הרשמה

הסיפור שמאחורי Bongo Cat והטריק השיווקי שלו

איך חתול מתופף השתלט על סטים והפך לכלי שיווקי גאוני?
ad banner

ממם ויראלי לאחד המשחקים המצליחים בסטים

ad banner

הקשיבו טוב, גיימרים יקרים, כי הסיפור הזה עלול לגרום לכם להסתכל אחרת על חתולים, ממים, ועל ה-Wishlist שלכם בסטים. זהו סיפורו של Bongo Cat, מם אינטרנטי שהפך לאחת התופעות הוויראליות ביותר בפלטפורמת המשחקים הגדולה בעולם, ולא סתם משחק, אלא סוס טרויאני שיווקי מבריק. הכל התחיל בשנת 2018, עידן שנראה עתיק במונחי אינטרנט. אמן בשם Stray Rogue צייץ GIF של יצור חתולי לבן וחמוד מכה קלות על שולחן. האינטרנט, במחווה אופיינית של יצירתיות כאוטית, לקח את היצירה התמימה הזו והפך אותה לאגדה. משתמש אחר, DitzyFlama, הוסיף ל-GIF זוג תופי בונגו ופסקול קליט מתוך "סופר מריו וורלד". כך נולד Bongo Cat, והשאר היסטוריה. תוך ימים, החתול המתופף ניגן על כל כלי אפשרי, מפסנתר ועד גיטרה חשמלית, והפך לסמל של יצירתיות אינטרנטית טהורה. כמה ויראלי? ערוץ Youtube בשם Bongo Cat שמציג סרטוני אנימציה וגרסאות קאבר של החתול הזה מחזיק למעלה מ 3.26 מיליון עוקבים. 

מקליקים על החתול: המשחק שהוא לא בדיוק משחק

מהר וקדימה להווה. אותו חתול חמוד לא רק שרד את מחזור החיים האכזרי של ממים, אלא עשה את הקפיצה הגדולה לעולם הגיימינג. Bongo Cat בסטים הוא לא בדיוק משחק במובן הקלאסי של המילה; הוא יותר חיית מחמד דיגיטלית שיושבת לכם על שולחן העבודה ומגיבה לכל הקלדה או קליק שלכם. כל לחיצת מקש מתורגמת לתיפוף קטן וחמוד על הבונגוס, וצוברת לכם נקודות שבעזרתן תוכלו לפתוח... כובעים. כן, כובעים. 

נשמע פשוט? אולי אפילו טיפשי? ובכן, התופעה הזו הפכה לאחת הפופולריות ביותר בסטים, עם מאות אלפי משתמשים "שמשחקים" בו זמנית, ועוקפת בסיבוב ענקיות כמו GTA V ו-Apex Legends זהו שיעור מאלף בכוחה של הפשטות וקסמו הבלתי נדלה של חתול מצויר. והביקורות? למעלה מ 10,000 ביקורות עם Overwhelmingly Positive מה שמציב אותו כמעט בדומה ל-Slay the Spire וכל זה למשחק שיצא לפני חצי שנה.

ad banner

החתול הטרויאני: אסטרטגיית שיווק מבריקה


כאן הסיפור מקבל טוויסט מפתיע והופך לשיעור מאלף בשיווק דיגיטלי. אולי תופתעו לגלות שהאפליקציה הפופולרית הזו "למעשה מפסידה לנו כסף", כפי שאמר מנכ"ל חברת הפיתוח Irox Games, מרסל זוראוקה. אז למה להם לתחזק "משחק" שלא מכניס כסף?

התשובה גאונית בפשטותה: Bongo Cat הוא לא המוצר, הוא הפרסומת. המפתחים משתמשים בו כ"כלי שיווקי מטורף" כדי לקדם את המשחק האמיתי והגדול הבא שלהם, "Oku", הרפתקה אמנותית בסגנון ציור מים. איך זה עובד? פשוט מאוד. רוצים כובע חדש וחמוד לחתול המתופף שלכם? כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוסיף את "Oku" לרשימת המשאלות שלכם בסטים. צפיתם בטריילר? קבלו עוד כובע. הצטרפתם לדיסקורד? ניחשתם נכון, עוד כובע לאוסף.

ad banner

האסטרטגיה הזו, המכונה "החתול הטרויאני", הוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת. בזכותה, המפתחים האלמוניים יחסית הצליחו לצבור למעלה מ-50,000 הוספות לרשימת המשאלות עבור "Oku". בעולם האינדי, שבו הנראות בסטים היא המפתח להישרדות, המספר הזה הוא לא פחות ממדהים. לפני Bongo Cat, המפתחים "דפקו על 50 דלתות; עכשיו, הן באות אלינו".

הסיפור של Bongo Cat הוא יותר מסתם אנקדוטה משעשעת על תרבות האינטרנט. זהו מקרה בוחן שמדגים כיצד יצירתיות, הבנה עמוקה של הקהל וקריצה הומוריסטית יכולים להפוך מם ויראלי למנוע צמיחה אדיר. בעולם שבו גיימרים מופגזים באלפי משחקים חדשים מדי יום, לפעמים כל מה שצריך כדי לבלוט הוא חתול קטן, זוג תופי בונגו, והרבה מאוד כובעים.

ואני שמח לעדכן שבסיום הכתבה הזו כבר חציתי את ה-1200 מכות בונגו בדרכי אל הכובע הבא. מה דעתכם על ה-Bongo Cat? "תשחקו בו"? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י