הרשמה

ראיון עם Ender-101

מאת: הראל סעידיאן ('Saidian')

תפסתי את האיש שתמיד יודע לסקר לראיין ולקטול את מי שצריך בדרך הנכונה ביותר, לשיחה קצרה על עצמו סביבתו וראייתו...

ש: ניר סמאורה שלוםאנא ממך הצג את עצמך לקוראים בכדי שידעו טיפה רקע עליך.

ת: היי. אני "מנסה" לשחק קאונטר בערך 3 שנים ומתוכם כשנתיים וחודשיים אני הבעלים של האתר יוניט101 אני גר באילת ומנהל עסק לשיווק, ייבוא והדרכת גלישה. אני בן 31 ומתעסק במשחקי מחשב שונים בערך מגיל 8 כאשר קיבלתי את האטארי XL800 עם 64K זכרון RAM חחח D:

ש: איך התחיל כל הענין של האתר יוניט 101 , האם עומדת היסטוריה כלשהי מאחורי השם של החברה או שזה פרי יצירה של רגע כלשהו ?

ת: ההיסטוריה היא כמובן יחידה 101 המפורסמת שהיתה בצה"ל אבל זה בגלל שבמקור זה היה השם שבחרנו לקלאן שפתחנו בזמנו. האתר עלה בעצם כאתר לקלאן שמהר מאד הפך לאתר חדשות.

ש: נכון לעכשיו ממי מורכב הצוות של יוניט101?

ת: נכון לעכשיו יש אותי כמנהל וכתב יש את אור - rape0r שעוזר המון המון בעיצובים ובסיקורי אירועים גדולים , הבחור פשוט אנציקלופדיה לסצינות קאונטר סטרייק וקוייק וזהו :) אבל רבים וטובים השקיעו שעות רבות באתר על מנת לשפר ולקדם

ש: מה היתה הפעם הראשונה בה ניחספת לסצינת הגימינג?

ת: כמו שאמרתי מאז גיל 8 בעצם אבל למשחקי אונליין נכנסתי לפני כשלוש שנים כאשר הצעירים במועדון גלישה אצלנו הכניסו אותי לזה לגבי הכרות עם כלל הקהילה בארץ ובעולם זה מעט לפני שהקמתי את יוניט101

ש: נכון להיום איך אתה רואה את עצמך בתור איש המבין בסצינת הגימינג בישראל והאם יש סצינה שאהובה עליך במיוחד?

ת: באופן כללי מן הסתם אני אוהב את סצינת הקאונטר סטרייק 1.6 אבל זה פשוט בגלל שאני פחות מתעניין כרגע בסצינות אחרות. כמשחק אני אוהב גם את DOD אני מאמין שבקרוב אני אכנס לעוד משחקים בתור עניין לפחות בשלב ראשוני ולא לסיקור כי דווקא נושא Q3 , WC3 די מעניינים והסצינה שלהם במיוחד באסיה היא די חזקה וגדולה לגבי עצמי. .אני חושב שההבנה שלי נובעת פשוט מתשומת לב לדברים הקטנים על מנת מה שנקרא "לקרוא את המפה". ואני לא מתכוון רק בנושא הקבוצות ושינויים כאלה או אחרים אלא גם בנושא סיקור החברות הקיימות בשוק. נכון להיום אני מקווה לפחות שיצרתי לעצמי ולאתר שם עם אמינות אישית ואמינות בדיווח.

ש: הרבה אנשים מפחדים להיכנס לתפקיד הכתב משום הפחד של אי ידיעה על החומר הדרוש לכתבה ובשל ההחתומים והאירועים הרבים שיכולים ליפול בו זמנית לסיקור, מה חשבת לעצמך שלקחת לך לפרויקט את אתר יוניט101?

ת: מי שייכנס לכתבות הראשונות האתר יראה שזאת לא היתה הכוונה - להיות כתב ועוד בסדר גודל כזה.

הדברים התגלגלו ועם הזמן פשוט גיליתי יותר ויותר עניין בעוד דברים בקהילה הישראלית והבינלאומית.חשוב להגיד בנוגע לשאלה הזאת אם כבר.. - הרבה רצים ישר להיות כתבים ואחרי חודש נעלמים, מי שרוצה להיות כתב חייב להתמסר לזה כמו לכל תחביב.

