפורום נינטנדו.

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:54 26.09.2008 | Stavv Stavv

    ואו רונן .. רק חבל שכתבת קצת =] ..

    אחלה השקעה .. רק גורם לי לרצות לקנות Wii עוד ועוד ..
    נראה משחק מעולה !

  2. 2

    15:09 26.09.2008 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    בקרוב אצלי.

    Nuff said.

  3. 3

    18:51 26.09.2008 | Talool1 Talool1

    Time Crisis Not Crysis

  4. 4

    19:13 26.09.2008 | Dor73 Dor73

    משחק מעולה שמעביר הרבה קטעי אקשן והופך אותם לגימיקים

    לא אהבתי הכי את הרעיון שצריך לנפנף בשלטים מעלה ומטה כדי לרוץ, או כדי להתחמק או לקפוץ. זה נשמע מאוד משעמם ודיי מעצבן בשלבים מסוימים.

  5. 5

    21:43 26.09.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    הנה עוד סרטון אקשן-יריות מגניב!

    http://wiifolder.com/?p=105

    אני כל כך אוהב את מה שאני רואה. והמוזיקה משתלבת נהדר והיא מדהימה בעיניי.

    בינתיים, אני אוהב את כל מה שאני רואה (כמעט).

    Talool, תודה. תיקנתי.

    ותסלחו לי על שאר הסרטונים שלא נטענים בעמוד, זה בטיפול. בינתיים, תוכלו להתרשם מהם בת'רד בפורום.

    רונן.

  6. 6

    01:53 27.09.2008 | PTii PTii

    וואו רונן, סחטיקה על ההשקעה

    קניה בטוחה ללא ספק.
    אני שמח שזה לא יוצא השנה בארה"ב, יותר מידי דברים טובים לקנות בחגים :)

  7. 7

    02:06 27.09.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    אלעד (6)

    מי אמר שזה לא יצא השנה בארה"ב? אבל אני מניח שבקרוב מאוד נדע :-)

    אגב, נראה שדווקא באקספלורר הסרטונים של Wiifolder לא עולים. בפיירפוקס הם קיימים.

    רונן.

  8. 8

    02:31 27.09.2008 | freak2100 freak2100

    אז מה,

    כל פעם שיצא משחק לWii תתפרסם בvgames ידיעה עם הכותרת "סוף סוף משחק רציני לwii"?

  9. 9

    03:23 27.09.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-8

    אתה צודק, אנחנו צריכים להפסיק לומר 'סוף סוף' כי זה כבר דבר של מה בכך.

    והכותרת בתמונה המתחלפת מדברת על "משחק פעולה רציני ומושקע" שמגיע לקונסולה.

    למרות שלדעתי יש עוד כמה כאלה בקונסולה, וצפויים נוספים. אבל אולי העורך התכוון לסגנון הספציפי הזה.

    רונן.

  10. 10

    03:26 27.09.2008 | han han

    ארוך מאוד. אין על הכתבות של רונן הסקסי.

  11. 11

    08:24 27.09.2008 | wormri wormri

    באופן מסויים מזכיר את RE

    גיבור סופר מגניב ויפני, סביבה אפוקליפטית, ובכלל הCutscenes והאנימציות מאוד מזכירות את RE. נראה חביב.

  12. 12

    09:13 27.09.2008 | AnimaguS AnimaguS (אורח)

    אה נו

    זה המשחק הזה עם הפרסומת המשגעת

  13. 13

       | פורסם ע"י