הרשמה

ראינו דם: The Blood of Dawnwalker חושף 20 דקות של משחקיות

אחרי ההכרזה הראשונית והרחבה קלה נוספת, המשחק החדש מהיוצרים של The Witcher מקבל חשיפה משמעותית
ad banner

ערפדים ופארקור, יותר מזה אנחנו לא צריכים

ad banner

קרוב לחצי שנה חלפה מאז שנחשפנו לראשונה ל-The Blood of Dawnwalker, המשחק הראשון והחדש מבית היוצר של סטודיו בשם Rebel Wolves המורכב בין היתר מיוצאי CD Projekt RED, והנה אנחנו מקבלים עוד לא מעט מידע אודותיו. החברה פרסמה במהלך הלילה טריילר גיימפליי חדש באורך של 20 דקות שחושף קצת מהמכניקות השונות שהמשחק צפוי להציג. נכון לרגע זה אין תאריך השקה רשמי למשחק למעט חלון השקה והוא ״מתישהו במהלך שנת 2026״. הטריילר לווה בהדרכה קולית של במאי המשחק דניאל סדוסקי (Daniel Sadowski).

The Blood of Dawnwalker הוא משחק אקשן-תפקידים לשחקן יחיד בעולם פתוח המתרחש באירופה של איזור המאה ה-14. עולם המשחק מתמודד עם מלחמה קיומית אותה ניצל גזע הערפדים על מנת לקבוע את מעמדו בקרב האוכלוסייה. אנחנו ניקח חסות על דמות בשם כהן (Coen), שנהפך ל-״Dawnwalker״, שהוא מעין שילוב בין אדם לערפד, היוצא להילחם בשלטון הערפדים. במהלך היום כהן הוא אדם רגיל עם יכולות יחסית בסיסיות, אך במהלך הלילה הוא הופך לערפד חזק במיוחד שניחן בארגז שלם של יכולות מיוחדות ועל-אנושיות.

ad banner

המשחק שם דגש משמעותי על האפשרות לבחור את צורת המשחק שלנו כמעט בכל זמן נתון, כשנוכל ברמת העיקרון להגיב לסיטואציות שונות בכמה דרכים וכן לבחור את צורת התגובה שלנו בזמן דיאלוגים. כל אחת מהבחירות שנבצע תשנה לחלוטין את מהלך העלילה ואת הצורה שבה דמויות ואירועים מסוימים מגיבים אלינו. המשחק מאפשר לנו בנוסף לנטוש משימות מסוימות לחלוטין במידה ונרצה בכך לטובת התקדמות עם משימה אחרת שתשרת את הצרכים שלנו טוב יותר - המשימות הראשיות של המשחק כוללות מטרה מרכזית אחת אותה נידרש לבצע בתוך חלון זמן קצוב, כשאת הדרך ליעד הסופי של אותה משימה נוכל לבחור בעצמנו - סדוסקי ציין שההגבלה של המשימות המרכזיות בזמן לא נועדה להחליץ את השחקן אלא לאפשר לנו לנהל את הפעולות השונות שהוא רוצה לבצע בדרך ליעד בצורה מחושבת יותר.

כמו כן ישנה אפשרות לבצע משימות שונות בדרכים שונות בהתאם לאם אנחנו מבצעים אותן ביום או בלילה, כשבמהלך הלילה נזכה אמנם ליכולות המוגברות של כהן הערפד, אבל גם ניאלץ להתמודד עם מערכי הגנה כבדים יותר של האויב ועם הצורך של כהן לשתות דם על-מנת לשרוד - סדוסקי ציין מספר פעמים לאורך ההצגה שהמשחק כולל כמות מרשימה של אפשרויות לבחור מהן, ושסביר להניח שכל ריצה עליו תהיה שונה מזו שקדמה לה, והוא אף הגדיר את המשחק כ״ארגז חול נרטיבי״ - משמע שיש המון אפשרויות ומספר דרכים שונות לביצוע כל משימה ופעולה במשחק. דוגמה טובה לזה תהיה העובדה שניתן ברמת העיקרון לשתות את הדם של כל דמות שהמשחק כולל, כך שיכול לקרות מצב ששתיתם בטעות דם של דמות מפתח בצורה שתשפיע דרסטית על מהלך העלילה. המשחק גם מאפשר לכם לשתות דם של חיות ויצורים שונים נוספים, במה שסדוסקי הגדיר כ״שיטת הערפד החומל״ שמעדיף שלא לשתות דם של בני אדם חפים מפשע.

ad banner

מערכת הקרב תצריך מאיתנו לבצע מהלכים מדויקים על-מנת להתמודד עם האויבים השונים, כשיש לנו את האפשרות להנחית מתקפות על האויב מכמה כיוונים שונים וכן להתגונן ממתקפות של האויב על-ידי זיהוי וחסימה של כיוון התקיפה שלו כלפינו. המשחק כולל מערכת נקודות קרב בה הגנה והתקפה נכונה תמלא את נקודות ההתקפה בהן נוכל להשתמש (אישית זה הזכיר לי מאוד את הצורה שבה מערכת הקרב של Ghost of Tshushima עובדת), כשהשימוש באותן נקודות יאפשר לנו לבצע מהלכים מיוחדים על האויב - החל ממתקפה בה נזרוק אבק לעיניו של האויב על-מנת להמם אותו ועד מתקפת ערפד מיוחדת בה נחמם את הדם של האויב מבפנים ובכך נגרום לגופו להיצרב. המשחק כולל מערכת חפצים שלמה שנראית די רחבה וכן מספר עצי יכולות שיאפשרו לנו לשפר את יכולותיו השונות של כהן. רוב המתקפות המיוחדות שהמשחק כולל מצריכות שימוש בנקודות חיים על-מנת לפעול - מד החיים של כהן אינו מתחדש אוטומטית במהלך היום, מה שיצריך מאיתנו ניהול נכון של המשאבים שברשותנו.

ארסנל היכולות של כהן מתרחב מאוד בזמן היותו ערפד והדבר תקף גם ליכולות התזוזה וההימצאות בשטח שלו במהלך הלילה - כהן יוכל להשתגר מנקודה אחת לאחרת בקלות באמצעות יכולת שיגור ייעודית, זאת לצד היכולת לטפס על קירות ולקפוץ במהירות בין גגות. ההבדל בין צורת האדם לצורת הערפד של כהן ניכר מאוד, אך נראה שהמשחק יהיה מסוגל לתגמל אותנו לא משנה באיזו צורה ובאיזה זמן נחליט להתמודד עם האתגרים השונים שהוא יציב לנו. מבחינה גרפית נראה שמדובר במשחק שנראה סך הכל נהדר, אך גם לא הייתי אומר שמדובר בפלא גרפי שלא חזינו בו בעבר - ישנם לא מעט תפריטים ואזורים שדי מזכירים את הסביבות של משחקי סדרת The Witcher, זה כמובן לא באמת מפתיע בהתחשב בעובדה שהסטודיו שמפתח את המשחק מורכב מאנשים שעבדו בעברם על The Witcher 3 ו-Cyberpunk 2077.

וזהו, זה היה סיכום קצר של כל מה שנחשף במהלך תצוגת המשחקיות של The Blood of Dawnwalker. מה דעתכם על המשחק? מתרגשים לקראתו? ספרו לנו בתגובות למטה!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5, Nintendo Switch, Steam Deck, 3DS, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: צב ים זה צב עם פיצ׳ר

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י