ש: רוב הקוראים באתר שלך אולי חושבים שהכתבות/ראיונות/מאמרים באתר שלך הם תירגום של חומר מאתרים אחרים, הדבר הזה נכון או שהחומר המוצג באתר הוא פרי יצירתך בלבד ועבודתך והשקעתך הרבה בנושא ... ?

ת: קודם כל מהתגובות שאני מקבל דווקא רבים יודעים טוב מאד שמדובר בכתבות לא מתורגמות, להגיד שתמיד המקור של הכתבה מגיע אליי יהיה לא נכון. אני אכן עובר על אתרי חדשות בחו"ל כי אין מה לעשות - זה בדיוק כמו בארץ, חדשות מגיעות מפה לאוזן ואז לאחד הכתבים. אני יכול להגיד שאין אצלי מושג כזה וכל מי שמגיע ככתב לאתר יודע שאני אוסר להעתיק כתבות מחו"ל מילה במילה. אני תמיד לוקח את הרעיון המרכזי ומשתדל להצליב מספר מקורות ואם אפשרי אף לדבר עם מי שקשור לאותה כתבה. לראייה היו מקרים רבים שאנחנו הבאנו ציטוטים שלא קיימים באף אתר. ואני חושב שאנחנו היחידים אולי בארץ שצוטטנו כמקור למידע לגוטפראג :D זה היה במקרה של התפרקותה של קבוצת team9 - כאשר ציטטנו את מנהל הארגון אז מדבר על הבעיותה כלכליות שהם נקלעו אליהם.

ש: כפי שצינת הינך בן 31 , אני מאמין שיש לך חיי משפחה וכל הדברים הסובבים מסביב, מהי הסיבה שבגללה אתה כותב ומשקיע כל כך באירגון הזה ?

ת: קודם כל, פעם דיברתי עם המנהל של complexity ושאלתי אותו שאלה דומה לגבי הבחירה שלו בבעלות על קבוצה. הוא ענה לי שהוא הבין שהוא פשוט מנהל טוב יותר מאשר שחקן :) אני חושב שלרוב זה גם נכון לגבי כתבים...

כמו שאמרתי בשאלות קודמות - אני אוהב גיימינג ומשחק לא מעט ובמקביל אני מספיק מבוגר ובוגר גם בשביל לראות את מה שקורה בקהילה הישראלית והעולמית לא רק ברמה של מי ניצח את מי אלא גם ברמה של עסקים, תהליכים וכיוונים אליהם הולכות חברות וקהילות מסויימות. וזה מעניין כמו כל דבר שמתפתח וגדל. לגבי חיים וכל הסובב אותם פה נכנס הקו האדום שאותו אני גם מנחה לכל כתב.

אין מניעה בגיימינג כמו בכל תחביב - יש כאלה שקוראים ספרים, יש כאלה שמשחקים כדורגל שעות רבות ביום ויש כאלה שמשחקים במחשב, כל עוד כל דבר נעשה במידה ולעולם לא יבוא על חשבון דברים הכרחיים בחיים זה מצויין :-)

ש: משמועות שרצו ברשת נאמר שהרבה גורמים מהקהילות הגדולות פנו אליך אישית בכדי שתבוא ותאחד איתם כוחות בשל הידע והחוזק הנרחב שיש לאתרך בתחום הסיקורים... מה הסיבה בגללה החלטת להישאר לבד?

ת: הסיבה העיקרית היא הרצון שלי להשאר ניטראלי.

מי שעוקב אחרי הכתבות יודע שאין לי בעיה להעביר ביקורת כשצריך על אתר כזה או אחר. אם אני יצטרף לאתר אני בעצם אהיה מחוייב לו.

במקביל אני גם לא ממש חושב שאתרי גיימינג שתפקידם להתעסק בלאנים יכולים להגיע לרמת כתבות, סיקור והתמדה הרצויה מהסיבה שהם לא יכולים לפזר את המשאבים שלהם על יותר מדי תחומים (גם לאנים, גם קהילות, גם סיקורים רציניים וגם קלאבים) והעבר כמו גם הקהילה העולמית מוכיחים שאני צודק.

אני לא שולל אפשרות של שיתופי פעולה בעתיד במקרה ואני אראה כי אכן יש טעם והדבר ישפר ולא יוריד מהערך של יוניט101.

ש: לאור הידע הנרחב שיש לך בתחום הגימינג הישראלי, לאיזה מקומות אתה רואה את החברה הישראלית מתקדמת.... יש סיכוי כלשהו ?

ת: כמו שהמצב קיים היום, לא. כי החברות לא יכולות או לא רוצות להשקיע. חלק בגלל שמצאו לדעתי מודל עסקי מעט שונה מלאנים לדוגמא וחלק כמו שאמרתי הם חסרי יכולת.

אבל... לעולם אי אפשר לדעת כי פתאום יכולה להיות פריצת דרך. מספיק שחברה אחת תצליח ומייד זה ידרבן את החברות האחרות הקיימות לקיים לאנים כי כשאין תחרות אין מוטיבציה ולאנים זה הרי מה שמריץ ויוצא עניין רב.

ש: ברחבי הרשת ידועה המחלוקת בנוגע ל-CS:S מול CS:1.6 לאור הידע הרב שלך, מה העמדה שלך בויכוח הזה?

ת: לצערי בויכוח הזה אין נכון או לא נכון ומי שיקבע בסופו של דבר אלה לא השחקנים אלא הכסף. זה מה שאנחנו רואים כרגע בקהילה האמריקאית - קבוצות שאמרו שהם לא יעברו לסורס בגלל כל הבעיות שיש בגרסא עדיין נוהרות לשחק בגרסא הזאת בגלל טורניר המיליון דולר של DIRECTV. חברות החומרה ומפתחות המשחקים יקבעו את העתיד. מה שיוכל לעזור לקהילה זה פשוט פתרון הבאגים או פרוייקטים כמו ה -ProMod . אני מאמין שבמהלך 2007 לא נראה שינוי גדול אבל אם המגמה תמשיך כך השינוי יבוא במהלך 2008.

ש: unit101 מה קורה/יקרה איתה בעוד מספר שנים ?

ת: מכיוון שמדובר בתחביב אז יוניט תמשיך כל עוד יהיה לי עניין אישי בעשייה. ייתכן ובעתיד תתגלה איזה פוטנציאל עסקי ואז זה ימשיך בכל מקרה כמובן שזה גם תלוי בכיוון אליו תלך הקהילה בעולם בכלל ובישראל בפרט. משחק אסוציאציות קטן, OK?

Unit101 - האתר החדשות המתמיד ביותר כרגע? :)

Ender-101 - ?

The Best Israeli Article\Interview In Unit101 ? - הכתבה על גיימר פרו לאחר הפירוק בשילוב הראיון עם שי מגל שהוא האחראי בנטויז'יון על האתרי בת שלהם עונה על שתי הקריטריונים של מאמר וראיון

The Best World Wide Article\Interview In Unit101 ? - לגבי עולמי יש את הראיון עם ג'ייסון לייק - הבעלים של קומפלקסיטי - שהיה הכי מעניין בשבילי לעשות

real life ? - כל מה שאני עושה זה החיים האמיתיים - גם גיימינג זה חלק מהחיים שלי , מעבר לגיימינג - חברים משפחה ועבודה כמובן.

Best Israeli Clan ? - מבחינת סקילס אין אחד שאפשר להצביע עליו , מבחינה מקצועית - ESR .

Best World Wide Clan ? - פנטיק

Saidian In Future ? - אחד המראיינים המוצלחים ביותר בקהילה :)

____________________________________________________________________

סיימנו ;-}

ש: Something to the end on the most strong interview that becomes in Israel ?

ת: קודם כל תודה על הראיון. היה אחלה :) שנית באמת אני רוצה להודות לאלה שמעבר לעניין של הגיימינג עצמו עושים את הכיף של להיות בקהילה הזאת, אנשים כמו:

אופיר-Requiem , עמרי-Cowpoxe , אור-Rape0r , דייב-mnk. ועוד רבים רבים אחרים שבאמת אני לא יוסיף פה כי זאת לא הודעת פרישה D: זהו.

טוב ניר הגענו לסיום, זה היה הראיון הכי מספק ויוקרתי שעשיתי , תודה רבה לך על הכבוד ומקווה שניפגש בשמחות... ;-}

____________________________________________________________________

כפי שאתם רואים יש לאיש ראש ואם אתם שואלים אותי הוא מחובר מאוד חזק לכתפיים. כנראה שעוד נשמע על האיש היקר הזה גדולות רבות וכמובן שמחכים ממנו למאמרים/כתבות/ראיונות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:25 03.03.2007 | Splintar Splintar

    כתבה מעניינת ואף אירונית

    ראיינת כתב חדשות רעיון נחמד מאוד !
    אחלה כתבה אגב.

  2. 2

    21:53 03.03.2007 | Saidian Saidian

    תודה.

    תודה על פירסום הכתבה.
    תודה על התגובה שישנה ועל התגובות שתהינה.
    בהצלחה לכולם.

  3. 3

    22:27 03.03.2007 |

    נהננתי לקרוא, כל הכבוד הראל

    וכל הכבוד Ender על שיתוף הפעולה :}

  4. 4

    22:34 03.03.2007 | malish malish

    :P

    rayon mzuyan kmo she zarih! ve tov ladat mi ze Ender

  5. 5

    22:44 03.03.2007 | mnk mnk

    אחד האנשים

    אחד האנשים שיותר משקיעים בקהילה הזה וקודם כל, אחלה גבר.
    תמשיך ככה ניר חולים עליך D:

  6. 6

    22:45 03.03.2007 | Assaultz0r Assaultz0r

    Nice iview

    great interview, Ender ose avodat kodesh

  7. 7

    00:10 04.03.2007 | Newspaperman Newspaperman

    ניר אתה מספר 1 אחי :)

    אם רק הייתם יודעים איזה בנאדם הוא...אם רק לכל אחד ממנו היה את הראש שלו ואת המוטיבציה. הקהילה שלנו הייתה פורחת...

  8. 8

    00:48 04.03.2007 | entire entire

    אחלה כתבה !

    נהנתי לקרוא .

  9. 9

    05:13 04.03.2007 | MOR THE QUEEN MOR THE QUEEN

    Ender באמת אחד האנשים!!

    אחד האנשים שאני באמת מכבדת ומעריכה בcs ,ושאני אוהבת לדבר איתו,ולהתייעץ.איש חכם, והגון..שעושה המון למען הקהילה,מקווה שימשיך להיות חלק מהקהילה הזו עוד הרבה זמן :)
    והראל תודה על הכתבה!!

  10. 10

    11:51 04.03.2007 | Copia Copia

    נהנתי מאד ! רעיון מצוייו.

    יפה מאד הראל , נהנתי מאד לקרוא כתבה מצויינת מקבלת ציון 10 ! תמשיך כך

  11. 11

    12:14 04.03.2007 | matan1q2w matan1q2w

    כתבה יפה!

    כל הכבוד

  12. 12

    12:50 04.03.2007 | d1mkA d1mkA

    כל הכבוד הראל


    וכל הכבוד Ender על שיתוף הפעולה

  13. 13

    20:01 04.03.2007 | Requiem Requiem

    אחלה ראיון

    ובן אדם עוד יותר מאחלה... :)

  14. 14

    20:24 04.03.2007 | Ender101 Ender101

    כל הכבוד הראל

    אהבתי את השאלות שלך. כל הכבוד על הראיון.
    וכמובן כל הכבוד למרואיין :)

  15. 15

    20:29 04.03.2007 | Saidian Saidian

    כל הכבוד ניר

    אוהב אותך, אתה יודע את זה.
    היה מאוד כיף ומענין לעשות את הכתבה הזאת.
    שיהיה בהצלחה. (לשנינו חחח)

  16. 16

    14:01 05.03.2007 | skyfire skyfire

    אחלה ראיון

  17. 17

    14:01 05.03.2007 | skyfire skyfire

    אחלה ראיון

    Ender אתה לא שוכח את השיעור ריקוד? =)

  18. 18

    00:41 06.03.2007 | Ender101 Ender101

    :O

  19. 19

       | פורסם ע"י